December 25, 2000
Ok, för att klargöra vad ni får och INTE får snacka om i den här tråden.
Ni får INTE prata om:
Hur den fungerar.
Hur man hittar den.
Hur man får den att fungera.
Hur den ser ut.
Eller liknande, ni får alltså i princip bara snacka om vilka konsekvenser det kan eller fundera över vem/varför/hur någon snodde/läckte betan.
Den här tråden är väldigt nära att låsas, så se till att ni följer mina riktlinjer om ni vill diskutera betan.
Ni får INTE säga eller antyda att ni har betan.
March 1, 2003
bra jobb viu... lets keep NH clean...
jag hade sett fram till HL2 releasen 30/9 som det först var tal om...
inte för att man "riktigt" trodde på det datumet, men att valve sedan kommer med lama ursäkter om "kidnappad" mail trafik och sånt tyder på desperation och amatörism... herregud kör dom inte backup på det företaget???
jaja... det är bara att hoppas att valve snart klämmer fram en release... det lär ju vara riktigt buggigt i början men tror ändå att HL2 kommer att revolutionera spel världen... och hårdvaruförsäljningen (graffekort, cpu:s och minne) borde ju få sig rejält med vind i seglarna tack vare spelet...
January 6, 2002
nog kör de backup det är inte det som är problemet, utan att de tekniska lösningarna är stulna->läs källkod
Nu kan ju ett konkurrerande företag sno lösningar eller se hur valve har löst vissa problem. Därmed sparar det andra företaget en massa pengar i utvecklingskostnader
March 1, 2003
Schmutziger wrote: nog kör de backup det är inte det som är problemet, utan att de tekniska lösningarna är stulna->läs källkod
Nu kan ju ett konkurrerande företag sno lösningar eller se hur valve har löst vissa problem. Därmed sparar det andra företaget en massa pengar i utvecklingskostnader
jo... jag förstod det där med källkoden... men däremot så förstod jag inte varför det skall resultera i 6 månaders försening...!!! dom kanske vill ändra i källkoden så att den tidigare (stulna) versionen inte liknar (codewise) den slutliga...???
summa summarum... förseningar sux... warez sux... tjuvar sux...
July 8, 2003
Alltså jag läste detta:
I'd theorised that the theft of the source code would cause a serious delay, and today that was confirmed by Christophe Ramboz, VU Games' president of international operations:
"A third of the source code was stolen. It's serious because it forces us to delay the launch of the game by at least four months, that is to April 2004. Just the time to rewrite parts of the game."
Från Voodooextreme. Men om nu mer av spelet har släppts kommer detta inte innebära att de blir tvugna att göra om mycket mer av spelet? Vi kommer ju få vänta 2 år till juh... Speciellt om det finns en SPELBAR beta. Måste man ju göra om hela motorn, eller är jag ute och cyklar?
January 6, 2002
nivaman wrote: [quote=Schmutziger]nog kör de backup det är inte det som är problemet, utan att de tekniska lösningarna är stulna->läs källkod
jo... jag förstod det där med källkoden... men däremot så förstod jag inte varför det skall resultera i 6 månaders försening...!!! dom kanske vill ändra i källkoden så att den tidigare (stulna) versionen inte liknar (codewise) den slutliga...???
summa summarum... förseningar sux... warez sux... tjuvar sux...
Om man har delar av koden så ser du ju vilka funktioner som anropas från den del av källkoden som saknas, detta kan säkert underlätta för folk som vill göra fuskprogram/crack.
December 25, 2000
SiBBoR wrote: [quote=bloodman]men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.
Betan är riktig och modeller osv finns. Betan är från E3-mässan.
Nu blandar du med största säkerhet med Doom3 Alpha;n.
watteee wrote: dom har släppt en beta... en kille vid namn Aron (från valve) har släppt den... Det ryktas så iallafall..
Som ruski säger, det finns en beta ute som är släppt av någon som vill vara anonym och därör kallar sig anonymous/anon.
December 18, 2002
ViU wrote: [quote=SiBBoR][quote=bloodman]men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.
watteee wrote: dom har släppt en beta... en kille vid namn Aron (från valve) har släppt den... Det ryktas så iallafall..
Troligtvis bara rykten, mera troligt att den som snodde källkoden också fick med sig en beta.
Han/hon/det verkar ha tagit allt som Valve hittils har gjort i HL2 ;/
September 17, 2001
ViU wrote: [quote=SiBBoR][quote=bloodman]men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.
Hmm, nja. En person jag känner har just HL2-B och i den finns det massa "maps" med E3 osv., även annat. Kan iofs stå för nåt annat, men iaf ;). Doom 3 Alpha, javisst finns där E3-banor där med, men jag förväxlar icke.
August 12, 2003
tror inte de gör om hela motorn och betan verkar suga rått pung för som ni ser på bilderna man länkat till så är inte alla texturer med och smooth vision verkar ju inte vara aktiverat eller något ju.
(jag tycker man ska vänta på det slutgiltliga resultatet)
DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT......
October 22, 2001
Alltså jag tippar att de är brottsligt att ha deras källkod hemma eftersom den är stulen från dem? Borde räknas som att man har köpt stöldgods och man vet om det alltså är det en brottslig handling att ha den.
Laddar ni hem spel som är släppta så är det enligt svensk lag inte olagligt att ladda ner dem men att dela ut dem. Fast den lagen kommer ändras snart och allt från ladda ner, dela ut, ladda upp eller liknande kommer betraktas som ett brott.
October 11, 2002
ViU wrote: Nej det får ni inte, spelet är inte klart så ni behöver inte diskutera grafiken i betan. Ni får dock diskutera OFFICIELLA bilder/filmer från HL2.
Fattar inte varför riktigt vi inte får diskutera bilder från betan.. vi har ju inte gjort något "olagligt" med att bara titta på bilder. Det är ju knappast vi som har läckt ut betan.. :arg:
2 Guest(s)