Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA! | Sida 7 | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA!
This topic is locked
KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
Member Since:
augusti 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
524063
januari 27, 2004 - 12:49 e m
sp_Permalink sp_Print

har inte läst hela tråden men jag tycker att det är lite dumt av er som säger att ni är helt emot warez, ta bort allt warez osv, tror inte de är så många som har en köpt kopia av windows. visst man behöver inte skriva om det på forumet men jag tror inte det är en enda person här som är helt oskyldig.

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
Linuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
Member Since:
augusti 25, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
604342
april 23, 2004 - 8:57 e m
sp_Permalink sp_Print

piratbyrån har ett forum för er med annorlunda uppfattning om copyright.

Crimme
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
Member Since:
april 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
613747
maj 6, 2004 - 10:33 f m
sp_Permalink sp_Print

killen som skrev det kunde ju inte ens stava , han verkar ju ha knepiga åsikter också tycker jag .

bra att ni försöker göra sidan så seriös som möjligt.

RaD
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
mars 8, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
622911
maj 17, 2004 - 9:11 e m
sp_Permalink sp_Print

” Open Source!!! Use The Force! ”

EDIT: Tills det blir humana priser på spel och program.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
Member Since:
februari 1, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
633875
maj 30, 2004 - 8:06 e m
sp_Permalink sp_Print

Så kan det gå 😐

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
februari 10, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
637723
juni 4, 2004 - 11:35 f m
sp_Permalink sp_Print

HAHAHAHAHAHAHA!!!!
de va det roligaste jag läst här på länge =)

villken idiot… =)

haha… ”låt oss svenskar fira jul”… hahahaha å ”nigger” hahaha han värkade inte vara så svensk han heller med tanke på stavningen =)
haha (min stavning ”suger” iof också :P)
men ändå…

btw.. kalla mig dum men vad betyder wares eller vare hette? 😮

aja ahre gött!

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
638238
juni 4, 2004 - 11:59 e m
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: HAHAHAHAHAHAHA!!!!
de va det roligaste jag läst här på länge =)

villken idiot… =)

haha… ”låt oss svenskar fira jul”… hahahaha å ”nigger” hahaha han värkade inte vara så svensk han heller med tanke på stavningen =)
haha (min stavning ”suger” iof också :P)
men ändå…

btw.. kalla mig dum men vad betyder wares eller vare hette? 😮

aja ahre gött!

Förstår inte hur du kan tracka ner på någons stavning när din inte är det minsta bättre, även om du insett det ger det dig inte rätt att tracka på någon annans stavning när inte din är bättre.

Vilket inlägg syftar du på föresten? Hänger inte riktigt med här.

Warez är en förkortad version av softwarez som var/är en benämning på olovligt kopierat material (spel/musik/mjukvara).

Avatar
EliXyR
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2588
Member Since:
maj 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
644268
juni 13, 2004 - 7:27 e m
sp_Permalink sp_Print

hårda sanningen är att flesta sitter med mycket kopierat skit, för menar hur fasan skulle man har råd o köpa all fet HW? om man ska lägga ut alla dollars på spel o dyl? säger inte att jag har hela datorn full av sånt men vet många som har det.. jag köper spel lite då o då men skulle kunna köpa mer Hårdvara om jag inte gjorde det, o ladda ner allt ist..

Avatar
Strasser
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 97
Member Since:
oktober 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664799
juli 9, 2004 - 12:40 f m
sp_Permalink sp_Print

Lite off-topic kanske; Som alla vet så är det spel-industrin som driver hårdvarutillverkarna till att producera snabbare cpu’s, snabbare grafikkort osv… Man går inte och köper värsta grafikkortet om man endast skall surfa och pyssla med ordbehandlig eller hur!?!

Alltså, de flesta människor som har tid och ork att spela spel, är den unga generationen. Ungdomar har dessvärre inte pengar till att både uppgradera sin dator och köpa alla dessa spel som de eftertraktar, det blir som en ond cirkel.

Dock så finns det ett ljus i tunneln, spelindustrin blir större och större, den omsätter mer pengar än vad Hollywood gör! Spelen når ut till en bredare publik, det är inte bara ljusskygga killar som spelar spel längra utan även tjejer, kvinnor äldre herrar…ja vem som helst. Man behöver inte vara datorintresserad för att spela ett spel! Det har blivit som böcker, video, tv-spel, det är tillgängligt för alla.

Min poäng är: alla klagar på piratkopierande människor och hur stora förlusterna blir på grund av dessa individer men så som jag ser det är denna förlust endast en droppe i havet! Tänk själva: Vilka är det som sitter inne på kunskapen om hur man kringgår kopieringsskydd? Vilka är det som vet var man skall leta efter cd-nycklar? Vilka är det som vet var man skall hitta warez och få det att funka? Det är iaf inte den vanlige svensson; som går ut och köper vad han/hon vill ha för att han/hon inte vet ”bättre”. Alltså är det en ganska liten klick överlag, som vet hur man ”wareazar” (myntade ett nytt uttryck).

