Halo3 V.S Killzone2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Halo3 V.S Killzone2
N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 14, 2005 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Vilket tror ni kommer att slå igenom? Själv hejar jag på Killzone för Halo spelen är så jävla löjliga och tråkiga, lixom, bara kolla på monstrena och sånt man dödar 😕 det förvånar mig inte om halo3 blir årets spel eller nåt sånt.. Killzone 2 ger mig iallafall gåshud! Håller på att spela 1an nu till ps2an och till ps3an blir det såklart Killzone2, INTE NÅT BARNSLIGT HALO 3!!! Vilket kommer att vara bättre tror ni?

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
963464
October 14, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Går inte att säga att spelen blir, eftersom inget av dem visat upp en färdig motor.

Barnsligt o barnsligt, försök vara lite objektiv.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
963516
October 14, 2005 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller mig till Killzon, tycker det är mer action/story/miljö/kännsla i spelet. Jag är ingen direkt HALO fan, men av min egen erfarnhet så tycker jag spelet är lite seg. Detta är vad vi har sätt tidigare, vad vi kommer se i framtiden är antagligen samma sak haha 😛

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
964235
October 16, 2005 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

HALO 3 alla gånger.

Dom flesta här har nog spelat HALO på PC.. det är rent skräp.
HALO ska spelas på Xbox.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
964369
October 16, 2005 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: HALO 3 alla gånger.

HALO ska spelas på Xbox.

okej har själv bara spelat halo på xbox jag med, tyckte det var skräp jämfört med KILLZONE... varför är halo bäst på Xbox då? 😛

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
964395
October 16, 2005 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Generellt så tror jag att Halo 3 kommer bli något av en succé än hur dåligt/bra det blir. Killzone 2 kommer förmodligen sälja väldigt bra i början för att sedan vara beroende av huruvida det faktiskt är bra om det ska sälja mer.

Personligen tror jag dock att jag kommer föredra Killzone 2.

Kizo
Member
Medlem
964397
October 16, 2005 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: [quote=Gueno]varför är halo bäst på Xbox då? 😛

För att det är dit det är utvecklat (visst, allra först var det PC men det ändrades) och PC är en port.

AnonymousKiller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 460
964460
October 16, 2005 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=N1ko][quote=Gueno]varför är halo bäst på Xbox då? 😛

För att det är dit det är utvecklat (visst, allra först var det PC men det ändrades) och PC är en port.

För att det suger på PC så.. Måste antagligen vara bättre på xbox..
----------
Själv så vet jag inte. Är inte så mycket för FPS om man inte har mus och tangentbord. Killzone tycker jag inte var så kul. Halo blev jag aslack på för jag kunde inte sikta eller någonting. Om Killzone 2 har snygg grafik och kommer att kunna spelas med mus och tgb så kommer jag nog antagligen tycka att Killzone går vinnande ur fajten. För grafiken kommer nog avgöra. FPS spel med handling går liksom inte.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
964550
October 16, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

AnonymousKiller wrote: [quote=Kizo][quote=N1ko][quote=Gueno]varför är halo bäst på Xbox då? 😛

För att det suger på PC så.. Måste antagligen vara bättre på xbox..
----------
Själv så vet jag inte. Är inte så mycket för FPS om man inte har mus och tangentbord. Killzone tycker jag inte var så kul. Halo blev jag aslack på för jag kunde inte sikta eller någonting. Om Killzone 2 har snygg grafik och kommer att kunna spelas med mus och tgb så kommer jag nog antagligen tycka att Killzone går vinnande ur fajten. För grafiken kommer nog avgöra. FPS spel med handling går liksom inte.

Alltså jag fattar inte hur alla kan tycka att fps spel med en handkontroll är så svårt? Visst det ÄR lättar med mus tangentbodr, nästan lite för lätt.. Jag tycker själv det är lätt att pricka rätt..I killzone har lixom datan inte en chans mot mig innan ja sätter skotten i skallen på dom laugh och ja väntar på Call of duty 2 på 360 och killzone 2 på ps3, 2 riktiga höjdpunkter för min del 😛

Kizo
Member
Medlem
964627
October 16, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

N1ko, FPS till konsol har en helt annan svårighetsgrad jämfört med PCn. Att spela igenom ett konsol FPS till PC (helt utan ändringar förutom kontrollen) vore nog det lättasta man kunde göra. Konsol-FPS är anpassade till kontroll i både hastighet, vapen och fiende-AI.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
964738
October 17, 2005 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det kan stämma, nu när du säger det. men men ja trycker inte det är särskillt svår som alla kassa verkars tycka..

