Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA!
Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
Member Since:
June 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 19, 2002 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej alla

Det förekommer mer och mer antydningar om att folk har olagliga kopior av spel i detta forum.
Vi kommer att från och med nu ta tag i detta hårdare, ni som antyder på något sätt att ni har eller ska skaffa olagliga kopior av någon form (gäller även filmer och olagliga program) kommer att bli bannade för en obestämd tid med omedelbart verkan.
Och mail som dessa kommer vi inte ens att besvara längre!

"Du hur vet du att det är warez för jag hade en kompis som var i usa han köpte det åt mig för det har släpts på ett ställe i usa så jag har ******* på orginal skiva kom hit och kolla själv om du inte tro mig. och anklaga inte för något man kan köpa spel i usa jag har släktingar som bor i usa med så anklaga inte någo för att vara warez för flesta spelen i usa kommer spelen ut före jag kommer anmäla dig för att du anklagade mig för warez även om du äger den här forumet så kommer jag anmäla dig så då jävla ska du stänga av dig själv med. jag brur mig inte vad du säger nu. jag anmäler dig fattar du det och låpp oss svenskar fira jul i frd dö då för helvete tomte jävle."

Och detta fick jag via PM lite senare

"Nä nu hade du tur jag ändrade mig för jag hitade inte till anmälnings platsen men skit i det men dö och lopp oss svenskar fira jul och vara glada så stick nigger.. Jävligt förbannat på dig så jag säger när jag är förbannat så brur jag mig inyte och detta skit forum suger skit. för alla anklaga en för helvete ficksa något åt det för fan. ...... Fack off

Fuck there mother in røven.
Knulla ta mère dans röven"

Jag låter tråden vara olåst ett tag så att ni kan få skriva vad ni tycker.

O.B.S Jag kommer inte att svara på vem det var som skickad detta mail till mig!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Cple
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 34
Member Since:
March 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203048
September 19, 2002 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

errrrr...........KOKO 😮

pops
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
Member Since:
September 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203050
September 19, 2002 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

måste tyvärr hålla med om att det finns en hel del sjuka människor som har tillgånt till internet, va f*n var det där för mail?

hoppas han "anmäler" dig, så du får skratta lite mer, för sånt där går inte att ta seriöst...

hårdare tag är väl bara bra om man försöker som NH gör: hålla en seriös profil, bra jobbat...

[NH]Aemno
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
Member Since:
July 21, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203056
September 19, 2002 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

lägg märke till att han säger både att han har en kompis där och sina släcktingar ... LOL ... hur ska han ha det ?! .. vem var det som köpte det ? .. 😕

Spelet som är under talan har ej kommit ut på marknaden var en man är i världen. :bok:

👿 Inget snack om WÄRZ på vårat forum! 👿

:bgrin:

Avatar
[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
Member Since:
October 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203110
September 20, 2002 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Får sånna idiote gå lösa?
👿

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
Member Since:
May 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203114
September 20, 2002 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

han borde ta och lära sig stava svenskan lite bättre innan han kan kalla sig själv svensk eller nåt.. eh idiot 😡

andy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
Member Since:
May 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203126
September 20, 2002 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Den mannen är ju uppenbart lätt förståndshandikappad så jag tycker inte att ni ska vara elaka mot honom.
De flesta av oss kommer i kontakt med warez varje dag och nh kanske kan starta en dialog med tillverkarna om hur man ska komma tillrätta med problemet eller rättare sagt när dom ska förstå att folk hellre köper orginal om man kan göra det till RIMLIGA priser!
Dom kommer aldrig att kunna skydda sina produkter det finns folk som inte gör annat än knäcker skydd.
Ofta har den unge dator intresserade 2 val antingen betala flera tusen eller att bara ladda ner en olaglig kopia hmm svårt val eller hur.
Jag tror att tillverkarna måste tänka om snart för det gynnar ju ingen i längden om dom inte har lönsamhet i sin versamhet det ger ju bara sämre kvalitet! :bok:

Rayman
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
Member Since:
May 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203130
September 20, 2002 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

Att det före kommer pirat kopior på vissa program är ju ingen nyhet.. men att företag bara tar skada av pirat kopior är delvis sant.. Adobe t.ex har ju själv sagt att de har gynnats av pirat kopieringen för.. de har varit någon privat person som fått tag i en pirat version av tex photoshop och testat det lite och tyckt det var super bra.. men på företaget han jobbar använder de sig av en annan programvara så på nästa möte föreslår han då att de ska köra adobe för det är mycket bättre o enklare.. så då går företaget o köper en massa licenser till programet och adobe får in cash.. det är nog inte privat personer företag som adobe tjänar pengar på.. Utan pirat kopieringen av deras program kan nästan ses som "reklam"... för de stora pengarna tjännar de på företag.. och det är nog inte bara adobe som tjänar sina stora pengar på företag..

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
Member Since:
December 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203132
September 20, 2002 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Nja... Jag tycker att de kan va bra att hålla warez snack borta från detta forum, det finns juh trotts allt en hel del andra sånna forum där det diskuteras flitigt 😉
Men det får inte gå till överdrift... som att någon såkade andas om att mitt windows kommer från ex. dc osv. de är juh sånt som är bra att veta för oss som ska hjälpa personen i fråga.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
203175
September 20, 2002 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Rayman wrote: Att det före kommer pirat kopior på vissa program är ju ingen nyhet.. men att företag bara tar skada av pirat kopior är delvis sant.. Adobe t.ex har ju själv sagt att de har gynnats av pirat kopieringen för.. de har varit någon privat person som fått tag i en pirat version av tex photoshop och testat det lite och tyckt det var super bra.. men på företaget han jobbar använder de sig av en annan programvara så på nästa möte föreslår han då att de ska köra adobe för det är mycket bättre o enklare.. så då går företaget o köper en massa licenser till programet och adobe får in cash.. det är nog inte privat personer företag som adobe tjänar pengar på.. Utan pirat kopieringen av deras program kan nästan ses som "reklam"... för de stora pengarna tjännar de på företag.. och det är nog inte bara adobe som tjänar sina stora pengar på företag..

Kan ligga sanning i det ja, men man ser inte heller dom företagen hålla på med hetsjakt mot privatpersoner som har olagliga versioner av deras mjukvara. Dom som däremot tar ordentlig skada av piratkopieringen är spelföretagen, även om dom är ute och cyklar när dom tror att alla som laddat ner spelet och prövat det skulle ha köpt det.
Det kan ha hänt att jag någongång för länge sedan laddat ner några spel men jag försöker att köpa alla spel jag gillar. (även om det inte alltid är möjligt som fattig studerande, inte när man måste upgradera datorn med jämna mellanrum för att ens kunna spela spelen).

Sen har vi ju problemet med skitungar som växt upp med piratkopiering och aldrig tänkt på företagen som gör spelen, utan piratkopierar allt dom kommer över, och undviker att köpa spel så långt det går och satsar alla sina pengar på att ha nyaste grafikortet som kostar 10 dubbelt mot vad spelen gör.

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
Member Since:
March 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203177
September 20, 2002 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Dom där mailen är fan sjuka....
Anmäl han till hans ISP för fan...
Nu ska jag INTE nämna några namn här...men jag har mina aningar...
Men hur som helst så är NH ett väldigt bra och seriöst förum...
Warez vill vi inte ha här!
Kepp up the good work!

MVH Geekboy...

Oldschool member since 2002.

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
Member Since:
March 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203202
September 20, 2002 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara tacka moderatorer för att de lägger ner så mycket tid för att hålla forumet i topptrim. tack 🙂

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
Member Since:
July 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203312
September 20, 2002 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

nu gäller det att hålla sig i skinnet, här tas inga fångar :cy:

NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
Member Since:
February 9, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203399
September 20, 2002 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!!!

[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]

Det stärker hypotesen att rasister är ena dumma spån 😀 *Undrar om han läste fel på Wigger och Nigger*

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
April 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203401
September 20, 2002 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe....jepp.
Rasister är i allmänhet rätt korkade.
Det vet nog alla utan rasisterna själva som är för dumma för att fatta....*ler*

Och jag har en liten aning om vem det är vi pratar om och vilket spel.
*********************************************************

Nu ska du inte antyda eller hänga ut någon i forumet...
Klagomål?
Ta det med mig via PM isåfall.

//skiroy

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

phroze_project
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 525
Member Since:
May 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203443
September 21, 2002 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju bara att anmäla honom,,, Han hotar ju dig till livet, för en sån sjuk människa ska fan inte få hålla på som han gör....

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
Member Since:
August 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203584
September 21, 2002 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

haha 🙂 detta forumuet blir bara redigare och redigar. eller skall jag säga fånigare och fånigare. vem i helvete bryr sig om att folk wärzar lite? och dessutom, det hade inte funnits något wäch om filk inte hade tagit hutlöst betalt för program. tacka vet jag gpl, open source osv. jag menar vem har lust att pröjsa massa stålar för ett program å inte ens få sourcen?

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203605
September 21, 2002 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

helt rätt,, straffa dem som antyder att dem har warez

fak alla som kör warez på sina burkar 👿 👿 👿

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
203666
September 21, 2002 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

daggerr wrote: haha 🙂 detta forumuet blir bara redigare och redigar. eller skall jag säga fånigare och fånigare. vem i h*****e bryr sig om att folk wärzar lite? och dessutom, det hade inte funnits något wäch om filk inte hade tagit hutlöst betalt för program. tacka vet jag gpl, open source osv. jag menar vem har lust att pröjsa massa stålar för ett program å inte ens få sourcen?

Problemet är att gränsen mellan små antydningar till warez till postning av länkar och ftps inte är stor, med tanke på hur många som redan ignorerar reglerna. Så skulle det inte hjälpa att acceptera posts som "Mitt _namn_på_inte_släppt_spel_ funkar inte" och/eller "Har någon en key till XP Corp".

killer joe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 89
Member Since:
October 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203715
September 22, 2002 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

Warez är som svartjobb, dem etablerade firmorna och staten förlorar en massa stålar. Det går inte att förhindra svartjobb lika lite som warez. Det har kommit för att stanna, men att diskusionen fortsätter om det är bra eller inte med det ovannämda, är väl bara sunt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL