October 1, 2001
Bungie är inte kända för att pricka deadlines, snarare tvärt om. Enda gången är väl Myth 2 som skulle bli klart ett visst år å gick guld på nyårsafton =)
Halo till PC blir svårare eftersom styrningen med mus/tangentbord är bättre.
Halo till Xbox var ett hets project eftersom de skulle göra om spelet för Xbox med vassare grafik så de hann aldrig fixa riktig multiplayer. PC versionen kommer att ha mycket bättre multiplayer. Hoppas de lägger in eldkastaren åxå som aldrig kom med i Xbox versionen.
Hmm juli/augusti ganska lagomt, det har jag väntat på sen jag såg Halo för första gången i Jobs keynote. Det var eviheter sen, men den som väntar på något gott =)
July 19, 2002
gyllengahm wrote: gurk_burk: laaaaddddnnniiiingggsssstiiidddeeerrr undra vad jag kan mena med det? SSBM laddar på 4 sek. Men det är ju klart Metroid hackade ju på gcn (i en sekund) det har ju aldreig Halo gjort?;)
Men Halo är bra mycket mer detaljerat 🙂 och RC laddar på 4sekunder det också...
July 19, 2002
jo, det skulle jag tro 🙂 ... för
1. Hur långt ser man på MP???
2. Hur långt ser man på Halo??
som jag såg det så har MP en avgränsande dimma osv. men Halo kan man ju se hur jäkla långt som helst, förstår du vad jag menar?? alltså att bilden inte är lika suddig....
och polygerna är rejält många på Halo samt med Bump mapping....
EDIT: glömde säga, jo VI är ruttna som sitter och tjafsar om vilken spel/konsoll som är bäst när vi ändå vet vad som stämmer....
Att Xbox är bä.....Att båda är lika bra 🙂 , för att de flesta diskussionerna uppkommer mellan xbox och GC är ju att dom e rivaler på högsta klass...du vet PS2 och allt det där 😉
January 12, 2003
Gurkis????! Vad har tekniskt begränsning med detaljer och göra? Sedan så måste jag ju (precis som du) göra en tvåstegslista.
Svar till din fråga (två svar).
1. En avgränsande dimma, det kan inte vara så att dimman är till för att få den stämningen som MP har? Nej det är väll omöjligt det är en teknisk bergänsning hehe
2. MP är indelat i mindre rum, varför jo för att dom andra Metroid spelen är det.
Det där Bump mapping fick jag aldrig veta vad det var av dig, var som du själv inte visste...
"och polygerna är rejält många på Halo" heter det inte i Halo?
Själv tycker jag inte detta är ruttet det här tycker jag är kul.
Sedan får jag dra upp ett nytt argument till varför gc är bättre (hehe), Shigerusan och Hideo Kojima. Den blev något och bita i.
November 4, 2001
NGC'n utnyttjar sina egna resurser fullt ut medan boxen inte ger maximal prestanda, fast den enligt specifikationerna är kraftigare.
Exempel på snygga ngc-spel: Starfox, metroid prime, resident evil, mario sunshine och zelda!
Men att boxen är kraftfullare är inget någon kan förneka, dessutom skulle den vara häftigare ifall man hade HDTV tänk er själv, den klarar 1920x1080 i upplösning!
Valet mellan kub och box är svårt, jag valde box men skaffar nog en kub också.
January 12, 2003
chrippaz wrote: NGC'n utnyttjar sina egna resurser fullt ut medan boxen inte ger maximal prestanda, fast den enligt specifikationerna är kraftigare.
Exempel på snygga ngc-spel: Starfox, metroid prime, resident evil, mario sunshine och zelda!
Men att boxen är kraftfullare är inget någon kan förneka, dessutom skulle den vara häftigare ifall man hade HDTV tänk er själv, den klarar 1920x1080 i upplösning!Valet mellan kub och box är svårt, jag valde box men skaffar nog en kub också.
Gamecubens processor är ju kraftfullare en x-boxens men boxen har däremot en snabbare processor. Nämnde jag förrut RAM minnet...
Men vem bryr sig om dessa fakta?
November 4, 2001
gyllengahm wrote: [quote=chrippaz]NGC'n utnyttjar sina egna resurser fullt ut medan boxen inte ger maximal prestanda, fast den enligt specifikationerna är kraftigare.
Men att boxen är kraftfullare är inget någon kan förneka, dessutom skulle den vara häftigare ifall man hade HDTV tänk er själv, den klarar 1920x1080 i upplösning!Valet mellan kub och box är svårt, jag valde box men skaffar nog en kub också.
