Hjälp med HLDS server över delad internetanslutning!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp med HLDS server över delad internetanslutning!
clan-dvd.cjb.net
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 102
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 20, 2002 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Har 2st datorer, båda kör WindowsXP.
Den ena datorn är min dator när jag gör allt på, spelar lyssnar musik och surfar på (kalla datorn Dator1). Men så har jag en liten server som står i garderoben (kalla den *dator2* smile.

Hur som helst, jag har en bostreamlina draget till *Dator1*. Har delat internetanslutningen så man kan surfa osv på den andra, men andra över internet kan inte connecta mot den. Det står IP't i HLDS-fönstret, men det är Ip't som går över det lokala nätverket. Det går inte att connecta mot servern.
Har fått svaret av en vän att man inte kan göra en HLDS server på en dator med delat internet SÅVIDA internet är draget till datorn med servern (dator2). Men det är den inte i mitt fall, och vill gärna slippa det.

Så, hur gör man för att rigga en HLDS server över en delad internetanslutinig?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
177837
June 22, 2002 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det går...har du testat lite #counter-strike kanaler på IRC. Också,testa o redirecta informationen till dator2...dvs om du har ett bra tcp/ip progg på dator 1 som redirectar all information på port 25107(kommer inte ihåg)till dator2...det borde fungera.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
178355
June 24, 2002 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Det ska funka att bara connecta till ditt "internet-ip" om anslutningen mellan dator2 och dator1 är korrekt. Då ska dator1 fatta att dator2 har nått på gång i port 27015 och skicka folket (som ansluter via internet) vidare till den. Självklart ska du starta en internet-server, alltså ingen lan-server.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 280
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL