hur blir man duktig på cs.......????????????++|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hur blir man duktig på cs.......????????????++
frallz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
sp_UserOfflineSmall Offline
155824
March 20, 2002 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Tips för att bli en bra CS spelare:
Du måste ha minst hyfsad grafik och minst en FPS på 60. Så tweaka datorn lite.
Sen är det viktigt att man trivs med sin config. Så redigera en configfil som passar DEJ. Sensitivity är viktigt. Känn efter vilken som passar DEJ bäst. Kör mycket med pistol (USP eller Deagle) och sikta på huvudet. Tänk taktiskt, rusa inte ut på ställen där det kan stå en AWPbög, eller där det kan komma 7 motståndare.
Träna, träna, träna. Kör public. Bli med i en newbieklan och kör pracc mot andra klaner. Träna på massa olika vapen. Bli bra på sniper vapen. Bli bra på pisol. Den kombinationen är jättebra. Typ AWP+Deagle. Tja... Sen efter ett tag är du ganska säker.
Lycka till!

redalert72
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
156471
March 22, 2002 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-20 19:52, frallz wrote:
Tips för att bli en bra CS spelare:
Du måste ha minst hyfsad grafik och minst en FPS på 60. Så tweaka datorn lite.
Sen är det viktigt att man trivs med sin config. Så redigera en configfil som passar DEJ. Sensitivity är viktigt. Känn efter vilken som passar DEJ bäst. Kör mycket med pistol (USP eller Deagle) och sikta på huvudet. Tänk taktiskt, rusa inte ut på ställen där det kan stå en AWPbög, eller där det kan komma 7 motståndare.
Träna, träna, träna. Kör public. Bli med i en newbieklan och kör pracc mot andra klaner. Träna på massa olika vapen. Bli bra på sniper vapen. Bli bra på pisol. Den kombinationen är jättebra. Typ AWP+Deagle. Tja... Sen efter ett tag är du ganska säker.
Lycka till!

med andra ord bli som mig=) smile

Vac
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
156691
March 23, 2002 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-04 16:02, Metal_Gear wrote:
jag skulle bara fråga om ni har tips om hur man kan bli duktig på cs....är det bara att spela mycke....eller??????????????+

Hjälp!!! Jag har kört fast på Metal Gear Solid 2.Jag har dödat Fatman bomben ligger under han (tror jag) Hur desarmerar jag den????

Härdin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 731
156929
March 24, 2002 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

n00b!

Tryck på "Skapa ny tråd" inte "Svara i tråd"

redalert72
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
157103
March 24, 2002 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-24 10:45, Härdin wrote:
n00b!

Tryck på "Skapa ny tråd" inte "Svara i tråd"

n00b var väl lite väääl taskigt sagt.... alla gör ju sina misstag=)

Härdin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 731
157175
March 25, 2002 - 6:15 am
sp_Permalink sp_Print

OK, ok...

/me förlåter Vac för sitt grava misstag

smile

Dragon MaZter
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
171921
May 23, 2002 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-07 18:20, Mind wrote:
enkla steg för att bli duktig på CS

1 lås in dig på ditt rum med 20 liter cola och en fast internet uppkopling.
2 gör dig av med dina föräldrar.
3 köp en bra mus.
4 ha ooootroligt tråkigt lr mkt fritid.(CS roxxar men jag kan bara spela i 30 min åt gången innan jag tröttnar)
5 bli inte äldre än 14
6 tro att du e jätte bra även om du har wallhack och Aimbot.
7 skaffa puckelrygg.
8 ha volymen på högsta för att höra om dom smyger.
9 lira de_Dust 24/7 utan att tröttna
10 sitt o testa att hoppa fram o sjuta på saker bakom lådor på en tom server.
11 spring o köp en pizza
12 sov lite
13 spring o hämta mig en pizza
14 klaga på alla som kör Quake
15 köp ett tält och gnäll på att andra campar.
eh orkar inte mer, mat på G
.
CS e grymt men det har blivit invaderat av fjortisar som bara kör Dust & småfuskar, tråkigt som fan.

edit:jäklastavfel
P3 450mhz@558mhz 1 kass fläkt. Abit bh-6 moderkort 256ram, 64mb Gforce 2mx 400STlab,80gb+8gb,17"skärm och en neonrosa esc knapp.och mkt dämpmatta o gummiupphängningar,bonet,win2k,(& en stereo)ska få en Ny(beg) dator=) en AMD athlon 700Mhz smile=)

[ Detta Inlägg ändrades av: Mind den 2002-03-07 18:22 ]

Vad menar du med fjortisar som fuskar???
Jag rular på CS utan fusk. De som fuskar kan dra sig någonstans. Alla fjortisar behöver inte fuska, vissa é ärliga.