Gamecubens processor är ju kraftfullare en x-boxens men boxen har däremot en snabbare processor. Nämnde jag förrut RAM minnet...
Men vem bryr sig om dessa fakta?
Tycker båda klarar att leverera fin grafik, skulle dock önska att det var lite bättre kantutjämning på boxen.
Meninglös diskution om vilken som är bäst jag tror inte att gurk_burk kan övertala gyllengahm eller vice versa!
January 12, 2003
chrippaz: Den kan vara rätt så meningslös men jag vill sätta gurk_burk på plats (inte plast). Blir mycket roligare i skolan då hehe. Fast de är klart det är ju lite synd om honom. Grabben tror ju att Bump mapping är Halo exslusivt. Och att det har med hur ljuset faller på 3d modeller. Trodde på honom först men kollade upp det och såg att det var standard grafik rendering i dagens spel.
November 4, 2001
|SvenssoN| wrote: helt ärligt, GC är sämst, näst sämst xbox, och på en enkel första plats Ps2...
behöver jag säga mer än DualShock2 ?
oc om xbox, behöver ja säga mer en Microsoft?
Löjligt skulle DS2 vara bra? Skitdåliga analoga styrspakar som knappast duger i något skjutspel, dålig FF särskillt om man jämför med xbox FF där man nästan kan känna sig fram i spelet med förbundna ögon. Kontrollen är dessutom liten och plastig.
PS2 tycker jag känns lite gammal och avdankad, ingamegrafiken är ett skämt man vet knappt om det är till PSX eller ifall det är till PS2... Sen att den har snygga mellansekvenser tycker jag inte fyller upp tomrummet av snygg spelgrafik.
Spelen till den börjar också kännas utdragna och gamla, Gta: Upp med handen dom som tröttnat! FF: Vem är sugen på MMORPG, nej FF7 det var tider de! Ryck upp er sony, gör något nytt!
Visst den är inte dålig men knappast ett bra köp i dag, kostar mer än xbox trots att den är föråldrad!
December 4, 2001
Håller fortfarande fast vid att GC är för barn. Mario? Hallå.... hur uttjatat är inte den serien då?
CG har väl ingen grafik, det är väl bara nåt färgat skit som rör sig som barn gillar o kolla på?
O som "gyllenhammar" lr nåt sa hehe... xboxen har snabbare processor men att gamecubens är kraftfullare? kan du förklara vad du menar med det? 🙄
Nån nämnde vikten oxå... va har det för betydelse då!??!! den ska ju ändå stå på samma plats hela tiden. fast ni kanske släpar med den överallt, till skolan? :bok:
Titta på Dead or Alive serien, då snackar vi grafik!
Där ligger CG´s tecknade filmer i lä!! hah!
July 19, 2002
Kid Rock wrote: Håller fortfarande fast vid att GC är för barn. Mario? Hallå.... hur uttjatat är inte den serien då?
CG har väl ingen grafik, det är väl bara nåt färgat skit som rör sig som barn gillar o kolla på?
O som "gyllenhammar" lr nåt sa hehe... xboxen har snabbare processor men att gamecubens är kraftfullare? kan du förklara vad du menar med det? 🙄
Nån nämnde vikten oxå... va har det för betydelse då!??!! den ska ju ändå stå på samma plats hela tiden. fast ni kanske släpar med den överallt, till skolan? :bok:
Titta på Dead or Alive serien, då snackar vi grafik!
Där ligger CG´s tecknade filmer i lä!! hah!
ja DOA serien har riktigt bra grafik men jag kan inte säga att GC:n har skitgrafik, den har också bra grafik m.m , men jag tycker ändå att xboxen är snäppet bättre, fråga mig inte men jag bara tcker det....
och GC:n är väl inte bara för barn heller???
Resident Evil är väl inte direkt ett barnspel, bara för att GC:n har många spel från tidigare konsoller (N64, SNES osv.) betyder ju inte att det är barnspel....bara för att vi kanske var små när NES och SNES och sånt spelades mycket så sa ju inte våra föräldrar/äldre syskon att det bara var barnspel??? för Mario e fränt, men visst den serien har funnits ett bra tag, men inte är den barnslig för det, mer rolig tycker jag...
EDIT: jo, vikten kan ha betydelse om man ska på LAN osv. men boxen är inte så tung och den går ju lätt ner i en väska, utan det var ju mer bara på skämt vi skrev så....
2 Guest(s)