June 1, 2001
Nu jobbar ju Xbox med DirectX så jag tror knappast portning från Xbox skulle vara så avancerat.
Däremot är det ju frågan om MS vill släppa den på PC, misstänker att de vill hålla den kvar på Xbox ett bra tag.
På tal om det måste det väl gå att göra en Xbox emulator på PC utan några större problem, någon som sett en sådan ?
Tillägg:
Efter att ha kollat runt lite märker jag att det finns projekt på gånmg och även en hel del fake versioner.
Största problemet att göra en emulator är att knäcka kopierings skyddet på xbox spelen, därefter kommer det nog dyka upp mängder med xbox emulatorer.
Med tanke på att det gick utmärkt att knäcka tex dvd krypteringen så är det nog bara en tidsfråga.
[ Detta Inlägg ändrades av: nibbler den 2002-03-11 17:57 ]
January 11, 2002
Alltså Bungie var ju nästan klara med Halo för ungefär 1 år sedan... Men vad händer?? Jo, HOR-Microsoft kommer och köper upp hela Bungie för några miljarder, och tvingar dom att göra Halo till X-Box istället... Nu ska det ju portas till PC, och vad, vad gillar vi mest?? Ett spel som kommer till PC och sen portas till X-Box eller ett spel till X-Box som sen portas till PC??? Fy fan jag lovar er att spelets kvalité kommer vara betydligt sämre nu när det ska bli portat...
Slutsat: JAG GILLAR INTE MICROSOFT-B-GARNA .... 🙁
June 1, 2001
Bungie hade väl inte behövt sälja om de inte ville eller hur ?
Alla företag köper upp andra, det är så det funkar i världen.
Bungie var långt ifrån färdiga när de köptes, de hade visat en film på nån Mac mässa men hade varken demo eller färdig produkt.
Dit hat emot MS är totalt befängt, skaffa ett liv.
August 18, 2001
MS har ju gett bungie fria händer att göra vad dem vill med Halo så de håller på med en pc version.
Taget från bungies sida:
"It says 'Only on Xbox'! Does that mean the PC version was cancelled?
No. As it says clearly on our forum (where this question comes up most often):
"Only on Xbox" means "Not on any other console".
It does NOT mean "Never coming to Mac or PC".
Halo WILL be coming to Mac and PC.
This has been confirmed, specifically, literally dozens of times by many Bungie employees, including Matt Soell (Community Liason), Jon Kimmich (Halo Product Planner), and Alex Seropian (co-founder of Bungie)."
Så va det med det.
Nvidia Vanta/Vanta LT 32mb PCI (tillfälligt tills jag får Gf4)
Acer 24x12x40x
Chieftec Silver Dragon - Miditower
[ Detta Inlägg ändrades av: Njal den 2002-03-11 21:10 ]
January 11, 2002
Jo men nibbler jag säger bara att spelet har blivit försenat i alla fall några år p.g.a. att Microsoft köpte upp Bungie. 🙁
Sen för det första så är det skillnad på att "köpa upp" ett företag eller att "gå samman" med ett företag. Det fattar väl vem som helst att Bungie inte får göra som dom vill nu när de ägs av Microsoft.
Och för det andra så handlar det inte om att Bungie "kunde säga nej" om dom ville det. Det handlar om att Microsoft, tack vare sitt monopol, har så ofantliga summor pengar att dom kan säga "Vi köper upp er", utan att bry sig om hur mycket pengar Bungie vill ha.
February 12, 2002
Spelet blev ju visst försenat pga MS!
För hade det kommit till pc'n som det var tänkt att göra hade vi inte behövt vänta på att X-Box skulle lanseras!
För jag antar ju att det inte är mycket värt att släppa ett spel före det fanns en konsol som kan köra det?!
Och sist men inte minst..... 14 MARS!!!!
September 5, 2001
1) Du kan inte säga så eftersom "någon" består av ett antal rika gubbar som innhar bungies aktier. Dvs, om microsof erbjuder tillräckligt mycket så räcker det med att två gubbar som en äger mer en hälften av företaget säljer...och är man microsoft så kan man pressa ut en hel del pengar i stort sätt tvinga någon och sälja...jag tror tom att microsoft skulle kunna tvinga någon o sälja en familjemedlem.
