Halo|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Halo
chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 6, 2003 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte ta upp det jag skriver nu i tråden som blev låst.
Löjligt att göra en konvertering av det till PC, ett drygt två år gammalt spel, som iofs var jävligt bra, men lite utdraget när man sitter och tänker "fan gick jag inte här nyss... fast det är helt nytt ställe".

Multiplayer är ju också kul men det är ju som vi alla vet något som bungy bara slängde in på slutet, ingen datormotståndare och inte så många inställningsmöjligheter.

Fattar inte ens att dom orkar slösa energi på att göra en dålig konvertering... Och FFS betala för spel!

Så där nu har jag fått gnälla tillräckligt 😀
Ha det bra!

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
430093
October 6, 2003 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det va ju ett PC spelfrån början sedan köpte ju microsoft upp det konvertera det till xbox.

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
430147
October 7, 2003 - 2:39 am
sp_Permalink sp_Print

Hursomhelst så håller jag med om att det är dåligt. Har det inte själv, men har provat det på PC... Fan, skullle inte ge 10 spänn för det!

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
430158
October 7, 2003 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

äääääääääääääähh .... gnäll gnäll gnäll
Jag tycker iaf det är fetkul i multiplayer men singelplayer funkar bara perfet i 800x600 medium inställningar ...
Men i multiplayer kan jag köra på högsta hela tiden utan at mitt grafikkort blir över 33 grader.

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
430160
October 7, 2003 - 5:33 am
sp_Permalink sp_Print

allla ni som gnälller att man inte ska ladda hem spel (inte för att jag gör det) har säkert runt 30 filmar på hårddisken!
.... same shit, diffrent haircut

JA du utan det faktum att fler laddar ner film än spel så filmbolagen förlorar grovt mycket mer än var spelbolagen gör. Och det är inte bara för att folk tankar mer film än spel ...

Wingdings
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 493
430165
October 7, 2003 - 6:09 am
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Det va ju ett PC spelfrån början sedan köpte ju microsoft upp det konvertera det till xbox.

Det där stämmer inte riktigt. Det var menat till att bara komma till Macintosh innan Microsoft köpte upp det. Innan dess så har de släppt kanske max 2 spel till PC, resten till Mac.

Sedan så skulle ju jävla Microsoft paja allting...

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
430172
October 7, 2003 - 6:42 am
sp_Permalink sp_Print

PC halo e helt ok, fast xbox halo e bättre da....
o det där med att bolgen förlorar... nej, laddar jag inte ner så köper jag inte heller.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
430182
October 7, 2003 - 7:10 am
sp_Permalink sp_Print

Wingdings wrote: [quote=4fun]Det va ju ett PC spelfrån början sedan köpte ju microsoft upp det konvertera det till xbox.

Det där stämmer inte riktigt. Det var menat till att bara komma till Macintosh innan Microsoft köpte upp det. Innan dess så har de släppt kanske max 2 spel till PC, resten till Mac.

Sedan så skulle ju j**la Microsoft paja allting...

Exakt... Bungie Software har ju bland annat gjort Marathon spelen

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
430183
October 7, 2003 - 7:10 am
sp_Permalink sp_Print

Läs vad jag skrivit i de övriga 10000 Halo-trådarna ...

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
430184
October 7, 2003 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju helt klart det bästa spelet till Xbox... på pc har jag inte spelat... jag tycker det bästa på spelet är multiplayer...men det är synd att det inte finns så man kan möta datorn..

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
430576
October 7, 2003 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

"o det där med att bolgen förlorar... nej, laddar jag inte ner så köper jag inte heller."

jo bolagen förlorar iaf, iom att du delar ut till andra sprids filmen och fler som skulle ha köpt den eller gått på bio ser den på dator istället

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
430639
October 7, 2003 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

E lite sur på halo för att på min dator med ett Radeon 9500 2ghz+ Amd 512 mb ddr ram så hackar det om jag inte kör på det lägsta som går och på brorsans 1.6 med gf 3 och 512 mb ddr ram så flyter det ju i princip på rätt bra upplösning 😡 .....då blir man lite sur...

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
431360
October 8, 2003 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Alltså jag har längtat till Halo sen jag fick reda på att det gjordes. Sen när man fick reda på att det bara skulle komma till Xbox så blev man ju tokförbannad. Jag är glad att det kommer till PC också för jag kan inte spela det spelet med en Xbox kontroller. Är för van med mouselook så jag kan knappt spela konsollspel överhuvudtaget....

Xikon
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
431494
October 8, 2003 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Man ska kunna ladda ner det från någon hemsida någon som vet?

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
432235
October 9, 2003 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ngn med ett Radeon 9800 som lirat till PC, givetvis? Texturerna ser helt mongo ut, bara keramik.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
439866
October 19, 2003 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: allla ni som gnälller att man inte ska ladda hem spel (inte för att jag gör det) har säkert runt 30 filmar på hårddisken!
.... same shit, diffrent haircut

JA du utan det faktum att fler laddar ner film än spel så filmbolagen förlorar grovt mycket mer än var spelbolagen gör. Och det är inte bara för att folk tankar mer film än spel ...

Gnäller gör de flesta inte för att de själva tycker det är fel utan för att det inte är tillåtet att diskutera på Nordichardwares forum.

Min personliga åsikt är att spel/filmer/musik man verkligen gillar, spelar, ser eller lyssnar på mycket borde man köpa av denna enkla anledning att man då borde vilja ha mer musik av den artisten, uppföljare till den filmen/spelet. Jag tror inte direkt att spel, musik eller filmbranshen lider. Se på alla artister/skådespelare dessa verkar ha tillräckligt med pengar och alla som varit med att göra filmen/göra skivan och släppa den har nog fått sin del. Och tänkt spelbranshen. Du betalar kanske 4-500kr för ett pc spel. Men ett konsolspel får du betala 6-700kr för, varför? Det borde ju vara dyrare med pc-spel eftersom det måste funka till alla olika datorer, konsolspel behöver ju bara utvecklas för ett enda system.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 198
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL