July 4, 2003
sodnik wrote: http://www.hl2fallout.com/foru.....entry76575
*dansar runt huset och skriker av lycka*
September 1, 2002
galningen wrote: Öhmn vänta nu, man kan ladda ned det men inte spela spelet innan hl2 är "officiellt" släppt. Är inte det bara att göra det alldeles för lätt för piratkopierarna? Förstår inte riktigt hur valve tänker.. någon som kan förklara det lite bättre?
Först och främst är det man preloadar mestadels game-data, ljud, texturer, och 3dmodeller o.s.v.
Sen för det andra så är all data krypterad. Du kan inte extrahera informationen ur .gcf-filen (eller vad det nu är) hur som helst, utan du måste ha en nyckel för att kunna dekryptera informationen. Sånt kan givetvis crackas, men jag antar att Valve har använt sig av väldigt stark kryptering så det lär behövas väldigt stora resurser för att dekryptera informationen på annat sätt.
När väl spelet släpps så får man en dekrypteringsnyckel via steam över internet och kan således låsa upp spelets data och börja spela. Förmodligen kommer det att ha släppts ett flertal patchar innan dess, och spelet patchas ju via steam, så man kommer att behöva ett giltigt serienummer för spelet för att få ta ned patcharna och installera dessa.
February 17, 2004
BloodMan wrote: jag vill hellre få det i kartong.
Jappse wrote: orka köpa det online,, om man ska ha de ska man ha en hel Bundle pack me Manualer och en tung kartong så man vet att man köpt de ,, känns mer kraft då
Ja ! det är klart man ska köpa hela kalaset! annars är det inte på riktigt 😛
September 2, 2003
Ahh okej tack, det låter ju mer rimmligt än vad jag först tänkte. I vilket fall så är det ju mer känsla att köpa kartongen i butik sedan ställa upp den i bokhyllan tillsamans med de andra spelen..
Kommer det att bli billigare att köpa spelet online eller via steam dvs?
1 Guest(s)