2)Hur kan det vara Bungies fel när spelet var klart till PC och var på väg att släppas på ett datum då Microsoft sa NEJ. Och du anser att det är Bungies fel likamycket? lite barnsligt av dig att inte inse detta.
3)Undrar om man kan köra Halo i openGL efter att det portas från Xbox...btw,unreal2 alfan kunde spelas på xbox,borde man inte kunna porta det på ett smidigt sätt från xbox.!
September 2, 2001
Dom portar Halo, ja.. Fast en port är egentligen fel ord, för det är sådan liten skillnad mellan PCn och Xboxen i arkitektur att allting du kan göra på xboxen fungerar på PCn (med GeForce 3 och uppåt)...
När MS köpte upp Bungie var Bungie istort sett färdiga med Halo, dock så fick dom ioch med MS uppköp större budget, men framföra llt möjligheten att jobba på mycket bättre teknik (xboxen är snabbare än medel PCn)... Hade bungie släppt halo till PCn 6 månader före Xbox kom är frågan om Halo verkligen blivit så extremt bra, dom satt ju bara och la in mer detaljer, fin slippade och så sista tiden...
Bungie har (som det sagts tidigare i forumet) lovat att Halo kommer till PC och Mac... Om ni kollar runt lite hade MS en "International Game Festival" nyligen i Los Angeles där dom visade lite spel som skall komma från MS det kommande året, rättare sagt, dom visade ALLA titlar som om just nu visste skulle komma 2k2... Även PC spel men mest xbox spel.. .Nåja, det viktiga är att dom INTE visade något Halo för PC och Mac, och det oroar en ju, finns en risk att MS inte släpper Halo till PC (och Mac) förrän uppemot ett år efter Xbox releasen...
Dock kan man ju trösta sig med att Bungie pratar om en massa extra grejer som skall läggas till i PC(och återigen Mac versionen)... Mer grejer låter ju alltid trevlgit...
January 11, 2002
Jo Jocco man blir ju faktiskt lite rädd... det skulle inte förvåna mig det minsta om MS håller inne med releasen av Halo... bara för att några fler ska köpa X-box först...
det enda som är bra med X-box är att man i teorin ska kunna spela över internet med PC mot folk som har X-Box, Å DÅ SKA JAG ÖVA 20 TIMMAR PER DAG, OCH SEN SKA JAG CUTTA ALLA SOM HAR X-BOX SÅ HÅRT SÅ DOM KOMMER SLÅ SÖNDER SIN X-BOX I SMÅBITAR P.G.A. SINA AGGRESIONER NÄR DOM INTE KAN DÖDA MIG 😀 😀 😀
PS. precis som hawkie säger kan MS köpa upp över 50% av bungies aktier, och då har dom liksom inte så mycket att säga till om längre.
(jag hoppas du är medveten om att MS har mer omsättning än flera i-länders BMP (om du nu vet vad det är ?) t.ex. Irlands ) DET ÄR FAN HELT SJUKT ....
June 1, 2001
Ja herregud, jag är barnslig ? Det är inte ni som tycker att MS är roten av allt ont i världen som är barnsliga ?
Väx upp lite och inse hur det är världen, det är absolut inget fel att ett företag köper upp ett annat, det sker hela tiden,
inte bara MS som gör det utan alla deras konkurrenter ochså.
Självklart kommer de hålla spelet på Xbox ett tag, men knappast någon längre tid eftersom de kan tjäna stora pengar på en PC version ochså.
Är det någon som inbillar sig att MS tror att Xbox kommer överstiga antalet PC någon gång ? De vet att de kommer att tjäna betydligt mer på att släppa en PC version men självklart försöker de använda Halo som ett dragplåster till Xbox.
Slutligen, slappna av ! Det är bara ETT spel och vi vet inte ens om det är något att ha ännu.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2002-03-13 01:08 ]
September 2, 2001
Jag håller med om att denna paranoia mot MS är extremt överdriven...
Men, i det här fallet om Bungie och MS, så oroar jag mig för att MS skall blanda sig iför mycket i Bungies affärer och störa ett bolag som alltid gjort spel med lite specialla twists (hur många vet ni som kan göra ett anime spel, med massor med fighting så bra som Oni var?)...
