November 4, 2001
Tänkte ta upp det jag skriver nu i tråden som blev låst.
Löjligt att göra en konvertering av det till PC, ett drygt två år gammalt spel, som iofs var jävligt bra, men lite utdraget när man sitter och tänker "fan gick jag inte här nyss... fast det är helt nytt ställe".
Multiplayer är ju också kul men det är ju som vi alla vet något som bungy bara slängde in på slutet, ingen datormotståndare och inte så många inställningsmöjligheter.
Fattar inte ens att dom orkar slösa energi på att göra en dålig konvertering... Och FFS betala för spel!
Så där nu har jag fått gnälla tillräckligt 😀
Ha det bra!
September 7, 2003
allla ni som gnälller att man inte ska ladda hem spel (inte för att jag gör det) har säkert runt 30 filmar på hårddisken!
.... same shit, diffrent haircut
JA du utan det faktum att fler laddar ner film än spel så filmbolagen förlorar grovt mycket mer än var spelbolagen gör. Och det är inte bara för att folk tankar mer film än spel ...
September 20, 2003
4fun wrote: Det va ju ett PC spelfrån början sedan köpte ju microsoft upp det konvertera det till xbox.
Det där stämmer inte riktigt. Det var menat till att bara komma till Macintosh innan Microsoft köpte upp det. Innan dess så har de släppt kanske max 2 spel till PC, resten till Mac.
Sedan så skulle ju jävla Microsoft paja allting...
August 20, 2001
Wingdings wrote: [quote=4fun]Det va ju ett PC spelfrån början sedan köpte ju microsoft upp det konvertera det till xbox.
Det där stämmer inte riktigt. Det var menat till att bara komma till Macintosh innan Microsoft köpte upp det. Innan dess så har de släppt kanske max 2 spel till PC, resten till Mac.
Sedan så skulle ju j**la Microsoft paja allting...
Exakt... Bungie Software har ju bland annat gjort Marathon spelen
July 8, 2003
Alltså jag har längtat till Halo sen jag fick reda på att det gjordes. Sen när man fick reda på att det bara skulle komma till Xbox så blev man ju tokförbannad. Jag är glad att det kommer till PC också för jag kan inte spela det spelet med en Xbox kontroller. Är för van med mouselook så jag kan knappt spela konsollspel överhuvudtaget....
November 4, 2001
.doedels wrote: allla ni som gnälller att man inte ska ladda hem spel (inte för att jag gör det) har säkert runt 30 filmar på hårddisken!
.... same shit, diffrent haircutJA du utan det faktum att fler laddar ner film än spel så filmbolagen förlorar grovt mycket mer än var spelbolagen gör. Och det är inte bara för att folk tankar mer film än spel ...
Gnäller gör de flesta inte för att de själva tycker det är fel utan för att det inte är tillåtet att diskutera på Nordichardwares forum.
Min personliga åsikt är att spel/filmer/musik man verkligen gillar, spelar, ser eller lyssnar på mycket borde man köpa av denna enkla anledning att man då borde vilja ha mer musik av den artisten, uppföljare till den filmen/spelet. Jag tror inte direkt att spel, musik eller filmbranshen lider. Se på alla artister/skådespelare dessa verkar ha tillräckligt med pengar och alla som varit med att göra filmen/göra skivan och släppa den har nog fått sin del. Och tänkt spelbranshen. Du betalar kanske 4-500kr för ett pc spel. Men ett konsolspel får du betala 6-700kr för, varför? Det borde ju vara dyrare med pc-spel eftersom det måste funka till alla olika datorer, konsolspel behöver ju bara utvecklas för ett enda system.
2 Guest(s)