Hur byter man cd-key i battlefeild.?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur byter man cd-key i battlefeild.?
cHeNg_Ho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1122
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 15, 2003 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur byter man cd-key i battlefeild.?
Kan man typ bara göra det i regedit.?
Hur i så fall.?

ZaphoX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
336653
May 15, 2003 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför byta cd key ?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
336657
May 15, 2003 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte?

Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
336686
May 15, 2003 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Sök efter ergc i regedit och skriv in ett nytt värde, jag förmodar att du vill byta CD key för att du har fått din stulen och du har fått en ny och du vill slippa installera om Battlefield.

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
337645
May 16, 2003 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Får man en ny så berättar EA hur man byter cd-nyckel.

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
337749
May 16, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Host Host.. 👿 👿 👿

Warezsnack Är ju EJ TILLÅTET!!!!

lär ni er aldrigt? :arg: 😕

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
337761
May 16, 2003 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

det är ju inte warez, man kan byta CD key av olika anledningar

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
337766
May 16, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blir tokig snart, skulle precis skriva ett inlägg i byta cs cd-key, men då kom någon och låste den.

Det är fullt lagligt att byta cd-key, om alla tror att det är warez så är det bara ett erkännande att själva håller på med sådant. Man kan ha två lagligt köpta spel inom familjen och ibland måste man byta cd-keys, om man t.ex. köper en ny, för att alla ska kunna spela på nätet.

Det är inte änns nära warez, men det finns gott om folk som tror det... undra varför?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
337777
May 16, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: det är ju inte warez, man kan byta CD key av olika anledningar

Jaha...

På vilket sätt är det inte warez?
Varför behöver man byta CD-key då?
Vilka är anledningarna ?

Berätta gärna för mig...jag är idel öra.

Callister
Member
Medlem
337831
May 16, 2003 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Callister]det är ju inte warez, man kan byta CD key av olika anledningar

Jaha...

Vilka är anledningarna ?

Läs vad Pain skrev?

Callister
Member
Medlem
337838
May 16, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Men ska du vara envis så. :blink:
Det kan vara t.ex så att man spelar ett spel på ett LAN och då använder 5 polare sig av samma CD key för att kunna installera det och spela LAN, och sedan köper man ett eget och behöver byta CD key för o lira online.
Detta har hänt just mig.
EDIT : den första CD key´n vi använde var KÖPT

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
337916
May 17, 2003 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

http://*********
ladda ner där...

PaiN
Member
Medlem
337927
May 17, 2003 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Callister]det är ju inte warez, man kan byta CD key av olika anledningar

Jaha...

Vilka är anledningarna ?

Kan du berätta för mig hur du förknippar warez med cd-keys?
Nu kanske jag bad om något som jag inte kan få, för en eventuell förklaring skulle vara warez snack... attans *skjuta foten*

(ett annat exempel på lagligt cd-key byte: En person köper HL och installerar det på två datorer. En på sin egen och en på sin brorsas, så de kan spela på lan, men även på internet (om inte WON har ändrat så att man bara får använda en key till en user). Av säkerhets skäl tvingar personen sin bror att köpa en key (personen vill inte bli bannad från alla de servrar som brorsan spelar på). Brodern är förstående och köper en egen, men vill inte ominstallera HL, för det är jobbigt. Då går de in på NH och frågar hur man kan byta CD-key, får svar och gör det. Helt lagligt.)

ps. Jag har alltid tyckt att det har varit bra med det strikta förbudet mot warez här, men nu har det gått till överdrift. ds.

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
338239
May 17, 2003 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Som svar på ovan inlägg så klistrar jag in en del av EULA från min HL skiva, detta gäller alla spel. Det klargörs alltså att man bara får ha det på en dator i taget. Så resonemanget att man lanar hemma med samma spel på fler burkar är redan warez snack.
Annars är det bara att avinstallera spelet och installera det på nytt med rätt cdkey, går troligen fortare än att fiska efter infon på forum.
Behöver jag säga mer???

END USER LICENSE AGREEMENT
1. Limited Use License.
Valve LLC ("the Licensor") hereby grants, and by installing the Program you thereby accept, a limited, non-exclusive license and right to install and use one (1) copy of the Program for your use on either a home or portable computer. You may not network the Program or otherwise install it or use it on more than one computer at a time, except if expressly authorised otherwise in the applicable documentation which you should refer to if :
(a) The Program contains a Level Editor ("Editor") that allows you to create custom levels or other materials for your personal use in connection with the Program ("New Materials").
(b) The Program has a multi-player capability
The Program is licensed not sold. Your license confers no title or ownership in the Program.