Men, klart att företag blir uppköpta, det fungerar så... Det man får fundera på är om uppköpet kan leda till något positivt... Enligt Bungie så innebar uppköpet av MS att dom fick en MYCKET större budget att jobba med, samtidigt som MS lovade att inte störa deras kreativa process... D.v.s. dom får göra som dom gjort tidigare, fast allting måste komma till Xbox... Och så länge det fungerar så är jag nöjd...
Vi vet ju att det fungerar med andra bolag, ex. Blizzard som ägs av Vivenedi Universal, men agerar helt fritt utan att störas av Vivenedi...
September 5, 2001
MS paranoia? nej...men man börjar bli lite less på MS överallt...mobil,spel,os, och nu handdatorer..etc. Barnslig,ja det är du eftersom du inte inser vad det är som händer.....förstår du inte att spelet var färdigt och att MS´s inkomster blir större tack vore ett annat företag. Rättvist?
+Det är lite skillnad när ms köper bungie och när din lokala grossist blir uppköpt av ica.
January 11, 2002
On 2002-03-13 01:05, Nibbler wrote:
Ja herregud, jag är barnslig ? Det är inte ni som tycker att MS är roten av allt ont i världen som är barnsliga ?Väx upp lite och inse hur det är världen, det är absolut inget fel att ett företag köper upp ett annat, det sker hela tiden,
inte bara MS som gör det utan alla deras konkurrenter ochså.Självklart kommer de hålla spelet på Xbox ett tag, men knappast någon längre tid eftersom de kan tjäna stora pengar på en PC version ochså.
Är det någon som inbillar sig att MS tror att Xbox kommer överstiga antalet PC någon gång ? De vet att de kommer att tjäna betydligt mer på att släppa en PC version men självklart försöker de använda Halo som ett dragplåster till Xbox.
Slutligen, slappna av ! Det är bara ETT spel och vi vet inte ens om det är något att ha ännu.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2002-03-13 01:08 ]
ööööööö "utan alla deras konkurrenter ochså." snälla Nibbler säg en konkurrent till Microsoft.... deras monopol förstör liksom hela databranchen, när ska folk förstå.
Och för det andra har jag liksom följt Bungie sen Pathways into Darkness (som utkom ungefär samtidigt som Wolfenstein). Dom har gjort några av de bästa spelen som existerar (t.ex. Marathon-serien, Myth-serien m.fl.), därför vill jag liksom att dom ska vara kvar för sig själva. Om microsoft låter dom utveckla vad dom vill, då är det ok, men jag vet inte riktigt om jag tror MS gör det....
Och till sist: "Slutligen, slappna av ! Det är bara ETT spel och vi vet inte ens om det är något att ha ännu."
Vadå... inte vet... jag har nog spelat det på X-box på dreamhack. Iofs vad det typ omöjligt att sikta på xboxen, men spelet var HUR TUFFT SOM HELST; och om man sen vet att storyn är en fortsättning på Marathon-serien; ja då ÄR DET ETT BRA SPEL, TRO MIG 😀 😀 😀
September 2, 2001
Ja, Halo var färdigt som spel. Men det är också så att dom fick 6 månader till på sig mellan tiden som dom blev köpta och tiden xbox skulle lanseras, 6 månader att fin slippa på spelet... Och fråga vilken spel utvecklare som helst, 6 månader att finslippa på ett spel ger väldigt mycket, oftast till och med det som avgör om spelet floppar eller blir en storsäljare...
Vem vet, kan faktiskt vara så att om MS inte köpt Bungie (och därmed Halo) hade det kanske varit mycket sämre... En fråga vi antagligen aldrig kommer få reda på...
Less på MS? Faktum är att jag tycker det är bra att MS börjar blanda sig in i handdatorer o.s.v. MS är ett väldigt stort företag som har budgeten att satsa på grejer, och du kan vara säker på att om dom är inblandade så sker det ingen halvdans satsning... Se bara på Xbox, den största anledningen jag ser till att köpa Xbox är det fantastiska arbete MS gjort med att teckan utvecklare till det...
Nä, jag anser att MS gör ett väldigt bra jobb ifrån sig. Visst, dom utnyttjar sin Monopol ställning ibland, men det gör ju alla större bolag...
2 Guest(s)