September 16, 2002
Det är ingen hemlighet direkt att joystick nästan är helt borta nu. Det är väl några få som använder de till Flygsimulatorer, men nästan ingen till något annat.
Jag minns själv att jag köpte en Sidewinder Forcefeedback Joystick från Microsoft direkt när den kom! Men nu står den bara i ett skåp och samlar dam.
Så hur står det till för er? Äger ni en joystick till er PC (Dvs, Amiga etc, gills inte.) och i så fall, är den t.o.m ikopplad?
OBS. Nu snackar vi joystick här, inte gamepads.
March 10, 2003
1st Playstation gamepad (psx>usb) : alltid inkopplad
1st Logitch Momo ratt
1st Logitech wingman force
Bytar till den som jag använder bäst i spel. Länge sedan jag spelade något bra flygis.
Men har någon ett förslag på spel så åker den fram. Funderar dock på
att byta den mot en ny med roderfunktion då det blir lättar att köra visst F-sim då.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 14, 2002
har 3 st som ligger i en ikea påse bland en massa andra datorgrejer som inte annvänds.
2 av dom kostade typ 300 när de kom och den sista är en Sidewinder Force Feedback Pro som väll var ganska dyr på den tiden, fattar inte varför jag köpte joysticks då jag aldrig har gillar flygspel 😛
March 27, 2004
vet inte vilka krav du har om du är ute efter nån riktig simulatorsticka eller bara en vanlig, men jag har en Saitek Cyborg 3D USB Gold som jag är nöjd med, ganska gammal nu o ingen force feedback men det innebär ju i sin tur att den troligtvis är ganska billig nu för tiden, den har roderkontroll o gasreglage för övrigt.
May 17, 2002
Ivo wrote: Köpte en cyborg 3d nåntingnånting bara för att flyga i battlefield, lirar inte lika mycket längre men när jag gör det använder jag sticken
för att inte slita på mitt tangentbord i onödan väljer jag att bara quota Ivos inlägg istället för att skriva ett eget. Detta beslut grundar jag på att jag personligen kan gå i god att det han har skrivt gäller mig och då nästan ordagrant. Vid klagomål kontakta min advokat på jagljugeraldrigochtarnästaningetbetlat@brödernablåstsadvokatbyrå.se
1 Guest(s)