August 8, 2001
September 18, 2001
On 2001-11-12 20:47, Raw wrote:
Hmm, ingen verkar fatta, det är INTE lagligt att göra "säkerhetskopior"!
HUR j**la svårt är det att fatta =) DU FÅR göra en "backup"/"säkerhetskopia" av alla j**la spel som du lagligt äger!!!
olagligt: att sälja vidare, eller ge bort, eller sälja, etc.
lagligt: att cracka "backup" skivan/spelet/programmet i det fall att det inte funkar.
olagligt: att använda orginalet/backupen på fler än en dator (unless du har flera licenser)
lagligt: att göra "backup" åt dina familjemedlemmar av de spel som DU lagligt äger (fanns dock en maxgräns har jag för mig)
suck .. det borde finnas nån sida på nätet över alla löjliga copyright lagar 🙂
May 17, 2001
http://hem.passagen.se/kapsilon/special/
E en sida om vilka lagar som gäller vid just säkerhetsbackuper om det e sant lr inte ,har jag ingen anning om , men det borde det vara. För hur många orkar lägga ner så mycket arbete på ngt som inte e sant.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nebi908 den 2001-11-13 11:33 ]
April 10, 2001
Well,,
På den tiden när alla spel kom på floppydisk
Stod det alltid att man först av allt skulle göra en säkerhetskopia av floppyn och använda den för instalation mm. Detta för att man inte skulle råka skada eller slita ut orginalfloppyn. Detta var speltillverkarens egna instruktioner tidigt 90tal. Jag tror de flesta kommer ihåg det om ni tänker tillbaka lite. Alltså det kan ju då inte vara förbjudet att göra en kopia av sitt eget spel/programvara om det bara är man själv som skall använda det.
June 18, 2001
On 2001-11-13 01:07, Jastor wrote:
HUR j**la svårt är det att fatta DU FÅR göra en "backup"/"säkerhetskopia" av alla j**la spel som du lagligt äger!!!
olagligt: att sälja vidare, eller ge bort, eller sälja, etc.
lagligt: att cracka "backup" skivan/spelet/programmet i det fall att det inte funkar.
olagligt: att använda orginalet/backupen på fler än en dator (unless du har flera licenser)
lagligt: att göra "backup" åt dina familjemedlemmar av de spel som DU lagligt äger (fanns dock en maxgräns har jag för mig)
suck .. det borde finnas nån sida på nätet över alla löjliga copyright lagar
Varför göra en kopia åt sina familjemedlemmar om man inte får installera det på fler än en dator? Lite fel skulle jag tro...
June 18, 2001
Upphovsrättsligt skyddat material får enligt lag i regel kopieras för eget bruk. Undantaget är datorprogram, som inte får kopieras alls. Dator- och TV-spelär datorprogram.
Regeln om kopiering för eget bruk gäller bara om inget annat har avtalats. Förutsättningen är att det man kopierar från är lagligen utgivet.
Som eget bruk anses enstaka kopior (1-2 st) av enstaka produkter, som sprids inom den närmaste familje- eller vänkretsen (ca 5 personer).
November 14, 2001
Gå in på http://www.goldenhawk.com och ladda hem CDRwin.
Ta sedan och läs in spelet. "Du får en *.bin och en *.cue fil"
Gå sedan in på http://www.psxcopyworld.com och kolla ifall spelet behövers patchas.
Vissa spel behöver du en patch för att kunna bränna "ex EA´s spel och Squearsofts"
Dra hem patchen ifall det krävs någon och följ de instruktionerna.
Sedan är det bara att bränna in spelet med cdrwin. Bränn gärna spelet med en låg hastighet för att vissa consoller kan vara sjukt känsliga.
Hoppas att detta hjälpte 😉
2 Guest(s)