March 2, 2005
Vilket tror ni kommer att slå igenom? Själv hejar jag på Killzone för Halo spelen är så jävla löjliga och tråkiga, lixom, bara kolla på monstrena och sånt man dödar 😕 det förvånar mig inte om halo3 blir årets spel eller nåt sånt.. Killzone 2 ger mig iallafall gåshud! Håller på att spela 1an nu till ps2an och till ps3an blir det såklart Killzone2, INTE NÅT BARNSLIGT HALO 3!!! Vilket kommer att vara bättre tror ni?
October 22, 2002
Jag håller mig till Killzon, tycker det är mer action/story/miljö/kännsla i spelet. Jag är ingen direkt HALO fan, men av min egen erfarnhet så tycker jag spelet är lite seg. Detta är vad vi har sätt tidigare, vad vi kommer se i framtiden är antagligen samma sak haha 😛
September 16, 2002
Generellt så tror jag att Halo 3 kommer bli något av en succé än hur dåligt/bra det blir. Killzone 2 kommer förmodligen sälja väldigt bra i början för att sedan vara beroende av huruvida det faktiskt är bra om det ska sälja mer.
Personligen tror jag dock att jag kommer föredra Killzone 2.
August 15, 2005
Kizo wrote: [quote=N1ko][quote=Gueno]varför är halo bäst på Xbox då? 😛
För att det är dit det är utvecklat (visst, allra först var det PC men det ändrades) och PC är en port.
För att det suger på PC så.. Måste antagligen vara bättre på xbox..
----------
Själv så vet jag inte. Är inte så mycket för FPS om man inte har mus och tangentbord. Killzone tycker jag inte var så kul. Halo blev jag aslack på för jag kunde inte sikta eller någonting. Om Killzone 2 har snygg grafik och kommer att kunna spelas med mus och tgb så kommer jag nog antagligen tycka att Killzone går vinnande ur fajten. För grafiken kommer nog avgöra. FPS spel med handling går liksom inte.
March 2, 2005
AnonymousKiller wrote: [quote=Kizo][quote=N1ko][quote=Gueno]varför är halo bäst på Xbox då? 😛
För att det är dit det är utvecklat (visst, allra först var det PC men det ändrades) och PC är en port.
För att det suger på PC så.. Måste antagligen vara bättre på xbox..
----------
Själv så vet jag inte. Är inte så mycket för FPS om man inte har mus och tangentbord. Killzone tycker jag inte var så kul. Halo blev jag aslack på för jag kunde inte sikta eller någonting. Om Killzone 2 har snygg grafik och kommer att kunna spelas med mus och tgb så kommer jag nog antagligen tycka att Killzone går vinnande ur fajten. För grafiken kommer nog avgöra. FPS spel med handling går liksom inte.
Alltså jag fattar inte hur alla kan tycka att fps spel med en handkontroll är så svårt? Visst det ÄR lättar med mus tangentbodr, nästan lite för lätt.. Jag tycker själv det är lätt att pricka rätt..I killzone har lixom datan inte en chans mot mig innan ja sätter skotten i skallen på dom och ja väntar på Call of duty 2 på 360 och killzone 2 på ps3, 2 riktiga höjdpunkter för min del 😛
September 16, 2002
N1ko, FPS till konsol har en helt annan svårighetsgrad jämfört med PCn. Att spela igenom ett konsol FPS till PC (helt utan ändringar förutom kontrollen) vore nog det lättasta man kunde göra. Konsol-FPS är anpassade till kontroll i både hastighet, vapen och fiende-AI.
August 13, 2004
Gueno wrote: HALO 3 alla gånger.
Dom flesta här har nog spelat HALO på PC.. det är rent skräp.
HALO ska spelas på Xbox.
Har du rätt i!
N1ko: Läste en notis i Reset att Killzone 2 kan komma att släppas till Playstation 2 i vår/sommar, och att det kommer ett Killzone 3 tidigt 2007 till Ps3. skrev t.o.m av den 😛
"Det sägs att... Killzone 2 släpps till Playstation 2. Sedan amerikanska EB Games lyckats läcka en releaseplan verkar det nu som att spelet släpps till den nuvarande konsollgenerationen redannästa sommar. Killzone 3 släpps sedan till Playstation3 tidigt under 2007"
March 2, 2005
wojt wrote: [quote=Gueno]HALO 3 alla gånger.
Dom flesta här har nog spelat HALO på PC.. det är rent skräp.
HALO ska spelas på Xbox.
Har du rätt i!
N1ko: Läste en notis i Reset att Killzone 2 kan komma att släppas till Playstation 2 i vår/sommar, och att det kommer ett Killzone 3 tidigt 2007 till Ps3. skrev t.o.m av den 😛
"Det sägs att... Killzone 2 släpps till Playstation 2. Sedan amerikanska EB Games lyckats läcka en releaseplan verkar det nu som att spelet släpps till den nuvarande konsollgenerationen redannästa sommar. Killzone 3 släpps sedan till Playstation3 tidigt under 2007"
tycker dom är dumma om de släpper KE 2 till ps2 för ps2s hårdvara är alldelles för klen för att dra uppföljaren om det inte ens kunde flyta på 1an som det skulle.
October 17, 2004
March 4, 2003
dupa666 wrote: FPS som utvecklas till Konsoll är alltid crap i jämnförelse med et PCutvecklat FPS.
Eller vi skulle kunna skapa en undergenre som heter Konsolfps då jag inte vill klassa t.ex BF2, HL2 och halo(till konsoll) i samma genre...
Som bilspel då, fast till konsolernas fördel.
Halo är fö grymt skönt på Xbox. Skall skaffa mig Killzone snart då det känns som något man inte får missa.
October 17, 2004
October 28, 2002
FPS och konsol... har aldrig fått ihop det. Det är inte kul att sikta med ngn tumspak, det blir inte samma grej. Svårt behöver det inte göra, jag har lriat igenom Halo på kexbox... det är bara inte särskilt kul.
Jag tror Nintendos nya kontrol verkligen skulle kunna göra en hel del för FPS på konsol, men å andra sidan tror jag inte att det kommer särskilt många bra FPS till nintendo revolution.
Bilspel är något som är bra mkt roligare på konsol, helt rätt. Samma sak med fighting-spel ala mortal combat. Men strategi, då ska det vara PC etc... beror på...
Vilket som är bäst av Halo och Killzone vore ju töntigt att ens spekulera i innan båda spelen är ute. Hur man kan vara helt säkert på att det ena eller andra är bättre när man vet så lite om de nya spelen är för mig en gåta.
1 Guest(s)