December 31, 2001
Är det någon lycklig person som fått Halo att flyta på rätt ordentligt ?
Har en polare med mycket sämre dator än mig och där verkar det gå rätt bra enligt han.
Jag kör med allt på lägsta och ingen FSAA eller något sådant...
Spelet blir då självklart fulare än någon jag ritat upp i paint men ändå går det inte mjukt. Alla andra spel flyter fin fint.
Hur upplever ni spelet ?
skriv gärna dator och upplösning som ni kör med.
November 29, 2001
Death On Wings wrote: Är det någon lycklig person som fått Halo att flyta på rätt ordentligt ?
Har en polare med mycket sämre dator än mig och där verkar det gå rätt bra enligt han.Jag kör med allt på lägsta och ingen FSAA eller något sådant...
Spelet blir då självklart fulare än någon jag ritat upp i paint men ändå går det inte mjukt. Alla andra spel flyter fin fint.Hur upplever ni spelet ?
skriv gärna dator och upplösning som ni kör med.
Jag lirar spelet med allt på max i 1280x960 med 8x Aniso
flyter fint på Radeon 9800 Pro 128 MB men på nVidias kort flyter det inte så bra, har tom. testat det på ett vattenkylt och överklockat nVidia-kort som inte är släppt ännu (feel free to speculate 😉 )
February 25, 2003
Jag e besviken på halo.....har en amd ahtlon 2000+ 512 mb ram radeon 9500 och det laggar även i riktigt låg upplösning och allt på low...då e d fult som fasen
och så på min brorsas dator 1300+ elr va det är med 512 mb ram och gf3 så funkar det mycket bättre än på min dator med högre upplösning/effekter :arg:
April 4, 2003
December 25, 2000
hymer wrote: varför bry sej om det spelet ändå ett j**la skit spel tog 4h å varva på normal och det va inte ens skoj
4 timmar för att varva demon, du måste verkligen suga.. och kom inte att säg att det var hela spelet eftersom det inte är släppt i europa och om du säger att du har det bryter du mot reglerna.
July 7, 2003
ViU wrote: [quote=hymer]varför bry sej om det spelet ändå ett j**la skit spel tog 4h å varva på normal och det va inte ens skoj
4 timmar för att varva demon, du måste verkligen suga.. och kom inte att säg att det var hela spelet eftersom det inte är släppt i europa och om du säger att du har det bryter du mot reglerna.
Har funnits på xbox ett tag...
February 14, 2003
Nu har Moderatorerna tagit ett steg för långt. Det hymer nämnde var vad han tyckte om spelet, inte specifikt vilken spelmaskin han utnyttjade då han spelade det (XBox eller PC). Han talade helt enkelt om att han varvade spelet på kort tid (4h), och att det inte var speciellt roligt. Det spelar då ingen roll om det var PC- eller XBoxversionen han skrev om.
Och Moderatorerna fortsatte att besvara hymers inlägg trots ett tidigare inlägg talat om att hymans åsikt om spelet i sig inte tillför tråden något. Skärpning, Moderatorer - sånt leder bara till en ännu sämre stämning i forum!
Jag tycker också spelet är lite av halvmesyr. Det flöt iofs fint på min Duron 950 MHz; Gf2 Ti; 192 MB SDRAM. Men då var inställningarna bland de lägre. Grafiken är jag inte imponerad av. Trodde att grafiken hade förnyats betydligt sedan Xbox, men det är enligt mitt tycke ungefär densamma. Rörligheten är också fortfarande anpassad för den långsammare joypadstyrspaken, och inte för PC med de snabbare musrörelserna. Känns som spelet skulle gå lite fortare om det kommit ut till PC först (jämfört med andra PC-spel). Till Xbox kändes spelet bättre, enligt min mening.
1 Guest(s)