Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA!|Page 4|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA!
OrkfiaZombie
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
September 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
232134
December 9, 2002 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

tsss betala 500kr för ett ofärdigt spel som man direkt måste ladda hem patchar till och då KANSKE det fungerar på ens HW!!

nä, sänk priset på nya spel till 150-200kr, sen får vi se!

CyriQ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1190
Member Since:
February 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
232591
December 9, 2002 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Att det skall bli olagligt att kopiera sitt egna spel i backup så man slipper använda den köpta cd:n o repa den tycker jag är lite sjukt. Lär inte hjälpa företagen så värst. Med spelet diablo2 bl a så har det hänt att deras skiver har sprängts i cd-spelaren. Orginalskivor... hur kul är det? Vilka får betala? vet inte om det går på garanti i en affär direkt vilket vi isåfall får betala för en ny cd pga en dålig cd-spelare (i övrigt så blev cd:erna så varma i samsung cd-spelare, 48x o snabbare, att de sprängdes).

Sen ang mailet: Beklagligt att folk skickar sånt, hjälper verkligen att bete sig så...

Sen skulle jag vilja att Nh ger mer klara regler på exakt vad som är tillåtet och inte tillåtet. Som sagt i dagsläget är det lagligt att köra med nocd-patchar om man äger spelet och göra backups. Är det ok att prata om det då om man gör klart att man äger spelet? visst folk kan ju luras.... :arg:

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
239247
December 22, 2002 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

vad mycket jävla skitsnack.

vilken jävel här har inte en enda tankad mp3??? film??? spel??? cd-key??? finns nog inte en käft som inte har warez (piratkopierade saker om jag fattat rätt.) på sin data.

Jag tankar MP3 även fast jag inte äger orginalen, jag tankar spel även fast det e olagligt.

MEN, jag köpern när jag har råd. A L L T I D.

banna mig om du vill whigger, men, påstå inte att du inte har någe warez, för d e skitsnack.
DESSUTOM...i PC för alla några nummer sen så frågade dom nån nisse som utredde om piratkopierad film o skit (typ konsumentverket lr någe...) dom frågade två stycken, en sa JA en sa NEJ till frågan om d e olagligt eller inte, så ingen vet vad gränsen för olagligt går.

alla är inte så jävla bortskämda så dom har råd o köpa program spel så jävla ofta...men när jag kan så gör jag det, och köper man när man lan så e warez helt ok, eller om man bara laddar ner o provar o köper om man tycker spelet e bra. (demon brukar ju inte ge en särskilt sanningsenlig bild.)

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
239422
December 23, 2002 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K, om du använder j**la lite oftare så ser din inlägg mera seriöst ut.

Och som jag har sagt några gånger, problemet (som jag ser det) är inte sådana som du som köper spel dom tycker om (om dom har råd). Problemet är dom som aldrig köper spelen även om dom tycker att det är skitskoj, istället satsar dom pengarna på att ha det nyaste grafikkortet och snuskigt mycket hårdiskar.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
239600
December 23, 2002 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

sak överväga mit språkbruk ViU.

lovar.

😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
239759
December 23, 2002 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: sak överväga mit språkbruk ViU.

lovar.

😉

Du ska inte bara lova...du bör(måste) förbättra ditt språkbruk. 😀

Du har inte tänkt på att det ser väldigt illa ut.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240402
December 25, 2002 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

grejjen är:

jag bryr mig inte hur jag skriver eller vad jag använder för språk när jag bara skriver på ett forum???? viktigt??? neee..

"irl" e ju en annan sak!

har du sagt a får du säga b så du får c va d e??

lol ffs laterz thnx d e d.

viktigt?? ne.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
Member Since:
November 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
240431
December 25, 2002 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: grejjen är:

jag bryr mig inte hur jag skriver eller vad jag använder för språk när jag bara skriver på ett forum???? viktigt??? neee..

"irl" e ju en annan sak!

har du sagt a får du säga b så du får c va d e??

lol ffs laterz thnx d e d.

viktigt?? ne.

Det du skriver nu är lite konstigt, för det är på ett forum (eller i skrivet språk över huvud taget) som du bör se till att framföra dina synpunkter så korrekt som möjligt, dels för att du inte har bråttom när du skriver något, dels för att du inte kan förklara något, och till sist för att man bildar sig en uppfattning om en person beroende av hur han skriver, vilket kort sagt innebär att ju mer inkorrekt ditt språkbruk är , desto dummare tror folk att du är.
NÄr jag skriver nånting, vad det nu må vara, så försöker jag undvika akronymer så långt det går, det enda jag tillåter mig själv att använda är iofs.
Jag försöker också undvika svordomar, enligt min uppfattning förstör svordomar en text rejält.
MItt råd till alla i hela sverige är: Skriv Aldrig "LOL", "j**la", "z" (förutom när det är i ett ord som faktiskt stavas med "z") och så vidare.

Och angående ditt framförane om att du innehar och använder piratkopior av diverse spel, så är det såhär: Ingen på NH säger att du inte får ha sådant material, bara att du inte får prata om det.

Som ett sista inlägg:
Det du läste i PC för alla gällde bara musik, inte spel, operativsystem och dylikt. lagarna för musik är lite luddigt formulerade, och jag tror att det finna många och stora kryphål där. Men för spel och operativsystem är reglerna glasklara.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
May 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
241399
December 27, 2002 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: grejjen är:

jag bryr mig inte hur jag skriver eller vad jag använder för språk när jag bara skriver på ett forum???? viktigt??? neee..

"irl" e ju en annan sak!

har du sagt a får du säga b så du får c va d e??

lol ffs laterz thnx d e d.

viktigt?? ne.

