HDTV+360=suddigare texturer?!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HDTV+360=suddigare texturer?!
N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2005 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har varit inne i olika elektronik-affärer och i varge har dom en xbox men hdtv med call of duty 2.. när jag spelar det där tycker jag att texturerna blir suddigare och inte alls lika skarpa och tydliga=fult! när jag spelar cod 2 hemma hos mig på en 29" eller va ja har vanlig tv tycker jag bilden är betydligt bättre! är det bara jag som märkt detta? enligt mig ser inte texturerna inte lika bra ut på hdtv som på standard tv, upplösningen vet jag inte 😛

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
994909
December 24, 2005 - 1:40 am
sp_Permalink sp_Print

Då beror det på LCD-Teven, eftersom du har varit och spelat XBOX-360 så har det säkert hängt en Samsung LCD-skärm av typ modellen LE-23T51B.

Jag Har alltid varit imponerad av Samsungs skärmar därför har jag tittat en extra runda efter dem och har faktiskt hittat en bra. Tillverkarna har olika inställningar på sina skärmar och funktioner och dessa skiljer sig även från märkena.

Jag har varit ute efter en LCD-teve väldigt länge nu och har kollat igenom alla butiker så som:

Onoff
Siba
El-giganten
Computercity
PcCity
Expert
Power

Dagens Tv ska inte endast kunna visa bra filmbild utan även bra bild från Datorn därför så har det blivit ett riktigt krig när det gäller "först till kvarn" med bästa möjliga bildkvalite åt bägge hållen för alla LCD-tillverkarna. Det bästa är att ta med sig en bärbar till dem olika butikerna och testa både film och datorbild för tro mig även dem skarpaste skärmarna visar suddig datorbild.

Det skärmarna jag rekommenderar för dig att köra XBOX-360, film och PC är:

1. Hyundai HLT-3270 32tum - 10989 kr bäst till priset

Annars har Sony en 32 tummare som är klart den bästa på marknaden för det just du vill använda den till.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
994928
December 24, 2005 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

Annars köper man en JVC tjock tv och kör in komponent sladden i den och ställer in xboxen på 1080i så får du en bild som spöar skiten ur de från en platt tv..:)

mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
994960
December 24, 2005 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Varför inte Loewes platta modeller ?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 230
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL