September 11, 2002
Jag vill hoppa som fan i Q3... det enda jag vet är att man ska strafea när man hoppar och studsa när man landar men "proffsen" hoppar ju för fan över halva banan i ett hopp o det går undan som satan när de skuttar.. ge mig knep o knåp för att kunna bli en riktig bungyjumper.... :eye: 👿 8)
December 25, 2000
Lentroo wrote: Det är bara att träna. Kan du inte strafehoppa så lär dig det först, sen gäller det att kunna banorna och undvika hinder eftersom man hoppar fortare efter varje strafehopp. Om man sen vill bli perfekt så finns det ju skript och grejjer man kan använda.
script är lamt och accepteras inte (?) i turneringar
September 11, 2002
vill ju inte fuska ju.. hur svårt är det då.. kan ju ställa i gravity till 0 o flyga om jag vill det.. nä jag menar de som hoppar från där railen ligger på den där vanligaste banan ni vet (kanske inte alls.. vet inte vad den heter men hoppas ni vet vad jag menar) till "bron" eller plattån en bit bort.. har sett detta i turnering så det kan inte vara nåt fuffens..
kan nån av er göra det hoppet? har flera kompisar som spelat Q3 hur länge som helst.. de fattar inte heller hur det går till.. kan ni det? eller ni fuskar alltid? 8)
July 2, 2001
Jag har bara lyckats en gång med hoppet från railen till bron på Q3DM6. Har säkert försökt 100 ggr, men det är skitsvårt.
Tipset för bunnyjumping är att vrida lite samtidigt som man stampar av samtidigt som man strafear och hoppar.
Gör så här:
map q3dm6
ställ dig längst ner vid trappan som är under bron och titta bort mot den avrundade väggen.
Håll in framåt
Hoppa
vid landningen: vrid aningens på gubben åt vänster samtidigt som du strafear åt vänster samtidigt som du hoppar.
repetera
PS. jag går framåt med höger musknapp och styr med adx (x = bakåt). Om du kör WASD så kan det vara pilligt att göra 3 saker samtidigt med tangentbordet och en hand, men det går 🙂
February 1, 2002
69link wrote:
PS. jag går framåt med höger musknapp och styr med adx (x = bakåt). Om du kör WASD så kan det vara pilligt att göra 3 saker samtidigt med tangentbordet och en hand, men det går 🙂
we.. en till som går framåt med höger mouse, det är inte såå ofta man ser folk göra det
November 8, 2002
Hoppet på q3dm6, Rail 2 bridge, skulle ja inte precis kalla svårt... dock är det aningen svårare att hoppa Bridge 2 Rail, dvs andra vägen 🙂
Ja är nu inget vidare på q3, men dom hoppen lyckas nog 8/10 😉 .
Konsten att strafejumpa skulle jag tro är det som tar längst att lära sig i Q3... inte bara att få upp fart, utan även att behålla farten i svängarna, detta är ju dock lättare me Promode aktiverat.
Jag själv har inte hittat ngt om hur man strafejumpar på nätet, har varit tvungen att lära mig det själv... =(, vet inte heller hur man skall förklara det... tyvärr, det kommer av sig själv tycker jag, när man spelat ganska mycket =)
System:
AMD Thunderbird, 1GHz
512 SdRAM
HD: 60Gb + 120Gb Seagate Barracuda
November 8, 2002
MaGGoT^ wrote: Hoppet på q3dm6, Rail 2 bridge, skulle ja inte precis kalla svårt... dock är det aningen svårare att hoppa Bridge 2 Rail, dvs andra vägen 🙂
Ja är nu inget vidare på q3, men dom hoppen lyckas nog 8/10 😉 .Konsten att strafejumpa skulle jag tro är det som tar längst att lära sig i Q3... inte bara att få upp fart, utan även att behålla farten i svängarna, detta är ju dock lättare me Promode aktiverat.
Jag själv har inte hittat ngt om hur man strafejumpar på nätet, har varit tvungen att lära mig det själv... =(, vet inte heller hur man skall förklara det... tyvärr, det kommer av sig själv tycker jag, när man spelat ganska mycket =)
Glömde säga att om nån vill se detta hopp på en liten demo-snutt så finns det här: http://www.maggot.50g.com/magg.....il-dm6.zip
System:
AMD Thunderbird, 1GHz
512 SdRAM
September 11, 2002
Laddade precis ner "fatal1ty-vs-ZeRo4-pro-q3dm6-fatal1ty-g4v5_1.dm_67" på cyberfight.org för att se lite på proffsen.. jag blir alltid lika impad av fraggsen o sånt och detta var en riktigt bra match men jag blev mindre impad av andra saker...
vet inte om jag har nån knasig version av q3 eller vad men de flög mycket högre i hissarna och slog sig inte där jag slår mig när man hoppar ner osv.. antingen är det nån annan version av spelet eller är det nåt fuffens de använder i turneringen ex g_gravity 700 eller nåt för hur grym man än är så flyger man inte som de gjorde.. djupt besviken.. fatal1ty o allt... 🙁
vet inte vad du gjorde maggot men jag är näst intill säker på att hoppet går att utföra.. och om ditt är sant(vilket jag inte tvivlar på igentligen) så är det imponerande...
ladda ner den o se själva.. kom med era synpunkter...
November 8, 2002
fet_loa wrote: Laddade precis ner "fatal1ty-vs-ZeRo4-pro-q3dm6-fatal1ty-g4v5_1.dm_67" på cyberfight.org för att se lite på proffsen.. jag blir alltid lika impad av fraggsen o sånt och detta var en riktigt bra match men jag blev mindre impad av andra saker...
vet inte om jag har nån knasig version av q3 eller vad men de flög mycket högre i hissarna och slog sig inte där jag slår mig när man hoppar ner osv.. antingen är det nån annan version av spelet eller är det nåt fuffens de använder i turneringen ex g_gravity 700 eller nåt för hur grym man än är så flyger man inte som de gjorde.. djupt besviken.. fatal1ty o allt... 🙁
vet inte vad du gjorde maggot men jag är näst intill säker på att hoppet går att utföra.. och om ditt är sant(vilket jag inte tvivlar på igentligen) så är det imponerande...
Ska ta och kolla in dendär... tycker det låter skumt att proffsen skulle ha g_gravity 700 lr nåt liknande, har jag mycket svårt att tro :P....lets see....
System:
AMD Thunderbird, 1GHz
512 SdRAM
November 8, 2002
MaGGoT^ wrote: [quote=fet_loa]Laddade precis ner "fatal1ty-vs-ZeRo4-pro-q3dm6-fatal1ty-g4v5_1.dm_67" på cyberfight.org för att se lite på proffsen.. jag blir alltid lika impad av fraggsen o sånt och detta var en riktigt bra match men jag blev mindre impad av andra saker...
Ska ta och kolla in dendär... tycker det låter skumt att proffsen skulle ha g_gravity 700 lr nåt liknande, har jag mycket svårt att tro :P....lets see....
Dendär demon ser ja inget konstit med... bara skillz =) , ja kan ju inget bevisa, men du har mitt ord på att mitt hopp från Bridge 2 Rail är äkta, ingen ändrad gravity eller sånt..(vilket btw är väldit laamt)
System:
AMD Thunderbird, 1GHz
512 SdRAM
3 Guest(s)