hur ska jag öppna filerna?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hur ska jag öppna filerna?
luttis
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 13, 2003 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

hej , jag har ett spel, som vi fick dra hem från universitetet.. en uppdelad bin-fil tror jag (?)

filerna heter:

flt-vcua.001
flt-vcua.002
.
.
.
och så vidare.

då jag klickar på en fil vet inte "datorn" vilket program som ska öppna filen. ?

Någon som vet what to do?

PS- Det finns även en fil som heter flt-vcua.sfv som är betydligt mindre än de andra filerna (2kb) de andra ligger på ca 14 Meg. DS.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
355920
June 13, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. låste som RAR filer...

gå in på rarlabs.com o tanka winrar... sen startar du winrar... sen öppnar du filen med 001... Så ska den fixa resten själv...

EDIT: ... Jag tror ändå det e förbjudna fejer du håller på med.. för FLT e en grupp crackers...=) wink
Men men... Modarna får väl stoppa tråden själv.. inte mitt prob...=) HAHHAHAHAHHA...

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
355921
June 13, 2003 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Winrar är progget du letar efter.
Du skrev "vi fick dra hem det från universitetet", så jag utgår ifrån att det inte är en piratkopia du pratar om.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
355923
June 13, 2003 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Peter@20ghz wrote: Winrar är progget du letar efter.
Du skrev "vi fick dra hem det från universitetet", så jag utgår ifrån att det inte är en piratkopia du pratar om.

HAH.. säkert bara en täckmantel...=) wink

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
355925
June 13, 2003 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

hej , jag har ett spel, som vi fick dra hem från universitetet.. en uppdelad bin-fil tror jag (?)

filerna heter:

flt-vcua.001
flt-vcua.002
.
.
.
och så vidare.

då jag klickar på en fil vet inte "datorn" vilket program som ska öppna filen. ?

Någon som vet what to do?

PS- Det finns även en fil som heter flt-vcua.sfv som är betydligt mindre än de andra filerna (2kb) de andra ligger på ca 14 Meg. DS.

😮

HAH.. säkert bara en täckmantel...

Jo den föklaringen var alltför genomskinlig 😀

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
355930
June 13, 2003 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Om nedanstånde inlägg bryter mot någon regel så ber jag om ursäkt, för det är inte syftet med det. Jag vill bara diskutera "scenen" som sådan

Just crackergruppen FairLight (FLT) har nyligen gått ut med ett "pressmeddelande" där de berättar att de har slutat med sina olagliga aktiviteter. Det verkar som att alla antipirat-organisationer börjar få ett bättre grepp om såna här grupper.

It has been a good few years, but it is now time for Fairlight to close its
doors for good. Many reasons have made us come to this judgement but we feel it
is for the best. The scene is getting to be a dangerous place. Not only do we
have to fear from the feds but also the unhonorable ones in the scene who lower
themselves to narq the competition. Retiring on top seems to be the best
decision for us. We want to thank all those throughout the years who have helped
us in one way or another.

Dessutom läste jag på slashdot (tror jag) att ledaren för en annan crackergrupp "Razor 911" hade tagits av polisen och dömts till fängelse i 18 månader...

Om trenden fortsätter och piratkopieringen minskar så hoppas jag att det leder till lägre priser på programvara i framtiden, för det är ju programskaparnas/utgivarnas argument till varför priserna är som de är...

Over and out..

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
355938
June 13, 2003 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, om priset skulle vart lägre på spel och programvara skulle det sälja mycket mer och fler skulle såklart köpa. Och du skulle piratkopieringen minska.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
355939
June 13, 2003 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Om nedanstånde inlägg bryter mot någon regel så ber jag om ursäkt, för det är inte syftet med det. Jag vill bara diskutera "scenen" som sådan

Just crackergruppen FairLight (FLT) har nyligen gått ut med ett "pressmeddelande" där de berättar att de har slutat med sina olagliga aktiviteter. Det verkar som att alla antipirat-organisationer börjar få ett bättre grepp om såna här grupper.

It has been a good few years, but it is now time for Fairlight to close its
doors for good. Many reasons have made us come to this judgement but we feel it
is for the best. The scene is getting to be a dangerous place. Not only do we
have to fear from the feds but also the unhonorable ones in the scene who lower
themselves to narq the competition. Retiring on top seems to be the best
decision for us. We want to thank all those throughout the years who have helped
us in one way or another.

Dessutom läste jag på slashdot (tror jag) att ledaren för en annan crackergrupp "Razor 911" hade tagits av polisen och dömts till fängelse i 18 månader...

Om trenden fortsätter och piratkopieringen minskar så hoppas jag att det leder till lägre priser på programvara i framtiden, för det är ju programskaparnas/utgivarnas argument till varför priserna är som de är...

Over and out..

Knappast..

pachem
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 109
355943
June 13, 2003 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

Vamp han kanse menade att Utgivarna säger när folk klagar hoss dom om dom höga priserna att det är för att det finns så mycket piratkopiering som gölr att dom måste dra upp priserna...

Om piratkopieringen tar slut (i stort sett) så hoppas jag att priserna sjunker kraftigt annars kommer man inte få en lika kul tid vid datorn eftersom jag inte är den som orkar gå till en affär och betala 500:- för ett spel. Nu händer det alltför ofta så jag måste nästan gå tillbaka till dom gamla som ligger på hyllan =(

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
355945
June 13, 2003 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Nej, jag har då inte råd attt lägga ut ca 500:- på ett spel. Inte så ofta. Tycker dom borde sänka, om nu piratkopieringen slutar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 306
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL