HL2 Mannen har ju snott åt sig det mesta ...|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HL2 Mannen har ju snott åt sig det mesta ...
b0ne!
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 10, 2003 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

Han har lyckats plocka hem Condition ZERO också den dåren. Nu har han gjort en packe med HL2 + Condition ZERO i ett. Plus massa fixar till HL2 som hans förra version inte hade. Hur gör killen? Valve har ju inget kvar nu. Han måste ju ha kopierat det mesta.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
433023
October 10, 2003 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

Det enda jag bryr mig om är att killen åker fast och får ett ordentligt jävla straff! Han fattar inte hur mycket han förstör... Hans psyke stämmer nog ganska överens med en töntig finnig liten fjortis-cd-nörd 🙄

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
433038
October 10, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

lol står det kom och ta allt på våra datorer i skallen på pannan på nån i valve eller ? detta är ju för fan löjligt va i h-e håller dem på med ?

qom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 212
433041
October 10, 2003 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

han fick nog inte allt, hl2 betan innehåller sånt som vi fick se på e3 tror att det är pre-e3 matrial han har fått tag på..

CZ vet jag inget om

och patchar som du berättar om är fake..(dvs inte "anon" som har publicerat dem och filerna är identiska med dem i i själva betan)

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
433045
October 10, 2003 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är förjävligt...men man kan ändå förstå det...ja menar valve påstår om å om igen att det ska komma ut om en månad..även fast dem vet att e en omöjlighet (detta föresätter att det jag läst om händelsen e sant 😉 u never no)...visst onödig grej å sprida ut skiten...det hade räckt med lite source code så hade han visat sin point...

don
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
433081
October 10, 2003 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Har ni läst vad HL2-mannen säger. Dom har ett citat från honom på planethalflife.com
Han är ju inte riktigt klok ju.

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
433091
October 10, 2003 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

"Sadly enough, this guy [Anonymous Leaker] has a point. Valve had made a whole lot of promises to us, the consumers, and it's all coming clean.
I kind of see the point that yes, it was definitely wrong to hack into their network, but in all actuality, what other proof would he have had to prove his points? Sure, he could've hacked the network, learned what they had, didn't download a thing, and then mentioned to all the people that they are not indeed finished. People would've shrugged it off as nothing but rumours. In fact, even if he did do it that way, Valve could easily shrug off and say no network computer was compromised, so the guy is lying. "

"To all those saying HL2 was delayed because of the hacking action, ill just remind you that what was leaked is what Valve has, nothing more and nothing less, so its pretty good to understand it wasnt finished yet.
Also I'd like to point out the E3 [demo] was one big fake by Valve. Ever tried to kill that soldier in physicstown ? Notice the door will still get kicked ? No scripted sequences ?

To everyone saying this is no Beta: I'd like to point out that THIS is what you wanted Valve to release on 9/30/03, theres no such thing as a much better release in Valves network!

To Valve: I suggest you stop lying to your customers about how much was stolen/compromised, or I'll have to release everything just to prove my point. And you know what you got, as I do." - hl2 mannen

DoN- varför är han inte riktigt klok för? OM han har rätt så är jag nästan beredd att ställa mig på hans sida...men somsagt, att "släppa" loss allt på nätet va förstås jävlit onödit...men annars..

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
433118
October 10, 2003 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

POWER TO THE PEOPLE!!
sa inte valve för typ 1 månad sen lr mer att spelet var klart?

b0ne!
Medlem
433121
October 10, 2003 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

qom wrote: han fick nog inte allt, hl2 betan innehåller sånt som vi fick se på e3 tror att det är pre-e3 matrial han har fått tag på..

CZ vet jag inget om

och patchar som du berättar om är fake..(dvs inte "anon" som har publicerat dem och filerna är identiska med dem i i själva betan)

Det är faktiskt så att det är "anon" som har gett ut patcharna, han skriver massa kul i nfo filerna :P. Nu ska vi ju inte tro att "anon" är en person utan det är ju faktiskt "Anonymous leaker". Men men, CZ verkar fungerar klockrent, till och med på internet. "anon" skickade med en cdkey generator så man kan lira på internet! DETTA är fullständigt sanslöst!