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
964783
October 17, 2005 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: HALO 3 alla gånger.

HALO ska spelas på Xbox.

Har du rätt i!

N1ko: Läste en notis i Reset att Killzone 2 kan komma att släppas till Playstation 2 i vår/sommar, och att det kommer ett Killzone 3 tidigt 2007 till Ps3. skrev t.o.m av den 😛

"Det sägs att... Killzone 2 släpps till Playstation 2. Sedan amerikanska EB Games lyckats läcka en releaseplan verkar det nu som att spelet släpps till den nuvarande konsollgenerationen redannästa sommar. Killzone 3 släpps sedan till Playstation3 tidigt under 2007"

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
965087
October 17, 2005 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote: [quote=Gueno]HALO 3 alla gånger.

HALO ska spelas på Xbox.

Har du rätt i!

N1ko: Läste en notis i Reset att Killzone 2 kan komma att släppas till Playstation 2 i vår/sommar, och att det kommer ett Killzone 3 tidigt 2007 till Ps3. skrev t.o.m av den 😛

"Det sägs att... Killzone 2 släpps till Playstation 2. Sedan amerikanska EB Games lyckats läcka en releaseplan verkar det nu som att spelet släpps till den nuvarande konsollgenerationen redannästa sommar. Killzone 3 släpps sedan till Playstation3 tidigt under 2007"

tycker dom är dumma om de släpper KE 2 till ps2 för ps2s hårdvara är alldelles för klen för att dra uppföljaren om det inte ens kunde flyta på 1an som det skulle.

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
965828
October 19, 2005 - 12:04 am
sp_Permalink sp_Print

halo 3 !! =D

dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
966601
October 20, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

FPS som utvecklas till Konsoll är alltid crap i jämnförelse med et PCutvecklat FPS.
Eller vi skulle kunna skapa en undergenre som heter Konsolfps då jag inte vill klassa t.ex BF2, HL2 och halo(till konsoll) i samma genre...

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
966630
October 20, 2005 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: FPS som utvecklas till Konsoll är alltid crap i jämnförelse med et PCutvecklat FPS.
Eller vi skulle kunna skapa en undergenre som heter Konsolfps då jag inte vill klassa t.ex BF2, HL2 och halo(till konsoll) i samma genre...

Som bilspel då, fast till konsolernas fördel.

Halo är fö grymt skönt på Xbox. Skall skaffa mig Killzone snart då det känns som något man inte får missa.

dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
966674
October 20, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Bilspel spelar jag helt klart hellere på min xbox än datorn men jag blir bara irriterad när jag kör FPS på koncoll då allt känns som det går på halvfart. Har inte kört kilzone men oftast tycker jag vapnen känns lite halvmesiga i konsoll spelen.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
966689
October 20, 2005 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

dubbel

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
966690
October 20, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

FPS och konsol... har aldrig fått ihop det. Det är inte kul att sikta med ngn tumspak, det blir inte samma grej. Svårt behöver det inte göra, jag har lriat igenom Halo på kexbox... det är bara inte särskilt kul.

Jag tror Nintendos nya kontrol verkligen skulle kunna göra en hel del för FPS på konsol, men å andra sidan tror jag inte att det kommer särskilt många bra FPS till nintendo revolution.

Bilspel är något som är bra mkt roligare på konsol, helt rätt. Samma sak med fighting-spel ala mortal combat. Men strategi, då ska det vara PC etc... beror på...

Vilket som är bäst av Halo och Killzone vore ju töntigt att ens spekulera i innan båda spelen är ute. Hur man kan vara helt säkert på att det ena eller andra är bättre när man vet så lite om de nya spelen är för mig en gåta.

Halo_Fan!!
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 8
968959
October 25, 2005 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Är ni dumma lr , HALO är det bästa spelet som gjorts. De e så J***a grymt bra . Halo 3 kommer lätt att äga killzone lr hur skiten stavas . Halo är helt enkelt ett spel som man måste uppleva . längtar till 3:an , Halo3 live verkar oxå grymt på x360.... :p

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 452
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL