HL2, Doom3 vs S.T.A.L.K.E.R / Brothers in Arms|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HL2, Doom3 vs S.T.A.L.K.E.R / Brothers in Arms
hiiro*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 94
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 24, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är alldeles för mycket prat om HL2 och Doom3 hit o dit precis hela tiden, så man börjar ju tröttna :z: . Jag tror S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl och Brothers in Arms kommer vara minst lika bra spel, Jag väntar mer på dom än HL2 och Doom3. Alla verkar ha så höga förväntiningar så jag tror det kan floppa. Så se upp [-X
Vet ni lite om Stalker och Brother in Arms ta en titt på deras officiella hemsidor vetja.
http://www.stalker-game.com/
http://www.brothersinarmsgame.com/
Samt filmsnuttar på http://www.fz.se

Jag är rädd för att jag kommer få en massa kritik nu laugh

XZD
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
677227
July 24, 2004 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror Brother in arms kommer bli störst o hoppas man tar hand om det jag har längtat som fan efter det

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
677244
July 24, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Stalker verkar faktist coolt

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
677297
July 24, 2004 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

man börjar juh tröttna LITE på spel som Brother in arms, det finns juh en öppsjö. - CoD, BF etc... STALKER blir väl typ som farCry känns det som. att man har en serri handling men att askonstiga moster kommer dyka upp och förstöra.

Den som lever får väl se antar jag.........

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
677338
July 24, 2004 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Brother in arms verkar ha lite väl tunn handling, men man vet ju aldrig. Ser ut som ett aningen uppgraderat Call of Duty (CoD).

S.T.A.L.K.E.R. ser ut som någon blandning mellan Doom 3 och HL2, fast inte riktigt på samma höga grafiska nivå.

Om man inte enbart ser till allt det grafiska tror jag personligen att HL2 ligger bra till med sin mycket goda fysikmotor, "personliga" karaktärer, animationer på dem och handlingen.

Undrar hur fysiken kommer vara i dessa spel..? Tankar ner några filmer nu, kanske något visas där.

hiiro*, du får inte glömma Battlefield 2, också ett efterlängtat spel. Lär iofs inte komma den närmsta tiden.

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
677355
July 24, 2004 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

stalker kommer bli coolast av alla

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
677369
July 24, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

WW2 är så uttjatat så det inte är sant. Är så trött på det temat.

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
677416
July 24, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Om Brothers in Arms kommer att vara så bra som Cod i single player och ha Cooperative då lär det vara bäst, Men stalker lär ju äga.

hiiro*
Siktar mot toppen
Medlem
677488
July 24, 2004 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Brother in Arms är helt "nytt" plus att det är helt verklighets baserat spel med riktigt handling om soldaterna "Brother in Arms" (http://www.brothersinarmsgame......use_lg.jpg) sen ett MÅSTE är att tanka hem denna trailer http://www.fz.se/filarkiv/?fil.....rms_e3.avi (brothersinarms_e3) Jag blev verkligen imponerad när jag såg den videon, jag rös faktiskt till några gånger för jag fick sånn "inlevelse". Jovisst håller med det har kommit rätt mycket WW2 spel på sistonde eller igentligen inte, bara CoD för BF1942 är ju gammalt, men jag tröttnar aldrig.. "älskar" WW2-Spel.
Och S.T.A.L.K.E.R handlingen verkar bra och välgjord tycker jag, bara det inte blir för mycket monster o shit.. dok har jag inte sett ett enda screenshot från Stalker med monster i så 🙂 ..Det enda jag fastnar för i t.ex Doom3 är grafiken resten kan dom behålla.. springa runt o leta på en massa fula monster och döda dom, weiii.. Nej tack jag klarar mig 😉 HL2 det kan verkligen bli nåt, speciellt när det är såpass moddningbart spel.

hiiro*
Siktar mot toppen
Medlem
677492
July 24, 2004 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

hiiro*, du får inte glömma Battlefield 2, också ett efterlängtat spel. Lär iofs inte komma den närmsta tiden.

Nej, Absolut inte.. Jag väntar så mycket efter det spelet, varje gång jag ser ett nytt screenshot så kliar det i hela kroppen så får man en känsla i magen som man bara får när man är kär 😀 Men varför jag inte skrev med det är för att det släpps nästa år (Late spring/early summer 2005) ett tag dit. 🙄

Continental Op
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
679032
July 26, 2004 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror på HL2 och utgår att det kommer att singleplayern kommer att vara lika revolutionerande i förhållande till vad som finns på marknaden som föregångaren var. DOOM3 skall väl bara stödja 4 spelare i MP enligt nåt citat från en intervju på Gamespy jag sett Helt bisarrt lite.

