March 4, 2003
Extatic wrote: det är skittråkigt ändå så bry dig inte. Sälj det till nån vettja 🙄
Många PC-spelare kan inte uppskatta bra och genomarbetade SP-spel. Tragiskt, tycker jag.
hymer: Prova att byta grafikdrivrutiner, ja alla de tänkbara drivrutinerna. I värsta fall: formater och installera.
December 15, 2002
Twin_Pixel wrote: [quote=Extatic]det är skittråkigt ändå så bry dig inte. Sälj det till nån vettja 🙄
Du är skittråkig och nonchalant. Silent Hill 3 var årets bästa äventyrsspel, tillsammans med Beyond Good and Evil. Vet dock inte varför det inte fungerar.
Jaså du, känner du mig?
Hmm årets bästa spel? Är det enligt ditt tycke eller? Då får väll jag tycka som jag vill också eller hur?
April 8, 2003
Extatic wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=Extatic]det är skittråkigt ändå så bry dig inte. Sälj det till nån vettja 🙄
Du är skittråkig och nonchalant. Silent Hill 3 var årets bästa äventyrsspel, tillsammans med Beyond Good and Evil. Vet dock inte varför det inte fungerar.
Jaså du, känner du mig?
Hmm årets bästa spel? Är det enligt ditt tycke eller? Då får väll jag tycka som jag vill också eller hur?
Bäst i sin genre, ja. Nej, enligt Gamespot och SuperPLAY. Själv har jag tyvärr inte hunnit lira alla spel jag velat.
November 4, 2001
Extatic wrote: det är skittråkigt ändå så bry dig inte. Sälj det till nån vettja 🙄
Hur mycket Silent Hill 3 har du spelat innan du yttrade dig?
Kanske lite för avancerat för dig?
Kan du nämna några andra bra spel i den genren eftersom Silent Hill tydligen är dåligt i din mening?
April 8, 2003
chrippaz wrote: [quote=Extatic]det är skittråkigt ändå så bry dig inte. Sälj det till nån vettja 🙄
Kan du nämna några andra bra spel i den genren eftersom Silent Hill tydligen är dåligt i din mening?
Medan han funderar, låt mig nämna Resident Evil, Resident Evil 2, Resident Evil 3: Nemesis, Resident Evil: Codename Veronica, Silent Hill, Silent Hill 2, Devil May Cry, Fear Effect, Dino Crisis och Alone in the Dark: The New Nightmare. Sedan verkar Resident Evil: Outbreak och Silent Hill 4 lovande. Uj, det blir ett fullspäckat år 2004.
Gott nytt år på er!
November 4, 2001
Har spelat Resident Evil, tycker dock bara det är ettan som är riktigt bra, de andra spelen i serien är för lite tänka.
Har klarat Silent Hill 2, måste skaffa ettan och klara den 🙂
Alone in the Dark verkar schyst, har inte kört de.
Devil may Cry är lite för lite "tänka" och lite för mycket action för att jömföras med Silent Hill enligt mig 😛
Tack för tipsen.
April 8, 2003
chrippaz wrote: Har spelat Resident Evil, tycker dock bara det är ettan som är riktigt bra, de andra spelen i serien är för lite tänka.
Devil may Cry är lite för lite "tänka" och lite för mycket action för att jömföras med Silent Hill enligt mig 😛
Tack för tipsen.
Ja, ettan är uteslutande bäst enligt min åsikt också. Man är i en övergiven herrgård! Jämför med en polisstation eller en mosad stad... Men ändå, de andra spelen får inte missas. Bara Resident Evil: Gun Survivor.
Håll med om att det är lite olika skrämseltaktiker också. Medan RE arbetar med "bu"-taktiken så är SH mer psykologiskt påfrestande. I RE består även pusslen av hämta sak, sätt sak i hål, tryck på knapp, så det är ju mest leta efter grejer som gäller.
April 8, 2003
chrippaz wrote: Antar att du föredrar att spela på konsol, förhöjer känslan på sånna här spel enligt mig.
Hoppas Silent hill 3 kommer till xbox så kan dom släppa ettan på samma skiva 🙂
Sen skulle det ju inte vara fel om RE serien kom till boxen också 😛
Jag föredrar konsol, men SH3 lirade jag faktiskt på PC. Dock med PlayStation-kontroll och TV out, så skillnaden är försumbar. 🙂
December 15, 2002
Twin_Pixel wrote: [quote=chrippaz]Har spelat Resident Evil, tycker dock bara det är ettan som är riktigt bra, de andra spelen i serien är för lite tänka.
Tack för tipsen.
Ja, ettan är uteslutande bäst enligt min åsikt också. Man är i en övergiven herrgård! Jämför med en polisstation eller en mosad stad... Men ändå, de andra spelen får inte missas. Bara Resident Evil: Gun Survivor.
Håll med om att det är lite olika skrämseltaktiker också. Medan RE arbetar med "bu"-taktiken så är SH mer psykologiskt påfrestande. I RE består även pusslen av hämta sak, sätt sak i hål, tryck på knapp, så det är ju mest leta efter grejer som gäller.
RE serien är riktigt bra, gillar alla dom spelen skarpt och har säkert spelat igenom dem 4 gånger var eller nått
Jaja, jag erkänner att jag inte har testat SH3 så mycket, kanske var lite förhastat från min sida.
November 29, 2001
Twin_Pixel wrote: [quote=chrippaz]Antar att du föredrar att spela på konsol, förhöjer känslan på sånna här spel enligt mig.
Jag föredrar konsol, men SH3 lirade jag faktiskt på PC. Dock med PlayStation-kontroll och TV out, så skillnaden är försumbar. 🙂
kortare laddningstider, bättre grafik och bättre framerate 🙂
en bra kontroll och TV-out: redo att krossa vilken konsoll som helst 😉
å andra sidan får jag inte heller mitt SH3 att funka på PC
så fort jag väljer något i menyerna blir skärmen svart och allt bara stannar
April 8, 2003
UndaC wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=chrippaz]Antar att du föredrar att spela på konsol, förhöjer känslan på sånna här spel enligt mig.
kortare laddningstider, bättre grafik och bättre framerate 🙂
en bra kontroll och TV-out: redo att krossa vilken konsoll som helst 😉
å andra sidan får jag inte heller mitt SH3 att funka på PC
så fort jag väljer något i menyerna blir skärmen svart och allt bara stannar
Det är helt klart ett bra spel. PC-versionen är dock lite lustig på sina ställen. Det första jag tänker på är förstås sparfunktionen; de röda "sparcirklarna" lyser som vanligt med sin närvaro, men samtidigt kan man spara överallt á la quick-save. Ibland är dock alternativet grått, som i Windows, dvs, det fungerar inte att välja. Vad gör man åt det? Jo, man tar några steg framåt, pausar igen och alternativet går då med största sannorlikhet att välja. Skumt? Ja!
I övrigt är det något skumt brus i bilden, som om man tittar på spelet genom ett skitit bussfönster. Jag förmodar att det har med ljussättningen att göra; dock har jag inte skådat nåt liknande i andra spel än Silent Hill-serien.
1 Guest(s)