September 2, 2003
Visst kan man klassa din cpu som "flaskhals" i systemet, men inte skall det begränsa din speluplevelse avsevärt. Spelutvecklarna på Valve kan ju inte räkna med att folk skall sitta på high end procesorer som a64 å liknande. Ditt grafikkort kmr bidra till att du kan ställa upp detaljnivåerna och öka upplösningen en hel del och ändå få ut hyffsad fps. Även om jag skulle ha köpt ett 6800 kort för att kunna få med ännu mer "ögongodis" som tex. ps3.0 osv.
Jag räknar med att jag skall kunna lira hl2 å d3 på hyffsat höga upplösningar och med god fps. Däremot kmr jag att upgradera med minnen och ett nytt grafikkort framemot hösten. Som det ser ut idag blir nog köpet nvidia, men än så länge anser jag inte att priskrigen på korten kmit igång. Så jag avaktar..
February 3, 2003
galningen wrote: Minnets storlek spelar mindre roll när man lirar spel det är hastigheten som har störst betydelse. 512mb räcker gott och väl om du inte håller på med grafisk design och div minnes slukande program.
har du bara en sticka (och inte dual channel då) så räcker 512 inte långt nej....
February 11, 2004
galningen wrote: Minnets storlek spelar mindre roll när man lirar spel det är hastigheten som har störst betydelse. 512mb räcker gott och väl om du inte håller på med grafisk design och div minnes slukande program.
jo det må hända, så länge som spelet inte använder mer än 512 mb, men det kommer det ju med all sannolrlikhet att göra.
så när spelete vill ha 700mb så blire ju en växlingsfil, o hur snabb tror du den är ?
2 Guest(s)