HL2 beta läckt...|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HL2 beta läckt...
ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
sp_UserOfflineSmall Offline
431242
October 8, 2003 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, för att klargöra vad ni får och INTE får snacka om i den här tråden.

Ni får INTE prata om:

Hur den fungerar.
Hur man hittar den.
Hur man får den att fungera.
Hur den ser ut.

Eller liknande, ni får alltså i princip bara snacka om vilka konsekvenser det kan eller fundera över vem/varför/hur någon snodde/läckte betan.

Den här tråden är väldigt nära att låsas, så se till att ni följer mina riktlinjer om ni vill diskutera betan.

Ni får INTE säga eller antyda att ni har betan.

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
431264
October 8, 2003 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

bra jobb viu... lets keep NH clean...

jag hade sett fram till HL2 releasen 30/9 som det först var tal om...
inte för att man "riktigt" trodde på det datumet, men att valve sedan kommer med lama ursäkter om "kidnappad" mail trafik och sånt tyder på desperation och amatörism... herregud kör dom inte backup på det företaget???
jaja... det är bara att hoppas att valve snart klämmer fram en release... det lär ju vara riktigt buggigt i början men tror ändå att HL2 kommer att revolutionera spel världen... och hårdvaruförsäljningen (graffekort, cpu:s och minne) borde ju få sig rejält med vind i seglarna tack vare spelet...

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
431338
October 8, 2003 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

nog kör de backup det är inte det som är problemet, utan att de tekniska lösningarna är stulna->läs källkod

Nu kan ju ett konkurrerande företag sno lösningar eller se hur valve har löst vissa problem. Därmed sparar det andra företaget en massa pengar i utvecklingskostnader

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
431346
October 8, 2003 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Schmutziger wrote: nog kör de backup det är inte det som är problemet, utan att de tekniska lösningarna är stulna->läs källkod

Nu kan ju ett konkurrerande företag sno lösningar eller se hur valve har löst vissa problem. Därmed sparar det andra företaget en massa pengar i utvecklingskostnader

jo... jag förstod det där med källkoden... men däremot så förstod jag inte varför det skall resultera i 6 månaders försening...!!! dom kanske vill ändra i källkoden så att den tidigare (stulna) versionen inte liknar (codewise) den slutliga...???
summa summarum... förseningar sux... warez sux... tjuvar sux...

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
431352
October 8, 2003 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Alltså jag läste detta:

I'd theorised that the theft of the source code would cause a serious delay, and today that was confirmed by Christophe Ramboz, VU Games' president of international operations:

"A third of the source code was stolen. It's serious because it forces us to delay the launch of the game by at least four months, that is to April 2004. Just the time to rewrite parts of the game."

Från Voodooextreme. Men om nu mer av spelet har släppts kommer detta inte innebära att de blir tvugna att göra om mycket mer av spelet? Vi kommer ju få vänta 2 år till juh... Speciellt om det finns en SPELBAR beta. Måste man ju göra om hela motorn, eller är jag ute och cyklar?

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
431651
October 8, 2003 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom man inte får prata om hur man gör för att få HL2 här, så är det kanske någon här som kan ta kontakt med mig och sedan berätta.
Det kanske är förbjudet att ragga också? :S

watteee
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 87
432041
October 9, 2003 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

dom har släppt en beta... en kille vid namn Aron (från valve) har släppt den... Det ryktas så iallafall..

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
432127
October 9, 2003 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: [quote=Schmutziger]nog kör de backup det är inte det som är problemet, utan att de tekniska lösningarna är stulna->läs källkod

jo... jag förstod det där med källkoden... men däremot så förstod jag inte varför det skall resultera i 6 månaders försening...!!! dom kanske vill ändra i källkoden så att den tidigare (stulna) versionen inte liknar (codewise) den slutliga...???
summa summarum... förseningar sux... warez sux... tjuvar sux...

Om man har delar av koden så ser du ju vilka funktioner som anropas från den del av källkoden som saknas, detta kan säkert underlätta för folk som vill göra fuskprogram/crack.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
432237
October 9, 2003 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.

Betan är riktig och modeller osv finns. Betan är från E3-mässan.

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
432294
October 9, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]
ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
432298
October 9, 2003 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

aron? du menar väl anon as in anonymus?
patchen sög balle...

ViU
Member
Medlem
432397
October 9, 2003 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: [quote=bloodman]men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.

Nu blandar du med största säkerhet med Doom3 Alpha;n.

watteee wrote: dom har släppt en beta... en kille vid namn Aron (från valve) har släppt den... Det ryktas så iallafall..

Som ruski säger, det finns en beta ute som är släppt av någon som vill vara anonym och därör kallar sig anonymous/anon.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
432398
October 9, 2003 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=SiBBoR][quote=bloodman]men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.

watteee wrote: dom har släppt en beta... en kille vid namn Aron (från valve) har släppt den... Det ryktas så iallafall..

Troligtvis bara rykten, mera troligt att den som snodde källkoden också fick med sig en beta.

Han/hon/det verkar ha tagit allt som Valve hittils har gjort i HL2 ;/

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
432691
October 9, 2003 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=SiBBoR][quote=bloodman]men det är fejk, kan inte va en beta ute då det fattas alla modeller,ljud,texturer osv källkoden hade inte mycket egentligen.

Hmm, nja. En person jag känner har just HL2-B och i den finns det massa "maps" med E3 osv., även annat. Kan iofs stå för nåt annat, men iaf ;). Doom 3 Alpha, javisst finns där E3-banor där med, men jag förväxlar icke.

_HoffA_
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
432791
October 9, 2003 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

tror inte de gör om hela motorn och betan verkar suga rått pung för som ni ser på bilderna man länkat till så är inte alla texturer med och smooth vision verkar ju inte vara aktiverat eller något ju.
(jag tycker man ska vänta på det slutgiltliga resultatet)

DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT......

Woppe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 79
434288
October 12, 2003 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

_HoffA_ wrote:
DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT......

Får alltid vänta för länge i datorvärlden......

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
434510
October 12, 2003 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså jag tippar att de är brottsligt att ha deras källkod hemma eftersom den är stulen från dem? Borde räknas som att man har köpt stöldgods och man vet om det alltså är det en brottslig handling att ha den.
Laddar ni hem spel som är släppta så är det enligt svensk lag inte olagligt att ladda ner dem men att dela ut dem. Fast den lagen kommer ändras snart och allt från ladda ner, dela ut, ladda upp eller liknande kommer betraktas som ett brott.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
435463
October 13, 2003 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Får vi inte ens diskutera hur den ser ut?

Hmm... säg nu att någon som har spelat betan och tagit screenshots, lagt upp på en sajt för andra att bevittna, då får inte vi på NH diskutera dom?

Då har ju inte vi gjort något fel? Rätta mig gärna Viu. :bok:

ViU
Member
Medlem
435686
October 14, 2003 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Nej det får ni inte, spelet är inte klart så ni behöver inte diskutera grafiken i betan. Ni får dock diskutera OFFICIELLA bilder/filmer från HL2.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
435895
October 14, 2003 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Nej det får ni inte, spelet är inte klart så ni behöver inte diskutera grafiken i betan. Ni får dock diskutera OFFICIELLA bilder/filmer från HL2.

Fattar inte varför riktigt vi inte får diskutera bilder från betan.. vi har ju inte gjort något "olagligt" med att bara titta på bilder. Det är ju knappast vi som har läckt ut betan.. :arg:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 263
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL