October 22, 2001
HL2, Doom3 och Halo är ju inte egentligen konkurenter. De spelen är ju uppbyggda på helt olika sätt och kommer rikta sig till lite olika spelsätt. Jag tippar iaf att HL2 kommer ta hem titeln som mest spelade och sem tronföljare på det så kommer CS2 och tar över kronan efter ett tag.
Doom3 kommer nog vara kul men tyvärr så skjuter jag hellre en terrorist eller polis än monster som ser konstiga ut.
Halo är ju egentligen en konvertering av konsollir. Konvertringar brukar ha sjukdomarna med kassa kontroller och vara fula med tanke på kraven de ställer på datorn. Så hoppas de lyckas bra med det. Fast jag personligen springer hellre omkring på en liten map och skjuter än kör omkring, springer eller flyger omkring på en för stor map.
October 1, 2002
Gah... Halo 😮
Så grymt överskattat spel. Överhypat så in i bängen ...
Visst, det var ett attans grymt lir när det kom, men det var ett tag sen nu. Mycket dumt drag att släppa Halo till PC. Det bevisar bara hur giriga Microsoft är. Men visst, finns det pengar att tjäna så varför inte?
Herregud alltså. Grafiken är värre än Half-lifes, och då är det INTE snyggt.
Och så summerar vi: Stela rörelser, skitgrafik, no story what so ever.
Ingen hit med andra ord 😛 - Känner på mig att jag kommer få en del flame för det här 🙄
July 19, 2002
Shinji wrote: Gah... Halo 😮
Så grymt överskattat spel. Överhypat så in i bängen ...
Visst, det var ett attans grymt lir när det kom, men det var ett tag sen nu. Mycket dumt drag att släppa Halo till PC. Det bevisar bara hur giriga Microsoft är. Men visst, finns det pengar att tjäna så varför inte?
Herregud alltså. Grafiken är värre än Half-lifes, och då är det INTE snyggt.
Och så summerar vi: Stela rörelser, skitgrafik, no story what so ever.
Ingen hit med andra ord 😛 - Känner på mig att jag kommer få en del flame för det här 🙄
Först var det faktiskt meningen att Halo skulle bli ett Mac och PC lir innan Microsoft köpte upp Bungie så jag tror att dom släpper PC versionen för alla PC och Mac användare och att det var meningen från första början.
Jag tycker Halo är ett skitkul spel och har lirat igenom det ett antal gånger på boxen, ändå att dom kommer att lägga till nya grejer till PC versionen tror jag ändå inte räcker för att klå Half Life 2, båda kommer säkert bli skitbra men jag tror mer på Half Life 2 eftersom det är nytt och inte en konvertering som Halo är.
BTW: så tror jag det skulle vara bättre att jämföra Half Life 2 och Halo 2 för då blir det nog jämnare tror jag.
September 22, 2003
September 22, 2003
2 Guest(s)