December 3, 2003
Anledningen att Doom 3 inte stödjer mer än fyra pers i mplayer är för att det skulle bli för processorkrävande etc vad jag förstått.
Att det inte är tänkt som ett multiplayer spel bekräftar det hela ytterligare, antagligen därför dom inte la med co-op heller.
Tanken är att man ska vara ensam i mörkret helt enkelt, inte leka swat team och rensa mars basen. =)
Om Stalker blir läskigare återstår att se, lite olika sorts spänning verkar det som. Doom 3 verkar mera åt mörker och snabba scares med saker som hoppar fram etc medan Stalker nog kommer vara mera åt den tryckande stämmningen som kommer när man utforskar ett ställe som den alternativa Chernobyl platsen.
Uttalar mig inte om dom andra titlarna eftersom jag aldrig varit nån fan av WW2 shooters.
May 19, 2003
wolfbane wrote: Anledningen att Doom 3 inte stödjer mer än fyra pers i mplayer är för att det skulle bli för processorkrävande etc vad jag förstått.
Att det inte är tänkt som ett multiplayer spel bekräftar det hela ytterligare, antagligen därför dom inte la med co-op heller.
Tanken är att man ska vara ensam i mörkret helt enkelt, inte leka swat team och rensa mars basen. =)
Om Stalker blir läskigare återstår att se, lite olika sorts spänning verkar det som. Doom 3 verkar mera åt mörker och snabba scares med saker som hoppar fram etc medan Stalker nog kommer vara mera åt den tryckande stämmningen som kommer när man utforskar ett ställe som den alternativa Chernobyl platsen.
Uttalar mig inte om dom andra titlarna eftersom jag aldrig varit nån fan av WW2 shooters.
Håller med dig angående de olika sortens skäck som är i Stalker och Doom3. Doom 3, är ju mörkt, ensamt och hastiga grejer. STALKER är mer läskigt på ett lugnande sett, man trycker sig fram, mutanter som är osynliga mm. Tror nästan att JAG kommer bli mer rädd för STALKER än DOom3 😀
March 27, 2004
Ni som är intresserade av S.T.A.L.K.E.R kan ju passa på att införskaffa filmen från '79 som spelet bygger på, finns att få tag på dvd, mycket bra o underlig rysk sci-fi.
Och ni som är lika peppade som jag på battlefield 2 vill kanske kolla in det här klippet, är ruskigt sugen själv.
December 3, 2003
Iofs verkar dom flesta som spelade HL när det kom, inklusive jag själv, anse att det är nog svårt om inte omöjligt att toppa det. Men om dom håller samma höga kvalitet som dom gjorde då kan det åtminstrone bli helsikes bra, även om det inte knuffar ner föregångaren sas.
Långa utvecklingstider är inte nödvändigtvis samma kalkonkalas som 3D Realms DNF vansinne, en del programhus kan ta vara på den tid dom använt och verkligen göra nåt av det, som Blizzard och Bethesda till exempel, men många har fallit på för lång utvecklingstid det är sant... vi får väl vänta och se om Valve lyckats. =)
2 Guest(s)