November 4, 2001
Nog för att jag störde mig lite på slutet, tyckte att Gordon skulle få sin kvinna och kanske mysa lite till ljused av det radioaktiva avfallet men tycker ändå slutet var skittufft!
Man har ju spelat igenom hela spelet och funderat
"undrar hur det gick medtvångsrekruteringen" och
"varför säger kostymnissen - rise and shine mr freeman, i början"
Man spelar i tron om att man ska hjälpa tjejen och hennes far mot den onda ledaren.
Det roliga är att man jobbar åt krabban med kostymen och det är han som placerade än i staden för att genomgå detta äventyr. Allt för att rädda hans intressen.
I slutet står det klart att Gordon är killens biatch.. han kommerdra nytta av Gordon när han behöver, han är ju trots allt uppdragsgivaren.
Allmänt: Hl2 var det lite dåligt drag i faktist. den riktiga HL känslan satte in kring dom sista banorna....
Saknade den andra dimmensionen faktist.
För er som inte hajar vad jag menarmed tvångsrekrutering så kommer det från HL1 (borde ni alla veta om).
Efter att man dödat sista bossen får man ju ett val av Kostymnissen:
"Join me or ill set you up with a fight which you can not win"
Väljer man att inte jobba med honom sätts man i ett rum med monster ochblir dödad...
Efter som Gordon lever till 2an måste man ha gått på valet "join me" då man arbetar för honom men överlever.
October 30, 2004
Spelet var värdelöst, ingen HL känsla alls, du är dock lite sent ute med detta, har redan konstaterats en miljon gånger.
Man förundras över hur de kan ha jobbat med det i sex år, men mesta tiden gick ju åt för motorn och sen knäckte de ihop spelet på nåt år.
Jag tycker det är tragiskt, de har förstört hela HL genren, alla vet ju redan att det kommer en trea men den kommer ju knappast bli bättre, bara mer frossande i snygg grafik utan någon känsla.
November 4, 2001
mrosen wrote: "rise and shine mr freeman, i början"
du undrar varför han säger detta och sedan berättar du att du spelat ettan, låter lite motsägelsefullt?!
Tänkte på det första delen av spelet men stod ju klart sen hur det låg till...
Precis som det sägs ovan så har man valt att satsa på fet grafik isf "hl-feelingen"
Trist när majoriteten av fienederna var människor. Var för mycket döda och för lite tänkande....
Half-Life var en av dem som drog igång "1st person shoter som kräver lite hjärna" varianten.
Det mest avancerade man gjorde i detta spel var att dra ur sladdar med gravitygun typ...
Behöver inte sträcka sig så långt som tombraider men lite mera ville jag se iaf!
July 4, 2003
Half-Life var tyvärr före min tid, men jag spelade igenom det första gången för typ 1 år sen.
Då var grafiken lite gammalmodig och känslan kanske inte var på topp pga detta (jag personligen tycker att snygg grafik bidrar till bra spelkänsla), så jag vet inte hur "äkta" HL känsla är.
Men en sak vet jag säkert, och det är att HL2 har bra känsla och är ett utav de bästa spelen som jag har spelat.
March 4, 2003
UiOpL wrote: Spelet var värdelöst, ingen HL känsla alls, du är dock lite sent ute med detta, har redan konstaterats en miljon gånger.
Man förundras över hur de kan ha jobbat med det i sex år, men mesta tiden gick ju åt för motorn och sen knäckte de ihop spelet på nåt år.
Jag tycker det är tragiskt, de har förstört hela HL genren, alla vet ju redan att det kommer en trea men den kommer ju knappast bli bättre, bara mer frossande i snygg grafik utan någon känsla.
Låter som om du beskriver Doom 3. I HL2 har de lagt ner lite mer på regin och berättandet, variationen, handlingen. Spelet är i dagsläget kungen av FPS. Punkt.
Kan någon mod lägga till spoiler i rubriken, alla har trots allt inte varvat spelet än.
1 Guest(s)