Karles
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
171925
May 23, 2002 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

om inte allt som alla andra skrivit hjälper så kan snus vara en bra idé.. 😀

HoliC
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
171963
May 23, 2002 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Man får alldrig bli allt för självsäker, spelar man på en server och krossa allt motstånd som är det hela tiden så ska man inte tro att man bäst elr nått liknande. Har sett massor med folk som spelat så och sen hoppat in på en server med bra folk inne på och fått mkt smisk. I början tyckte jag att telenordia va ganska bra servers med mkt bra motstånd fast sen kom gamers.nu, där är det väldigt bra motstånd hela tiden, man får verkligen kämpa och alldrig slappna av, och det känns som om det ger mest att spela där.
http://www.gamers.nu

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
175436
June 12, 2002 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

om folk skulle sluta whina, fuska och vara allmänt fjortis så skulle cs va 1000ggr bättre smile

Agathorn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
175948
June 14, 2002 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns lite enkla småsaker du kan öva på för att bli bättre i CS faktiskt.

1. Spela på en server där spelarna är MINST lika bra som dig själv. Gärna bättre för då pressar du dig själv till det yttersta. Du kommer dock bli förbannad rätt ofta iom att du förlorar ofta utan att få en enda frag. Men det är nyttigt!

2. Rör dig mer eller mindre hela tiden och gärna oregelbundet i sidled. -> Svårt för motståndarna att träffa!

3. Öva på Colt och AK:n! Så fort du ser en motståndare huka dig ner och sikta in noga. Gärna på övre delen av kroppen och släng iväg 2-4 skott. Max 2 med Ak:n. Några mer med Colten. Speciellt om du har ljuddämparen på!

4. Öva med MP5:an! Det mest allsidiga vapnet i hela spelet! Du kan strafa samtidigt som du skjuter och fortfarande ha bra precition! Mer eller mindre det enda vapnet du kan spraya med oavbrutet så utnyttja det! Rör dig dock hela tiden i sidled! VIKTIGT!

5. Var koncentrerad! Låter kanske självklart men tänk på det när du spelar!

6. Var tålamodig (till skillnad ifrån mig själv). Om du är CT på dust t.ex. så rusha inte in emot T utan ta det lugnt och låt dem komma till dig eftersom uppdraget faktiskt går ut på detta.

7. Stå aldrig och campa på samma ställe hela tiden. Motståndarna lär sig detta snabbt och har ihjäl dig innan du ens hinner se dem!

8. Lär du hur motståndarlaget spelar och utnyttja detta till din fördel! Kommer de alltid samma väg? Går det att ligga i bakhåll för dem i sådana fall?

9. Använd flash grenades ofta! De är extremt effektiva speciellt om man vet hur motståndarlaget spelar för tillfället! Det är irriterande för motståndarna som därmed spelar ännu sämre!

10. Det viktigaste av allt när man lirar CS är att koncentrera dig och ta det lugnt! Gå ner på huk när det kommer någon och sikta i en halv sekund och skjut sedan istället för att springa runt och spraya och inte pricka annat än en vägg! Sikta emot huvudet så ofta du kan!

Hoppas att detta var till någon hjälp!

/Agathorn
A.K.A "Death from Above" in CS smile

clan-dvd.cjb.net
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 102
177363
June 20, 2002 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Nöta nöta och nöta. Tro inte att du får skill på 1 vecka eller 1 månad. Det dröjjer lång tid innan man får upp skillen i CS.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
178020
June 23, 2002 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Man lär sig snabbare om man har roligt, sitt o gapskratta och lira cs med kompisar wink

Fuska ikke! Inte änns testa, då e de kört...

CS var som bäst runt beta 5,2, då var det lite äldre som orkade ladda ner hela cs och inga små barn och etablerade fuskare visste om det (inget ont om minderåriga).

Telenordia har blivit lite sämre kan jag erkaenna... ...men de kommer bli bättre... i en förhoppningsvis snar framtid, I tell u 😛

Cartoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
178303
June 24, 2002 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-23 22:36, FrazZe wrote:
Varför inte bara spela för skoj skull...det gjorde ja och jag har blivit bättre och klassar ganska många klaner nu...
Senaste tog ja en klan som låg tvåa på en "lista" och de var 2st me men ja tog dem me 36-0 smile

jaha...
men tar du en hel klan själv?...ja då är du bra ! smile
kan jag hålla med om

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
178353
June 24, 2002 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, nu slår petiga PaiN till. Bara för att man är med i en klan behöver man inte vara bra. En hel klan kan bestå av inkompitenta-nollor, då e de nog rätt lätt att ta dem alla 😛

skämt åt sido
Bra träning är det iaf, att spela klanmatcher.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
178354
June 24, 2002 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har jämt sånt oflyt i cs.. jag skadar fienden så dom får typ 5-10hp kvar och blir dödad oftast av nån som kryper på mig i ryggen eller så får dom in ett hs precis när jag vet att dom har lite kvar o ska avrätta dom..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 481
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL