September 16, 2002
http://top100.ign.com/2005/index.html
Var dag kommer nya spel att visas.
Vad tycker ni om listan hittills, vad tror ni kommer, vad hoppas ni kommer?
Jag är ganska nöjd med den bortsett från nr.51 - Grand Theft Auto III. Det är ett bra spel, absolut men enligt mig har det inte en placering på listan.
Jag är ganska säker på att top tio kommer innehålla Grim Fandango, Zelda: OOT, Mario 64 och Half-Life.
Personligen vill jag att Monkey Island 1 - 3 ska vara med på listan.
Era tankar?
Nämnda spel hittills (Inte rankade i ordning):
Grim Fandango - Med
Zelda: OOT - Med
Mario 64 - Med
Half-Life - Med
Monkey Island [1-2]
Monkey Island 3
Super Mario Bros. - Med (1 & 3)
Tetris - Med
StarCraft - Med
Zelda: A Link to the Past - Med
Super Metroid - Med
Quake
Quake III
Final Fantasy IV - Med
Final Fantasy V
Final Fantasy VI
Civilization - Med (II)
Pirates - Med
Elite [1-2]
Dune 2 - Med
Port of Call
Tempest
Gran Turismo - Med (Inte första)
Resident Evil - Med (4)
Soul Calibur - Med
ISS
Chrono Trigger - Med
Super Tennis
Total Annihiliation
Black & White
The Elder Scrolls III
Deus Ex - Med
The Sims
FarCry
Baldur's Gate
Warlords 1
Total War
Wizardry
Heroes of Might and Magic
Warcraft
Planescape Tourment
Ultima Online
Everquest
Lineage
Street Fighter 2 - Med
Virtua Fighter - Med (4)
Tekken
Battle Arena Toshinden
Sega Rally
Halo - Med
Shenmue
Virtua Cop
Radiant Silvergun
Pikmin
Wave Race - Med
Golden Eye - Med
Gauntlet
Broken Sword
Command & Conquer - Med (Red alert)
Diablo
Dungeon Keeper
X-Com: UFO Defense - Med
Super Mario Kart - Med
Punch Out
NHL [XX] - Med ('94)
Conker's Bad Fur Day
Bubble Bobble
Blaster Master
Castlevania: Symphony of the night - Med
Donkey Kong Country
Gradius
Kirby's adventure
Lemmings
Mega Man
Space invaders
StarFox
Double Dragon
Earthbound
Secret Of Mana - Med
Metal Gear Solid
Panzer Dragon Saga
Out run
Boulder Dash
Snake pit
Monty on the run
September 16, 2002
Delph1 wrote: Finns en del småsaker om ordning jag hänger upp mig på och de sista spelen ska bli intressant, men jag gissar FF4, Q, QIII och de Kizo nämner. Samt SMB, Tetris, StarCraft, Zelda 3 och Super Metroid.
Jag tror faktiskt mer på FFV än FFIV fast jag kan naturligtvis inte veta. Quake är också mycket möjligt men Quake III tvivlar jag på och hoppas inte det kommer med. SMB[X] kommer garanterat vara med, precis som de andra du nämnde.
Även Civ och möjligtvis Pirates och/eller Elite (2?) kommer nog också med.
Delph1 wrote: 71
Jag kan inte annat än hålla med men det är inte ens lönt att upp diskussionen längre. 🙁
Adderat:
Dune 2 bör också få vara med, med tanke på vad det gjorde för RTS genren.
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1]Finns en del småsaker om ordning jag hänger upp mig på och de sista spelen ska bli intressant, men jag gissar FF4, Q, QIII och de Kizo nämner. Samt SMB, Tetris, StarCraft, Zelda 3 och Super Metroid.
Jag tror faktiskt mer på FFV än FFIV fast jag kan naturligtvis inte veta. Quake är också mycket möjligt men Quake III tvivlar jag på och hoppas inte det kommer med. SMB[X] kommer garanterat vara med, precis som de andra du nämnde.
Även Civ och möjligtvis Pirates och/eller Elite (2?) kommer nog också med.
Delph1 wrote: 71
Jag kan inte annat än hålla med men det är inte ens lönt att upp diskussionen längre. 🙁
Adderat:
Dune 2 bör också få vara med, med tanke på vad det gjorde för RTS genren.
Story-mässigt är FFIV det överlägsna av alla.
Civ och Pirates borde dyka upp.
//Andreas
September 16, 2002
Delph1 wrote: Gran Turismo, Resident Evil, Soul Calibur, ISS, Crono Trigger, Super Tennis samt Total Annihilation.
Jag hoppas på samtliga förutom TA som jag inte spelat. (Därmed inte sagt att det är dåligt.)Resident Evil kan dock, även om det inte är troligt, bli besegrad av något annat spel i genren som t.ex. Silent Hill eller Alone in the Dark. Tveksamt men möjligt.
Delph1 wrote: Spel som troligtvis kommer men kanske inte borde:
Black & White, The Elder Scrolls III, Deus Ex Sims och FarCry.
The Sims is the devil. 👿
Tyrfing wrote: Baldurs Gate
Ja, det tror jag också på. Med en hög placering dessutom.
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1]Gran Turismo, Resident Evil, Soul Calibur, ISS, Crono Trigger, Super Tennis samt Total Annihilation.
Jag hoppas på samtliga förutom TA som jag inte spelat. (Därmed inte sagt att det är dåligt.)Resident Evil kan dock, även om det inte är troligt, bli besegrad av något annat spel i genren som t.ex. Silent Hill eller Alone in the Dark. Tveksamt men möjligt.
Alone in the dark finns redan på listan 😉
Kizo wrote: [quote=Tyrfing]Baldurs Gate
Ja, det tror jag också på. Med en hög placering dessutom.
Vi hoppas det iaf 😀
Lite bubblare: Bubble Bobble, Blaster Master, Castlevania: Symphony of the night, Donkey Kong Country, Gradius, Kirby's adventure, Lemmings, Mega Man, Space invaders, StarFox
och sist men inte minst: Frogger II :bgrin:
//Andreas
September 16, 2002
Delph1 wrote: [quote=Kizo][quote=Delph1]Gran Turismo, Resident Evil, Soul Calibur, ISS, Crono Trigger, Super Tennis samt Total Annihilation.
Hush you... :arg:
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1][quote=Kizo][quote=Delph1]Gran Turismo, Resident Evil, Soul Calibur, ISS, Crono Trigger, Super Tennis samt Total Annihilation.
Hush you... :arg:
Mjo, det var en av sakerna jag ogillade faktiskt så tro inte jag rackar ner på dig 😉
//Andreas
September 16, 2002
snyde wrote: Hur fan kan Mafia och Q2 hamna på 96:e respektive 93:e plats?! Skitlista!
Ska de högre upp eller ska de inte vara med, enligt dig?
Tyrfing: Mycket möjligt, särskilt PT och UO. Lineage tror jag verkligen inte kommer med.
Ett spel som jag dock glömt är Street Fighter 2, det måste ju komma med!
September 16, 2002
Delph1 wrote: [quote=Kizo]Ett spel som jag dock glömt är Street Fighter 2, det måste ju komma med!
Det och Virtua Fighter, möjligtvis Tekken, men tveksamt.
Nja, inte Tekken. Möjligtvis Virtua Fighter eller Battle Arena Toshinden, som representant för 3D Beat 'em Up.
Snart har vi nog med spel för de resterande 50 placeringarna. :bgrin:
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1]Sega Rally förresten?
Och Halo(Tyvärr).
Vet inte hur Sega Rally kunde påminna mig om det. 😕
Adderat:
Och Shenmue! Det måste ju komma med.
(Men nu vet jag i alla fall. Sega, var keywordet.)
Oooh! Radiant Silvergun... Kanske?
Virtua Cop 😎
Hela virtua-serien egentligen 😉
//Andreas
2 Guest(s)