Om man nu verkligen vill ha ett spel och man vet att det är bra så får man fan ta mig ta och betala för det! Jag har inget emot människor som laddar saker och ”testar” för att sen springa iväg och köpa det, men folk som sitter på värsta bredbandet och laddar ner spel stup i kvarten utan att egentligen veta vad fan det är för spel de laddar ner borde halstras över öppen eld. Om man vill undvika alla olagligheter så får man väl läsa recensioner av de spel man är intresserade av och sen bestämma sig.

Till sist vill jag uttrycka min avsky för människor som på något sätt tjänar pengar på piratkopiering, dessa personer är de verkliga bovarna. Allvarligt talat borde de brännas på bål!

Tindy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
oktober 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
670686
juli 17, 2004 - 2:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Strasser wrote: *text*

Till sist vill jag uttrycka min avsky för människor som på något sätt tjänar pengar på piratkopiering, dessa personer är de verkliga bovarna. Allvarligt talat borde de brännas på bål!

WORD!

Som sagt så är det endå en ganska liten del av befolkningen som vet vad man talar om när man nämner .bin filer och DeamonTools, så de förlorar knappt på det.
Sedan är det fel att ladda ner spel, visst, men möjligheten finns för de som vill och kan.

Vill vi ha kvar NH så snackar vi inte warez.
Skulle det finnas en sektion där vi snackade det så skulle antagligen NH inte vara kvar så länge. En respekterad hårdvarusajt ska man inte snacka warez på heller.
Det finns gott om andra forum där man kan snacka det utan att bli bannad och förstöra för andra.

x-per
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3038
Member Since:
februari 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
670688
juli 17, 2004 - 2:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Tycker ändå att det är konstigt att man får snacka om att flasha grafikkort men inte snacka om warez……..

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
september 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
670726
juli 17, 2004 - 3:11 e m
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Tycker ändå att det är konstigt att man får snacka om att flasha grafikkort men inte snacka om warez……..

Kanske för att det inte är ett uns olagligt att flasha ett grafikkort? Bara en gissning…

x-per
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3038
Member Since:
februari 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
670727
juli 17, 2004 - 3:14 e m
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ][quote=x-per]Tycker ändå att det är konstigt att man får snacka om att flasha grafikkort men inte snacka om warez……..

Kanske för att det inte är ett uns olagligt att flasha ett grafikkort? Bara en gissning…

Vad är prisskillnaden på ett Pro och ett XT kort?
Runt 500 kr?
Det är ungefär vad ett spel kostar så grafikkortstillverkarna förlorar nog enhel del på
folk som köper ett pro kort och flashar till XT istället för att köpa ett XT direkt!

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
september 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
671014
juli 17, 2004 - 10:30 e m
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=x-per]Tycker ändå att det är konstigt att man får snacka om att flasha grafikkort men inte snacka om warez……..

Kanske för att det inte är ett uns olagligt att flasha ett grafikkort? Bara en gissning…

Vad är prisskillnaden på ett Pro och ett XT kort?
Runt 500 kr?
Det är ungefär vad ett spel kostar så grafikkortstillverkarna förlorar nog enhel del på
folk som köper ett pro kort och flashar till XT istället för att köpa ett XT direkt!

Så kan man ju också se det, men i detta fall så gäller det ju modifiering av hårdvara som jag redan betalat 4200:- för, och jag tappar ju dessutom all garanti iom modifieringen vilket tillverkare/leverantörer tjänar på(garantiservice kostar MULTUM). I vilket fall som helst så har jag full tillåtelse från ATI/Connect3D att göra vad fan jag vill med mitt grafikkort, så länge jag inte förväntar mig att få det utbytt om jag pajar nåt. Om jag laddar hem ett spel så har jag ju ingen tillåtelse från spelutvecklaren att göra det, så ditt argument håller inte riktigt.

Jag menar, tycker du att det borde vara olagligt att överklocka? I sådana fall så må det så vara, men jag kan liksom inte fatta att du jämför piratkopiering med överklockning & hårdvarumodifiering. Jag överklockar & moddar för att jag tycker det är kul. Piratkopierar man så gör man det för att man är en snålfan.

Olle P
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
juli 27, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
682000
juli 29, 2004 - 1:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Här är en intressant debatt (på norska) om ämnet piratkopiering.

/Olle

Pachan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
januari 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
707243
augusti 30, 2004 - 3:08 e m
sp_Permalink sp_Print

Om man skyller på att man tankar hem spelet ”bara för att man vill testa”.. ja då kan man väl likaväl tanka hem demot samtidigt som man sparar tid…

Olle P
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
juli 27, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
707595
augusti 30, 2004 - 9:49 e m
sp_Permalink sp_Print

Det klassiska (lama) motargumentet är då:
”Demoversionen ger inte en rättvisande bild av hela spelet! Jag skulle minsann aldrig köpt xxxx om jag bara testat demoversionen, och då hade distributören förlorat yyy kr.”

/Olle

XM
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
Member Since:
augusti 27, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
707677
augusti 31, 2004 - 5:52 f m
sp_Permalink sp_Print

jag gillar warez!

ManicBlue
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
december 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
707804
augusti 31, 2004 - 10:06 f m
sp_Permalink sp_Print

XM wrote: jag gillar warez!

De gör inte VI. :arg:

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
325 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL