August 22, 2005
Hej jag har köp en mic för 400:- och den funkar när jag spelar cs 1.3 så hör dem andra inte vad man säger vet ni hur man gör inställningar så det kommer att funka för dem att höra. ikonen som i satus när man håller ner tab så ikoner som visar att man har mic den ser man inte för mig Vet ni hur mean gör för att få den att finas där??? och så dem andra hör vad man säger. Tack i för väg
May 4, 2001
Maken till idiotiska svar får man leta efter.
Killen frågar om hjälp att fixa inställningar till sin nyköpta mick och får massa spam istället. Suck.
För att svara på frågan:
1, Koppla in micken i ljudkortet på din dator.
2, Kolla, genom att dubbelklicka på den lilla högtalaren längst ner till höger när du startat Windows, att micken är på och att volymen lämpligtvis är på ungefär hälften.
3, Gå, via startmenyn, till den katalog där du installerat Half-Life/Counterstrike. Där ska det finnas ett program för att få micken att låta bra.
4, Starta spelet och se till att allt är förbokat och inställt så att Counterstrike vet att du har en ny fin mick!
5, Programmera in en tangent som du ska trycka in när du snackar.
OBS!! Counterstrike 1.3 är ökänt för att ha väldigt dåligt stöd för mick. Det låter i 9 fall av 10 riktigt kasst. Jag vet inte hur 1.4 är än så man kan ju hoppas dom fixat det. OBS!!
Hoppas det funkar. Posta igen annars.
Mvh
Marcus Nordlund
http://www.spelforum.nu
1 Guest(s)