Skiter oxo i hur jag skriver på IRCn, forum och sånt där tjaffs, men engång när jag hade haft sommarlov och komm tillbaka till skolan och skulle börja skriva en uppsats blev det lite svårt faktiskt.... Ibland gick det automatiskt att man skrev tex oxo, tibax.... Även en och annan smiley gjorde man, så det kan du iaf ha i baktanken....

Avatar
Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
June 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
241828
December 28, 2002 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta med warez börjar bli lite uttjatat. Jag skulle själv kunna fixa en grej så att all datoranvändning blir olaglig.

Med att ta patent på kommandot som gör bilskärmen svart (fullt möjligt enligt patentverket) så skulle många få problem eftersom jag själv skulle kunna regga dena kod och sådeles göra den olaglig att använda. Skulle ge en del problem eller hur?

Sedan kan jag enligt uppgifter rent teoretiskt påstå att 50% av alla medlemmar på NH har en warez eller en kopia av windows på sin dator, man har nämligen kunnat konstatera att det finns minst dubbelt så många windows i använding som sålda, detta måste alltså innebära att det är en olaglig kopia på varannan dator.

I övrigt så står det ju i klartext i windows-licencen att "det är förbjudet att föra över till annat media", vilket innebär förbud att använda och installera.

Det står däremot i lagen att du får ha en säkerhetskopia på den programvara du köpt och detta kan inte avtalas bort.

Det börjar bli dax att tänka till lite, va?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
242084
December 29, 2002 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

50% bara windows, lägg till resten! finns nog ingen som inte har warez på detta forum!

allvarligt admins, kan ni säga att ni inte har en enda copyright skyddad sak på datorn ni inte betalt för???

den här warez tråden borde tas bort!

angående hur man skriver på forum, det är mest kul att skicka på dom om man vill diskutera nånting....! känns inte så viktigt hur man blir uppfattad lr får rätt/fel!

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
242382
December 29, 2002 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote:
den här warez tråden borde tas bort!

Den här tråden är till för att påminna alla om att om reglerna på forummet.

angående hur man skriver på forum, det är mest kul att skicka på dom om man vill diskutera nånting....! känns inte så viktigt hur man blir uppfattad lr får rätt/fel!

Vill du att folk ska bry sig om dina åsikter bör du uttrycka dig så korrekt som möjligt, annars blir du som sagt klassad som en dum 14:is och ingen bryr sig om vad du skriver.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
242687
December 30, 2002 - 1:05 am
sp_Permalink sp_Print

åter igen, jag bryr mig inte hur folk på ett forum uppfattar mig!

e vi inte lite "off topic" nu?

påmina om reglerna, ja men ingen som håller dom endå!

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
Member Since:
July 13, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
243265
December 30, 2002 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla här verkar som helgon, trodde inte att det fanns många människor kvar som inte hade något privatkopierat på sin dator, eller så är ni alla hycklare som är rädda för att bli bannade, jag vet att jag riskerar bann efter denna post, men det vore ju lite löjligt... jag har ju inga warez(tro va ni vill...), men om man ens nämner det ordet så är det ju häxjakt.

Hur som helst GOD FORTSÄTTNING !!!!

AlphaAlpha
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
Member Since:
May 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
247446
January 6, 2003 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

vad e warez är det sånt jag har? :gråt:

Tissen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
Member Since:
May 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
252176
January 13, 2003 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Låter bra. Jag har tidigare stört mig över hur folk öppet diskuterar piratkopierade spel och program i forumet.

Fast jag vill avluta med en liten spaning: RIAA och MPAA (eller vad dom nu heter) påstår att musik- och filmindustrin förlorar miljarders med dollar varje år pga piratkopiering. Men om jag kollar i mina loggar vad som har laddats från min dator via DC++ de senaste dagarna så verkar det som om det är porrintustrin som har störst anledning till att vara oroliga.. laugh

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
Member Since:
December 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
253940
January 16, 2003 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

okej visst om man vill använda warez eller liknande..
Men om reglerna är så på detta forum (visste inte om det själv men nu vet jag) så ska man följa dom..

Och om man blir bannad så får man f*n skylla sig själv..
jag är skiit glad att bl a detta forum finns.. och alla som har varit delaktiga i att göra denna sida så bra som den är ska f*n ha sk*t mycke creds...

F*n hålla på som den där killen... fattar inte asså..

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
Member Since:
November 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
259196
January 25, 2003 - 2:37 am
sp_Permalink sp_Print

Börjar bli en hel del folk som påstår att dem förlorat sina CD-keys nu förtiden. Detta börjar bli irriterande...
Borde nästan fixa en topic om detta och hur man går tillväga..

gamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 514
Member Since:
February 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
263635
February 1, 2003 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

1. Om man (som jag) äger spelet och lägger CD:n(avbild) på håddisken och använder virtuell cd, är det då warez? man ändrar ju inget med spelet?

2.Abandonware, är det warez enligt er eller ej?

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
Member Since:
January 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
265477
February 4, 2003 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Sedan kan jag enligt uppgifter rent teoretiskt påstå att 50% av alla medlemmar på NH har en warez eller en kopia av windows på sin dator, man har nämligen kunnat konstatera att det finns minst dubbelt så många windows i använding som sålda, detta måste alltså innebära att det är en olaglig kopia på varannan dator.

Nja alltså de som hänger på nh är nördar. Många som använder datorer är inte nördar.
Nördar vet hur man på ett effektivt sätt tar sig förbi xp:s kopieringsskydd t.ex. Det gör inte Svensson med en dator. Detta samtidigt som det finns proportionerligt färre dellpaket m.m ( Såna med inkluderade licencer) här jämfört med hembyggen.

Detta leder till en gissning att ca. 75% av windowsanvändarna på nh har olicencierade kopior av windows.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 74
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL