October 27, 2001
Jag blir tokig snart, skulle precis skriva ett inlägg i byta cs cd-key, men då kom någon och låste den.
Det är fullt lagligt att byta cd-key, om alla tror att det är warez så är det bara ett erkännande att själva håller på med sådant. Man kan ha två lagligt köpta spel inom familjen och ibland måste man byta cd-keys, om man t.ex. köper en ny, för att alla ska kunna spela på nätet.
Det är inte änns nära warez, men det finns gott om folk som tror det... undra varför?
July 27, 2002
Men ska du vara envis så. :blink:
Det kan vara t.ex så att man spelar ett spel på ett LAN och då använder 5 polare sig av samma CD key för att kunna installera det och spela LAN, och sedan köper man ett eget och behöver byta CD key för o lira online.
Detta har hänt just mig.
EDIT : den första CD key´n vi använde var KÖPT
February 22, 2003
http://*********
ladda ner där...
October 27, 2001
skiroy wrote: [quote=Callister]det är ju inte warez, man kan byta CD key av olika anledningar
Jaha...
På vilket sätt är det inte warez?
Varför behöver man byta CD-key då?
Vilka är anledningarna ?
Berätta gärna för mig...jag är idel öra.
Kan du berätta för mig hur du förknippar warez med cd-keys?
Nu kanske jag bad om något som jag inte kan få, för en eventuell förklaring skulle vara warez snack... attans *skjuta foten*
(ett annat exempel på lagligt cd-key byte: En person köper HL och installerar det på två datorer. En på sin egen och en på sin brorsas, så de kan spela på lan, men även på internet (om inte WON har ändrat så att man bara får använda en key till en user). Av säkerhets skäl tvingar personen sin bror att köpa en key (personen vill inte bli bannad från alla de servrar som brorsan spelar på). Brodern är förstående och köper en egen, men vill inte ominstallera HL, för det är jobbigt. Då går de in på NH och frågar hur man kan byta CD-key, får svar och gör det. Helt lagligt.)
ps. Jag har alltid tyckt att det har varit bra med det strikta förbudet mot warez här, men nu har det gått till överdrift. ds.
April 10, 2001
Som svar på ovan inlägg så klistrar jag in en del av EULA från min HL skiva, detta gäller alla spel. Det klargörs alltså att man bara får ha det på en dator i taget. Så resonemanget att man lanar hemma med samma spel på fler burkar är redan warez snack.
Annars är det bara att avinstallera spelet och installera det på nytt med rätt cdkey, går troligen fortare än att fiska efter infon på forum.
Behöver jag säga mer???
END USER LICENSE AGREEMENT
1. Limited Use License.
Valve LLC ("the Licensor") hereby grants, and by installing the Program you thereby accept, a limited, non-exclusive license and right to install and use one (1) copy of the Program for your use on either a home or portable computer. You may not network the Program or otherwise install it or use it on more than one computer at a time, except if expressly authorised otherwise in the applicable documentation which you should refer to if :
(a) The Program contains a Level Editor ("Editor") that allows you to create custom levels or other materials for your personal use in connection with the Program ("New Materials").
(b) The Program has a multi-player capability
The Program is licensed not sold. Your license confers no title or ownership in the Program.
July 27, 2002
Peter@20ghz wrote: Som svar på ovan inlägg så klistrar jag in en del av EULA från min HL skiva, detta gäller alla spel. Det klargörs alltså att man bara får ha det på en dator i taget. Så resonemanget att man lanar hemma med samma spel på fler burkar är redan warez snack.
Annars är det bara att avinstallera spelet och installera det på nytt med rätt cdkey, går troligen fortare än att fiska efter infon på forum.
Behöver jag säga mer???END USER LICENSE AGREEMENT
1. Limited Use License.
Valve LLC ("the Licensor") hereby grants, and by installing the Program you thereby accept, a limited, non-exclusive license and right to install and use one (1) copy of the Program for your use on either a home or portable computer. You may not network the Program or otherwise install it or use it on more than one computer at a time, except if expressly authorised otherwise in the applicable documentation which you should refer to if :
(a) The Program contains a Level Editor ("Editor") that allows you to create custom levels or other materials for your personal use in connection with the Program ("New Materials").
(b) The Program has a multi-player capability
The Program is licensed not sold. Your license confers no title or ownership in the Program.
Kan vara sant, men man kan fortfarande byta CD key av laglig handling
October 14, 2002
vadå warez snack?? har det nämts nått olagligt eller?? om man pratar tex om spel som man har så säger en del att det är warez direkt? va fan,, det har ju inte nämts nått om hur personen skaffa spelet, så länge den inte säger att ja ladda ner det spelet där å där så är de ju ok
April 10, 2001
oizo wrote: vadå warez snack?? har det nämts nått olagligt eller?? om man pratar tex om spel som man har så säger en del att det är warez direkt? va fan,, det har ju inte nämts nått om hur personen skaffa spelet, så länge den inte säger att ja ladda ner det spelet där å där så är de ju ok
Nej, det är INTE ok, inte i detta forum.
Det blir tyvär så ibland, att för att stävja warez snack, så dras det en linje någonstans för att klargöra var gränsen går.
I detta forum så är det inte ok att snacka om hur man byter cd-keys, hur man fixar no-cd patch osv. Jag är fullt medveten om att många har lagliga kopior, men då dessa patchar och hacks är framtagna i huvudsyfte att fixa olaglia kopior så har vi valt att inte godkänna dessa trådar.
Och som jag sa tidigare, det är inga som hellst problem att avinstallera spelet för att sen ominstallera det med rätt cd-key.
July 27, 2002
Peter@20ghz wrote: [quote=oizo]vadå warez snack?? har det nämts nått olagligt eller?? om man pratar tex om spel som man har så säger en del att det är warez direkt? va fan,, det har ju inte nämts nått om hur personen skaffa spelet, så länge den inte säger att ja ladda ner det spelet där å där så är de ju ok
Nej, det är INTE ok, inte i detta forum.
Det blir tyvär så ibland, att för att stävja warez snack, så dras det en linje någonstans för att klargöra var gränsen går.
I detta forum så är det inte ok att snacka om hur man byter cd-keys, hur man fixar no-cd patch osv. Jag är fullt medveten om att många har lagliga kopior, men då dessa patchar och hacks är framtagna i huvudsyfte att fixa olaglia kopior så har vi valt att inte godkänna dessa trådar.
Och som jag sa tidigare, det är inga som hellst problem att avinstallera spelet för att sen ominstallera det med rätt cd-key.
Accepterart helt klart, nu vet jag var gränsen går, trodde man fick snacka om CD key byte men det är väl på gränsen. 🙂
2 Guest(s)