August 13, 2002
Tjena!
Det Àr mÄnga som har haft problem med en bugg i spelet Far Cry. Det Àr pÄ banan "Cooler" som man fÄr problem dÄ man möter Valerie. Det Àr meningen att hon ska sÀga nÄgot att en filmsekvens visas. Efter det börjar nÀsta bana.
För mig och andra som haft problem har det dock inte hÀnt nÄgonting alls. Hon har inte pratat, rört sig och ingen filmsekvens har visats.
Nu har jag efter lÄng tid lyckats hitta en lösning med hjÀlp av olika forum.
Vet att mÄnga spelar "Far Cry" sÄ jag tÀnkte berÀtta hur man gör för alla som inte vet.
1. GÄ till ikonen i startmenyn som heter "Play Far Cry". Högerklicka och vÀlj sedan egenskaper. Om du kollar i fÀltet "mÄl" sÄ stÄr det:
"C:ProgramFar CryBin32FarCry.exe"
Skriv till -DEVMODE efter den meningen. Resultatet blir:
"C:ProgramFar CryBin32FarCry.exe" -DEVMODE
2. Starta spelet och spela dig fram tills du kommer fram till Val. Ăppna consolen genom att trycka pĂ„ knappen direkt under "ESC". NĂ€r du tryckt fram consolen skriver du:
#Mission:Event_MissionFinished()
Den kommer dÄ direkt att börja ladda nÀsta bana. Du fÄr alltsÄ inte se den filmsekvens som du egentligen ska göra, men tyvÀrr sÄ gÄr det inte att göra pÄ nÄgot annat sÀtt.
Lycka till!
August 13, 2002
x-per: Visst kan man det, men jag berÀttar bara hur man gör för att komma vidare vid det steget. Bryr mig inte om vad andra gör och vill...
DoN: Nej, fungerar inte. Har testat att köra om banor, installera om och patchat, men inget fungerar förutom det som stÄr ovan...
1 Guest(s)