December 1, 2002
Nu har jag ett problem, och har haft det en längre tid.
När jag ska spelar ett spel i upplösningen 1024*758 så syns inte hela bilden. På vänstra sidan av skärmen är det som att bilden kommer "utanför" skärmen, lite svårt att förklara
Nån som vet vad det är för fel?
Har ett Geforce 2 MX 100/200 med senaste drivisarna.
April 26, 2002
arito wrote: [quote=crazyankan]testa att trycka på knapparna på skärmen. då kan du ju flytta bilden och sånt ju
Men det är så att bilden är för stor, på alla kanter.
Det hjälper inte om jag ändrar med knapparna.
jag har haft samma problem..kommer tyvärr inte ihåg hur jag löste det...tror det har med det där att låsa panoreringspositionen elle nå =)
December 1, 2002
Heavy_Ante wrote: [quote=arito][quote=crazyankan]testa att trycka på knapparna på skärmen. då kan du ju flytta bilden och sånt ju
jag har haft samma problem..kommer tyvärr inte ihåg hur jag löste det...tror det har med det där att låsa panoreringspositionen elle nå =)
Jag är inte så bra på sånt här
Så vad är det, och hör gör man det?
April 26, 2002
arito wrote: [quote=Heavy_Ante][quote=arito][quote=crazyankan]testa att trycka på knapparna på skärmen. då kan du ju flytta bilden och sånt ju
Jag är inte så bra på sånt här
Så vad är det, och hör gör man det?
som sagt var: kommer tyvärr inte ihåg =(
May 28, 2002
arito wrote: [quote=crazyankan]testa att trycka på knapparna på skärmen. då kan du ju flytta bilden och sånt ju
Vad är det för monitor du har? Jag har aldrig sett en monitor som man inte kan ändra storleken på bilden som visas på skärmen.
December 1, 2002
Fogel70 wrote: [quote=arito][quote=crazyankan]testa att trycka på knapparna på skärmen. då kan du ju flytta bilden och sånt ju
Vad är det för monitor du har? Jag har aldrig sett en monitor som man inte kan ändra storleken på bilden som visas på skärmen.
Den ju perfekt när man är i windows, men när man spelar så är bilden för stor, om man drar ihop bilden blir den bara konstig, typ avlång 😕
May 28, 2002
Det borde finnas kontroller för att ändra både höjd och bredd på bilden. Om du använder samma upplösning i windows och det är bra där så är det förmodligen en annan uppdateringsfrekvens i spelen (60Hz?).
Om ditt OS är w2k/xp se till att du installerar en "refreshrate fix" så att du har samma uppdateringsfrekvens i spel och windows.
December 1, 2002
Fogel70 wrote: Det borde finnas kontroller för att ändra både höjd och bredd på bilden. Om du använder samma upplösning i windows och det är bra där så är det förmodligen en annan uppdateringsfrekvens i spelen (60Hz?).
Om ditt OS är w2k/xp se till att du installerar en "refreshrate fix" så att du har samma uppdateringsfrekvens i spel och windows.
Det hjälper inte med en refreshrate fix..
1 Guest(s)