Callister
Member
Medlem
338242
May 17, 2003 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: Som svar på ovan inlägg så klistrar jag in en del av EULA från min HL skiva, detta gäller alla spel. Det klargörs alltså att man bara får ha det på en dator i taget. Så resonemanget att man lanar hemma med samma spel på fler burkar är redan warez snack.
Annars är det bara att avinstallera spelet och installera det på nytt med rätt cdkey, går troligen fortare än att fiska efter infon på forum.
Behöver jag säga mer???

END USER LICENSE AGREEMENT
1. Limited Use License.
Valve LLC ("the Licensor") hereby grants, and by installing the Program you thereby accept, a limited, non-exclusive license and right to install and use one (1) copy of the Program for your use on either a home or portable computer. You may not network the Program or otherwise install it or use it on more than one computer at a time, except if expressly authorised otherwise in the applicable documentation which you should refer to if :
(a) The Program contains a Level Editor ("Editor") that allows you to create custom levels or other materials for your personal use in connection with the Program ("New Materials").
(b) The Program has a multi-player capability
The Program is licensed not sold. Your license confers no title or ownership in the Program.

Kan vara sant, men man kan fortfarande byta CD key av laglig handling

oizo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 602
338277
May 17, 2003 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

vadå warez snack?? har det nämts nått olagligt eller?? om man pratar tex om spel som man har så säger en del att det är warez direkt? va fan,, det har ju inte nämts nått om hur personen skaffa spelet, så länge den inte säger att ja ladda ner det spelet där å där så är de ju ok

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
338314
May 17, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

oizo wrote: vadå warez snack?? har det nämts nått olagligt eller?? om man pratar tex om spel som man har så säger en del att det är warez direkt? va fan,, det har ju inte nämts nått om hur personen skaffa spelet, så länge den inte säger att ja ladda ner det spelet där å där så är de ju ok

Nej, det är INTE ok, inte i detta forum.
Det blir tyvär så ibland, att för att stävja warez snack, så dras det en linje någonstans för att klargöra var gränsen går.
I detta forum så är det inte ok att snacka om hur man byter cd-keys, hur man fixar no-cd patch osv. Jag är fullt medveten om att många har lagliga kopior, men då dessa patchar och hacks är framtagna i huvudsyfte att fixa olaglia kopior så har vi valt att inte godkänna dessa trådar.

Och som jag sa tidigare, det är inga som hellst problem att avinstallera spelet för att sen ominstallera det med rätt cd-key.

Callister
Member
Medlem
338347
May 17, 2003 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: [quote=oizo]vadå warez snack?? har det nämts nått olagligt eller?? om man pratar tex om spel som man har så säger en del att det är warez direkt? va fan,, det har ju inte nämts nått om hur personen skaffa spelet, så länge den inte säger att ja ladda ner det spelet där å där så är de ju ok

Nej, det är INTE ok, inte i detta forum.
Det blir tyvär så ibland, att för att stävja warez snack, så dras det en linje någonstans för att klargöra var gränsen går.
I detta forum så är det inte ok att snacka om hur man byter cd-keys, hur man fixar no-cd patch osv. Jag är fullt medveten om att många har lagliga kopior, men då dessa patchar och hacks är framtagna i huvudsyfte att fixa olaglia kopior så har vi valt att inte godkänna dessa trådar.

Och som jag sa tidigare, det är inga som hellst problem att avinstallera spelet för att sen ominstallera det med rätt cd-key.

Accepterart helt klart, nu vet jag var gränsen går, trodde man fick snacka om CD key byte men det är väl på gränsen. 🙂

PaiN
Member
Medlem
338372
May 17, 2003 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, tack Peter!
Då blev det lite klarare; warez-snack och snack om att byta CD-keys är förbjudet här... För en stund trodde jag att ni trodde att CD-keys = warez, men så var ju inte fallet 😛

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
338484
May 17, 2003 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

togs mitt inlägg bort utan att meddela mig eller "blev" det alldrig...?

EDIT:
JAG HAR GÅTT ÖVER 1000-GRÄNSEN UTAN ATT MÄRKA DET !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :gasp:

(1080 dock!! 2 varv runt!!)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL