HL2: Slutet förklarar allt! Man är Konstymnissens biatch|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HL2: Slutet förklarar allt! Man är Konstymnissens biatch
SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 26, 2004 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Nog för att jag störde mig lite på slutet, tyckte att Gordon skulle få sin kvinna och kanske mysa lite till ljused av det radioaktiva avfallet men tycker ändå slutet var skittufft!

Man har ju spelat igenom hela spelet och funderat
"undrar hur det gick medtvångsrekruteringen" och
"varför säger kostymnissen - rise and shine mr freeman, i början"

Man spelar i tron om att man ska hjälpa tjejen och hennes far mot den onda ledaren.
Det roliga är att man jobbar åt krabban med kostymen och det är han som placerade än i staden för att genomgå detta äventyr. Allt för att rädda hans intressen.

I slutet står det klart att Gordon är killens biatch.. han kommerdra nytta av Gordon när han behöver, han är ju trots allt uppdragsgivaren.

Allmänt: Hl2 var det lite dåligt drag i faktist. den riktiga HL känslan satte in kring dom sista banorna....
Saknade den andra dimmensionen faktist.

För er som inte hajar vad jag menarmed tvångsrekrutering så kommer det från HL1 (borde ni alla veta om).

Efter att man dödat sista bossen får man ju ett val av Kostymnissen:
"Join me or ill set you up with a fight which you can not win"
Väljer man att inte jobba med honom sätts man i ett rum med monster ochblir dödad...
Efter som Gordon lever till 2an måste man ha gått på valet "join me" då man arbetar för honom men överlever.

mrosen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
805996
December 26, 2004 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

"rise and shine mr freeman, i början"

du undrar varför han säger detta och sedan berättar du att du spelat ettan, låter lite motsägelsefullt?!

UiOpL
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 72
806008
December 26, 2004 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelet var värdelöst, ingen HL känsla alls, du är dock lite sent ute med detta, har redan konstaterats en miljon gånger.

Man förundras över hur de kan ha jobbat med det i sex år, men mesta tiden gick ju åt för motorn och sen knäckte de ihop spelet på nåt år.

Jag tycker det är tragiskt, de har förstört hela HL genren, alla vet ju redan att det kommer en trea men den kommer ju knappast bli bättre, bara mer frossande i snygg grafik utan någon känsla.

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
806019
December 26, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag klarade det för 5 min sen och det var utan tvekan ett av de bästa spelen jag spelat. Vilken oerhörd känsla asså 🙂 jag tycker iaf all den gamla hl känslan fanns kvar ....

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
806027
December 26, 2004 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

slutet kunde varit lite bättre inte bara sluta så.. orka vänta tills nästa half life för det.

SuperNova
Member
Medlem
806028
December 26, 2004 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

mrosen wrote: "rise and shine mr freeman, i början"

du undrar varför han säger detta och sedan berättar du att du spelat ettan, låter lite motsägelsefullt?!

Tänkte på det första delen av spelet men stod ju klart sen hur det låg till...

Precis som det sägs ovan så har man valt att satsa på fet grafik isf "hl-feelingen"

Trist när majoriteten av fienederna var människor. Var för mycket döda och för lite tänkande....
Half-Life var en av dem som drog igång "1st person shoter som kräver lite hjärna" varianten.
Det mest avancerade man gjorde i detta spel var att dra ur sladdar med gravitygun typ...

Behöver inte sträcka sig så långt som tombraider men lite mera ville jag se iaf!

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
806102
December 26, 2004 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Half-Life var tyvärr före min tid, men jag spelade igenom det första gången för typ 1 år sen.
Då var grafiken lite gammalmodig och känslan kanske inte var på topp pga detta (jag personligen tycker att snygg grafik bidrar till bra spelkänsla), så jag vet inte hur "äkta" HL känsla är.
Men en sak vet jag säkert, och det är att HL2 har bra känsla och är ett utav de bästa spelen som jag har spelat.

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
806383
December 26, 2004 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

UiOpL wrote: Spelet var värdelöst, ingen HL känsla alls, du är dock lite sent ute med detta, har redan konstaterats en miljon gånger.

Man förundras över hur de kan ha jobbat med det i sex år, men mesta tiden gick ju åt för motorn och sen knäckte de ihop spelet på nåt år.

Jag tycker det är tragiskt, de har förstört hela HL genren, alla vet ju redan att det kommer en trea men den kommer ju knappast bli bättre, bara mer frossande i snygg grafik utan någon känsla.

Låter som om du beskriver Doom 3. I HL2 har de lagt ner lite mer på regin och berättandet, variationen, handlingen. Spelet är i dagsläget kungen av FPS. Punkt.

Kan någon mod lägga till spoiler i rubriken, alla har trots allt inte varvat spelet än.

SuperNova
Member
Medlem
806533
December 27, 2004 - 1:04 am
sp_Permalink sp_Print

"Slutet förklarar allt" känns som det talar för sig själ

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
806543
December 27, 2004 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

Syftet med denna tråd?
Finns ju ett antal klistrade trådar och att ge "info" om hur det ligger till i topic är väl inte så snällt mot folk som inte klarat spelet?

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
808506
December 29, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

är det inte ganska uppenbart att det kommer en trea ?

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
809463
December 30, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkar tyvärr som om Valve drabbats av EAs pengahunger.

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
809737
December 30, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle de inte släppas en 3a så borde alla i Valve sparkas ut eftersom HL2 har fått superbetyg av alla. Ungefär lika självklart som att Quake och Doom exploateras.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 101
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL