May 5, 2004
De har tydligen fÄtt tag pÄ HL2 kod tjuvarna:
http://news.com.com/2100-7355_.....30761.html
August 27, 2003
pqxl wrote: Trodde det skulle intressera de flesta, inte bara de som droppar in pÄ spelforumet.
Handlar ju inte sÄ vÀrst mycket om spelet HL2 eller hur ? Det handlar om att de som stal koden till HL2 nu Äkt fast.
Jag Àr förvÄnad att NH inte postat nyheten Ànnu.
Sist jag kollade höll vi pÄ med hÄrdvara och inte mjukvara :/
Spel finns pÄ NordicGamers
Det Àr hursomhelst bra att de tagit skurkarna :blink:
November 4, 2001
Fan rent skitsnack om nÄgra "tjuvar"
SOm vi alla vet skulle HL2 komma med atigrafikort detta betyder ju att ATi och Valve mÄste ha haft nÄgon form av avtal.
Detta betyder att om man ville skjuta upp lanseringen av spelet skulle förmodligen ati bli sura.
SÀg ett bÀttre sÀtt en att haxxa sitt eget system och pÄstÄ att "kod har blivit stulen frÄn en av vÀrldens största speltillverkare"
om ni tror att alpha = stulen kod sÄ undrar jag HUR I H-Vette dom har kompilerat den.
May 17, 2004
Ă€ven en beta/alfa kan inehlla mer Ă€n du tror. SjĂ€lva grunden finns ju dĂ€r som gör den fĂ€rdiga körbar. tar ett exempel (ett dĂ„ligt sĂ„dant nĂ€r de inte e samam sak men alla hĂ€r borde fatta), med Catalyse 4.6beta kan man ju anvĂ€nda grafikkorten och det gĂ„r ocksĂ„ med 4.6 inte beta. betan Ă€r bygd med grunden av den fĂ€rdiga som gör den körbar. Tar man grunden frĂ„n ett hus sĂ„ kan det bli "problem". Vet inte hur omfattande grunden de stal var men tillrĂ€ckligt tydligen. OCH ni som snackar om konspiration sĂ„ hĂ„ller jag med dĂ€r. Gabbe har talat ut att de inte var 100% fĂ€rdiga dĂ„ de sa att de var tvungen att skriva om det (nĂ€r folk sĂ€jer sĂ„ Ă€r de sĂ€kert bara nĂ€stan fĂ€riga. med en VILD gissning sĂ„ sĂ€jer jag max 90%). men men ett spel Ă€r inte hela livet & om nĂ„gon ska klaga sĂ„ borde alla direkt beroende av projektet klaga dĂ„ det hĂ€r chabanget har förstört för dessa. Ăr bra att nĂ„gon blev hittad. Jag har inget emot vissa grayhats och vissa finnare men i det hĂ€r fallet sĂ„ var hattarna bara rent taskiga. Allt jag sa.......
1 Guest(s)