February 10, 2004
Tjenare allihopa.. jag som många andra G33Kar, (lol), har lirat cs i X- antal år nu och mina funderingar på att själv hosta en server börjar dyka upp i skallen på mig =)
jag har dock ett problem.. (eller 2)... men den visentliga delen i det hela är att ja ginte har någon som hällst aning om hur man hoostar en server...
kan nån tala om hur man hostar samt vad man bör ha för krav för en spelserver? har hört att 2.5mbps inte räcker t.ex. stämemr det?
aja GLHF // G33K AdDz0r 😉
July 22, 2003
Combat wrote: Shit.. va alla verkar vara sura i dag...
cs-influenserna i mitt inlägg var sarkastiska och alltså INTE seriösa... jag kan ta bort dom på en gång om det är bättre... min fråga var iaf hur man hostar en server...
Det är olika från spel till spel men oftast står det i manualen hur man ska göra.
February 12, 2003
Antar att du har 1.6? Om du inte har det så är det dags att uppdatera 😉
I "Games" där man öppnar CS så finns det även "Dedicated Server", bara
till att trycka på den så får du fram IP och allt sånt där!
Har du brandvägg så får du läsa dens instruktionsbok hur man öppnar portar osv!
May 28, 2003
Asså dina frågor passar bättre på counter-strike.nu . För det första....
Admin mod, wwcl, VAC etc till allt sånt finns det enkla anvisningar på engelska som du får med när du laddar ner sakerna. Bara att läsa...
Och om du typ inte kan något, så är ändå linux en väldigt dum ide att börja med....
September 7, 2003
ska du ha en WarServer lr bara en Public server???
om du ska ha en Warserver behöver du inte ha adminmod,amx,cmod, och allt det andra skiten,,
om du ska köra Pub så kan det vara bra med amx lr dyligt,, ladda hem amx mod så finns där manualer inne bland install filerna ska du se ;),,, inte så svårt,,
trode du det skulle vara svårt att hosta en server?? lol :p
February 10, 2004
HAHAHA!!!... va ni är roliga på den här tråden...
1. för 118 gången.. min fråga var hur man hostar en SERVER och är inte relaterad till cs.
jag har skrivit som beskrivning till tråden:
"Hur hostar man en spel-server? T.EX. CS?"
det är ett exempel och inte hur hostar man en CS server.. inse det..
2. dessutom så har jag frågat NH-crew vart ajg skulle skriva den här tråden, så klaga inte TACK!...
3. jag är mkt tacksamm för alla svar...
P.S. irroni verkar vara helt främmande för många av er... eller?
D.S.
December 15, 2002
Vi förbjuder inga trådar kring CS på NH. Vi hänvisar bara till http://www.counter-strike.nu/ för att de oftast blir bättre svar där. Som trådskaparen redan påpekat kan skitsnacket skippas. Hjälp till med frågan eller skippa att kommentera överhuvudtaget, punkt slut!
April 29, 2004
Man kör en dedikerad server på en separat dator. Oftast finns dessa servrar att ladda ner som stand-alone program vilket betyder att man inte behöver ha själva spelet installerat på den maskin som ska agera server.
Ang. internethastighet så kan man säga såhär, en liten enkel server kan hostas på ADSL men ju fler spelare desto mer trafik och de flesta ADSL-anslutningar har en mycket sunkig upload (512 Kbit) vilket inte räcker långt.
Man får räkna med ca 30kbit upp och ner per spelare på ex. en cs-server med rätt restriktiva inställningar. Du kan räkna själv hur mycket det blir, att tänka på är att alla burkar delar på samma bandbredd så har du 512 kbit upload och hostar en server så ska du inte skicka saker till andra på din vanliga dator för då blir pingen och åtkomsten till servern negativt påverkad.
Annars så skiljer det rätt kraftigt mellan krav på maskiner och internethastighet mellan de olika spelen. Så det gäller att läsa på. Jag avråder egentligen från att köra en egen server om man inte har mycket tid över för att dona och promota den. Det finns inget sorgligare än en tom server som man har lagt ner massor med tid och energi på.
Vad gäller OS så är det ju olika, en bra sak med windows XP är ju remote desktop vilket underlättar betydligt och är enkelt att använda och ställa in. Och det är ju viktigt med fjärråtkomst då man inte vill ha en massa saker inkopplade till serverburken såsom t-bord, mus och skärm utan den ska bara köras headless och kunna styras via nätet.
3 Guest(s)