Payroouz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 445
679398
July 26, 2004 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med hiiro*! Jag har också längtat väldigt mkt efter S.T.A.L.K.E.R! Naturligtvis är man ju spänd inför hl2 och Doom3, men det spelar ingen roll hur snygga/bra spelen är, släpps dom inte snart så floppar dom väl ändå pga av alldeles för höga förväntningar...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
679661
July 27, 2004 - 6:49 am
sp_Permalink sp_Print

hiiro* wrote: Och S.T.A.L.K.E.R handlingen verkar bra och välgjord tycker jag, bara det inte blir för mycket monster o shit.. dok har jag inte sett ett enda screenshot från Stalker med monster i så 🙂 ..Det enda jag fastnar för i t.ex Doom3 är grafiken resten kan dom behålla.. springa runt o leta på en massa fula monster och döda dom, weiii.. Nej tack jag klarar mig 😉 HL2 det kan verkligen bli nåt, speciellt när det är såpass moddningbart spel.

Om du sett de olika filmerna från S.T.A.L.K.E.R. så finns där "monster". Eftersom att det utspelar sig i Tjernobyl, har vanliga djur muterat... Och som jag förståt det ska spelet vara ganska fritt.

hiiro*
Siktar mot toppen
Medlem
680249
July 27, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe , Japp.. jag såg filmerna iförrgår faktiskt.. skymtade enstaka monster där men mest människor faktiskt 🙂

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
680279
July 27, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som har system specs. på S.T.A.L.K.E.R och Brother in Arms?

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
680285
July 27, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, kollade på Brothers in Arms filmen... såg riktigt bra ut faktiskt. Även fast WW2 är så utjatat, så kanske det blir kul iaf. Doom3 längtar jag inte så mycket till faktiskt... längtar mer till HL2/STALKER.

Znoddaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 410
680993
July 28, 2004 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Brothers In Arms och HL2 är de enda spelen jag kommer köpa i höst. De tilltalar mig verkligen.
HL2 för den feta grafiken och BiA för dess WWII-känsla och för att den bygger på BoB-serien.

*Edit* Stalker skall ha en värld på 30 km2 tror jag det talades om på nått ställe. En gigantisk yta med ickelinjär story så du kan gå var du vill och pilla lite.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
680998
July 28, 2004 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Du glömmer Leisure Suits Larry Cum Laude och The Movies...

hiiro*
Siktar mot toppen
Medlem
683952
July 31, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan så typiskt cry
"Brothers in Arms först nästa år"
http://www.computerandvideogam.....)id=107480

"S.T.A.L.K.E.R. försenas"
http://www.gamespot.com/pc/act.....03735.html
_ _ _ _ _ _ _ _
Doom3 släppt ja iallafall om man är amerikan eller bor i USA.
Vi låter dessa 2-bilder förklara det hela
http://www.fpscentral.com/site.....GA0760.jpg
http://www.fpscentral.com/site.....GA0761.jpg

Sen lite goda nyheter som berör Half Life2 (HL2)
Rykten säger att HL2 kan finnas i affärerna "redan" i mitten av september, kan det bero på att Doom3 är släppt och pressar HL2 makarna?
låt oss spekulera.

Bara och ta Doom3 och HL2 som tröst så länge 🙄

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
684187
July 31, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Znoddaz wrote: Brothers In Arms och HL2 är de enda spelen jag kommer köpa i höst. De tilltalar mig verkligen.
HL2 för den feta grafiken och BiA för dess WWII-känsla och för att den bygger på BoB-serien.

*Edit* Stalker skall ha en värld på 30 km2 tror jag det talades om på nått ställe. En gigantisk yta med ickelinjär story så du kan gå var du vill och pilla lite.

Får mig (tyvärr) att tänka lite på Morrowind. En bra spelidé kanske, men svår att genomföra och få det intressant.. Nu tycker jag iofs att Morrowind är ett helt okej spel om man lägger till lite moddar som fixar till det.. Oroar mig lite för att STALKER ska kännas lite tomt och opersonligt/stelt (dvs som Morrowind). Man vill ha en multiplayer känsla men med bots har man ju sagt..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 103
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL