February 12, 2002
Hade jag missat nått, eller äre nått fel på min. Har bara under 2000 block lediga på min Wii och har använt sisådär en 2-300 med att laddat ner browsern och några nintendospel. Trodde ju den skulle ha 512 inbyggt minne? Det är väl betydligt mer än ca 2000 block när 64 mb är nära 1000.
Används resterande minne till några andra informations lagringar och vart hittar man dem?
OT
Förövrigt. Underbar konsoll! 😀 Nintendo har fattat vad det handlar om, spelglädje och inte grafik man blir impad av några timmar tills man inser vilket kasst spel man lirar.
Tror dock en Ps3a får komplimentara, men då bara för att den är en så stark mulimedia maskin, och en billig blurayspelare då.
February 12, 2002
Jag har ett 64mb Nintendo Gamecube minneskort istoppat i Nintendo Wii'et. På den står det efter att man räknat ihop vad de olika sparspelen tar ca 1000 block. är ca 800 block ledigt enligt wii,et om man läser längstner i infon. Går man till fliken som visar wii'ets minne så visar den som sagt ca 2000 block. Ser ingen logik i att samma konsol skall räkna minnerna i samma "mapp" olika och inte skriva ut nån skilnad mellan dem. Typ "GC blocks" "Wii blocks". Fast skulle ju ändå kunna vara en förklaring, men tror inte det..
Ingen annan som har ett Wii och kan kolla hur myckt de har ledigt?
February 12, 2002
Aha. Så då vare inte bara jag. 😉 Inget är reserverat för VC, allt man laddar ner dit har man koll på hur mycket det tar, går tom föra över sådana spel till SD-kortet.
Däremot så skulle det ju kunna vara så att ett visst antal block är reserverade till Wii'ets lagring av Mii gubbar, medelande och övrigt. Men känns ändå skumt att över hälften skall användas till det. Skulle fortfaradne bra gjärna vilja veta vad det står för er övriga lyckliga Wii ägare. Eller var det bara jag som hade turen att få tag i en?
Åhh, tack! Vilken julklapp fin julklapp. :heart: :pidu:
November 8, 2003
Lillebror (och jag :D) fick en i julklapp, mamma (!) hade lyckats fixa en. Måste säga att Zelda Twilight Princess är grymt bra... Och wii sports är också kul. Det är ju lite ovanligt att man får med mormor och morfar att prova på spelen 😀
Har 2196 Blocks open, men då har jag inte laddat ner någonting.
February 12, 2002
Mm! 😀 Inte ofta mamma säger "Men bara ett försök till!" när det handlar om tvspel. 😉
Oki. Skönt att höra, då äre då inte nå fel med mitt. Men asså, dryga 2000 block borde isf ju bara vara ca 128 mb minne? Vart är de resterande 384 mbten då? Iofs så spelar det ju inte mycket roll, är ju bara att köpa ett 2gb's Sd när man får slut platts men trodde ändå att man som änvändare skulle ha tillgång till hela minnet på 512. 😕
Har tillbringat många timmar med Solomons key. Är precis så bra som jag minns det.. Lite skammligt dock att man köper en ny konsol och sen spelar ett 20 år gammalt spel.
Önskar dock att man på nått sätt skulle kunna få ladda ner se spel man redan har gratis.
Edit: Vilken morsa du har! Imponerande. 😀
December 11, 2002
Tyrfing wrote: Jo har funtat på detta själv ligger precis runt 2000 med webläsaren, tokrolig konsol när man är 4 pers och än roligare när man har fått i sig lite att dricka.
Tokrolig och tokdyr! Har redan dragit iväg 2 wiimotes i väggen :/
men vafan man har kul med den iaf =)
1 Guest(s)