HL2, Doom3 vs S.T.A.L.K.E.R / Brothers in Arms|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HL2, Doom3 vs S.T.A.L.K.E.R / Brothers in Arms
ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
sp_UserOfflineSmall Offline
684189
July 31, 2004 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ph34r, Stalker kommer äga doom 3 i skräck :dead:

wolfbane
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
687311
August 4, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Anledningen att Doom 3 inte stödjer mer än fyra pers i mplayer är för att det skulle bli för processorkrävande etc vad jag förstått.

Att det inte är tänkt som ett multiplayer spel bekräftar det hela ytterligare, antagligen därför dom inte la med co-op heller.

Tanken är att man ska vara ensam i mörkret helt enkelt, inte leka swat team och rensa mars basen. =)

Om Stalker blir läskigare återstår att se, lite olika sorts spänning verkar det som. Doom 3 verkar mera åt mörker och snabba scares med saker som hoppar fram etc medan Stalker nog kommer vara mera åt den tryckande stämmningen som kommer när man utforskar ett ställe som den alternativa Chernobyl platsen.

Uttalar mig inte om dom andra titlarna eftersom jag aldrig varit nån fan av WW2 shooters.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
687329
August 4, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

wolfbane wrote: Anledningen att Doom 3 inte stödjer mer än fyra pers i mplayer är för att det skulle bli för processorkrävande etc vad jag förstått.

Att det inte är tänkt som ett multiplayer spel bekräftar det hela ytterligare, antagligen därför dom inte la med co-op heller.

Tanken är att man ska vara ensam i mörkret helt enkelt, inte leka swat team och rensa mars basen. =)

Om Stalker blir läskigare återstår att se, lite olika sorts spänning verkar det som. Doom 3 verkar mera åt mörker och snabba scares med saker som hoppar fram etc medan Stalker nog kommer vara mera åt den tryckande stämmningen som kommer när man utforskar ett ställe som den alternativa Chernobyl platsen.

Uttalar mig inte om dom andra titlarna eftersom jag aldrig varit nån fan av WW2 shooters.

Håller med dig angående de olika sortens skäck som är i Stalker och Doom3. Doom 3, är ju mörkt, ensamt och hastiga grejer. STALKER är mer läskigt på ett lugnande sett, man trycker sig fram, mutanter som är osynliga mm. Tror nästan att JAG kommer bli mer rädd för STALKER än DOom3 😀

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
687441
August 4, 2004 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ja tror hl2 kommer bli en stor flopp, först så ska de typ vara bättre än hl 1 när de kom sen så blev de försenat så då förväntar man sig ännu mer o sen när de kommer ut e de säkert bara skit

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
687483
August 4, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

håller me ovanstående

Ivo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
687661
August 4, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni som är intresserade av S.T.A.L.K.E.R kan ju passa på att införskaffa filmen från '79 som spelet bygger på, finns att få tag på dvd, mycket bra o underlig rysk sci-fi.

Och ni som är lika peppade som jag på battlefield 2 vill kanske kolla in det här klippet, är ruskigt sugen själv.

http://www.eurogamer.net/file_.....file_id=70

wolfbane
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
690988
August 9, 2004 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

Iofs verkar dom flesta som spelade HL när det kom, inklusive jag själv, anse att det är nog svårt om inte omöjligt att toppa det. Men om dom håller samma höga kvalitet som dom gjorde då kan det åtminstrone bli helsikes bra, även om det inte knuffar ner föregångaren sas.

Långa utvecklingstider är inte nödvändigtvis samma kalkonkalas som 3D Realms DNF vansinne, en del programhus kan ta vara på den tid dom använt och verkligen göra nåt av det, som Blizzard och Bethesda till exempel, men många har fallit på för lång utvecklingstid det är sant... vi får väl vänta och se om Valve lyckats. =)

fragone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
699273
August 19, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ivo wrote: Ni som är intresserade av S.T.A.L.K.E.R kan ju passa på att införskaffa filmen från '79 som spelet bygger på, finns att få tag på dvd, mycket bra o underlig rysk sci-fi.

Vad heter filmen?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 172
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL