December 29, 2000
July 19, 2002
Mind wrote: block ?
ja, du vet som på ett minneskort fast det här är på xboxhårddisken.
man kan ju installera Halo på xboxen (tror jag). det var därför jag undrade om nån visste hur många block det tar att installera det. förresten så kan jag inte kolla i manualen eftersom jag inte har Halo.
December 29, 2000
July 19, 2002
GRiDLoK wrote: XBOXen har väl en 8.4 gb hårddisk...och det blir i runda slängar 50 000 block. Har för mig jag såg det på xboxen som jag har till låns...
/GRiDDE
ja hårddisken är ungefär så stor ja men det är mer än 50 000 block.
för att jag har använt typ 23 000 block och det står fortfarande 50 000+ ledigt.
men jag frågar en gång till om det är nån som vet hur stor plats (block) Halo tar på xboxhårddisken?
så jag vet hut mycket jag ska undvara isåfall.
November 4, 2001
det finns olika modeller av xbox några med 16 och några med 20GB hdd, men för att det inte ska bli orättvist har dom låst halva på 16 och till 8 gb på 20.... så att 8Gb på alla modeller.. det står ju typ 50 000 + när man kolalr på xboxen... ifall blocken är lika stora som de skulle vara till ps... skulle det ju vara 120000 block av 8GB.
April 18, 2001
Xbox finns med 8,10 och vissa nya har 20gb hd. Dock är samtliga låsta ner till 8 orginal.
Har man ett modchip (vilket är ett måste om man vill köra backups från hd) kan man formatera F och då frigöra det extra utrymmet.
Halo är ca. 3,3 gb rippat från dvd:n. Sen ligger det ju alltid med demos och filmer som går att ta bort eller sampla ner i storlek.
1 Guest(s)