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
433123
October 10, 2003 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

WOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOO

"betan" innehålller bra mycker mer än e3. d1, d2, d3....

qom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 212
433146
October 10, 2003 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

my fault, anon har släppt en patch men denna är helt onödig då han "patchade" betan innan han releasade den, så ligger det till 🙂

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
433156
October 10, 2003 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan va ni är sura på killen... bra iof men ni är det av HELT FEL anledning!!

För er egen skull ska ni vara aslyckliga, men å valves vägar ska ni gråta...

kommer sourcecoden ut till andra företag sparar det dom kanske års arbetande på sina spel, detta betyder nya spel för oss, flera som konkurerar dvs billigare.

För valve ar det tragedi, dom förlorar ju massor med pengar om datan ges till andra företag, om inte så vinner dom egentligen bara på det.
Gratis publicitet och folk blir ivrigare att få tag på spelet. säger man sedan april som release datum och spelet kommer i nov/dec kommer ju folk att tycka "woow det kommer nu...!! fan måste köpas, osv"

b0ne!
Medlem
433180
October 10, 2003 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick reda på att "anon" numera kallar sig "Osama bin leaker". Människan är inte frisk *fniss*...

Condition Zero har ju singleplayer läge också, fett kul 😛

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
433572
October 10, 2003 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Condition Zero ÄR väl singelplayer?!?

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
433574
October 10, 2003 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

De får skylla sig själva när försvaret är såpass värdelöst.

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
433631
October 11, 2003 - 4:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill verkligen spela CZ och kommer att köpa det samma sekund som det släpps i sverige, jag tänker inte ladda ner det.

[Edit av ViU]

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
433737
October 11, 2003 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

SuperNova Du tror inte att valve stämmer företag som använder deras källkod utan att ha köpt licens till den? Jag skulle säga att de skulle få slå igen sitt företag om de försökte det efter valves stämning. Bara för att källkoden finns där ute så är den ju inte fri att använda utan är grovt olaglig att använda utan valves medgivande. Så billigare spel lär det inte bli, snarare dyrare eftersom alla snart måste ha en dyr säkerhetsavdelning.

Jag är väl inget helgon men sen är det ju så att köper ingen spelen så tror ni att de kommer utvecklas bra spel då? Alla gillar arbeta gratis eller? Så gillar man spel så ska man köpa dem så de kanske blir en uppföljare eller något annat lir från utvecklarna. Tror ni att valve kommer släppa ett HL3 om alla skulle ta knäppskallens "HL paket" med alla spel? Tippar att de skiter i det och tar sina pengar och lever gott på dem på bahamas istället för att slänga pengar i sjön igen.

PS. en komisk sak på alla forum är allt folk som helt öppet erkänner att de har olagliga spel. Skulle jag driva en sida så skulle jag skicka användar uppgifterna med deras ip till berörda parter så får de ta och göra vad de vill med dem.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
433909
October 11, 2003 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Condition-Zero har inte släppts, ni får INTE ens antyda att ni har spelat det!

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
433952
October 11, 2003 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: Jag vill verkligen spela CZ och kommer att köpa det samma sekund som det släpps i sverige, jag tänker inte ladda ner det.

[Edit av ViU]

hahaha

b0ne!
Medlem
434950
October 12, 2003 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Stal wrote: SuperNova Du tror inte att valve stämmer företag som använder deras källkod utan att ha köpt licens till den? Jag skulle säga att de skulle få slå igen sitt företag om de försökte det efter valves stämning. Bara för att källkoden finns där ute så är den ju inte fri att använda utan är grovt olaglig att använda utan valves medgivande. Så billigare spel lär det inte bli, snarare dyrare eftersom alla snart måste ha en dyr säkerhetsavdelning.

Jag är väl inget helgon men sen är det ju så att köper ingen spelen så tror ni att de kommer utvecklas bra spel då? Alla gillar arbeta gratis eller? Så gillar man spel så ska man köpa dem så de kanske blir en uppföljare eller något annat lir från utvecklarna. Tror ni att valve kommer släppa ett HL3 om alla skulle ta knäppskallens "HL paket" med alla spel? Tippar att de skiter i det och tar sina pengar och lever gott på dem på bahamas istället för att slänga pengar i sjön igen.

PS. en komisk sak på alla forum är allt folk som helt öppet erkänner att de har olagliga spel. Skulle jag driva en sida så skulle jag skicka användar uppgifterna med deras ip till berörda parter så får de ta och göra vad de vill med dem.

Du har så rätt så rätt. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 165
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL