November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1]Virtua Cop 😎
Det har jag spenderat många mynt på vill jag lova! Ojojoj, vilket bra spel!
Sen fick man det till PC, men av någon anledning var det mycket lättare med mus och ett sikte på skärmen. 😛
Tyckte jag inte, men så är man ju iofs van att skjuta 😉
PikMin?
//Andreas
September 16, 2002
snyde wrote: [quote=Kizo][quote=snyde]Hur fan kan Mafia och Q2 hamna på 96:e respektive 93:e plats?! Skitlista!
Ska de högre upp eller ska de inte vara med, enligt dig?
Mafia förtjänar top 10, och Q2 åtminstone top 25.
*Phew*
Jag var orolig att du inte ville ha dem med.
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1]Broken Sword, Command & Conquer, Diablo samt Dungeon Keeper 😎
X-Com: UFO Defence, Super Mario Kart, NHL [XX] samt Punch Out. :eye:
Satt och funderade på Punch Out förut faktiskt 😀
S. Mario Kart känns även det bra. X-Com kommer hamna högt eller inte alls. Verkligen ett spel som hatar eller älskar.
NHL tycker jag nog inte, de har alltid haft för stora brister. De bästa kom väl typ 96 och 02 (eller om det var 01?). Glad att du inte nämner FIFA iaf 😉
//Andreas
September 16, 2002
4fun wrote: 071 // Half-Life: Counter-Strike
Ett av världens mest spelade spel kommer på 71?
IGN faktorer wrote: how good the game was compared to others at the time, the overall game design, how well it stood up over the long-haul, how influential it was in the realm of gaming and just plain how much fun we had playing the damn things.
Så det är inte så konstigt. Jag vill inte ha med det alls. 🙁
Anyhow;
Delph1: Angående NHL. Jag tycker ändå att serien i sig har bidragit ganska mycket till att sätta nya standarder etc. inom hockey-spel. Så jag tror därför de kommer ta ett, därav [XX] på listan. Jag är dock inte säker.
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=4fun]071 // Half-Life: Counter-Strike
Ett av världens mest spelade spel kommer på 71?
IGN faktorer wrote: how good the game was compared to others at the time, the overall game design, how well it stood up over the long-haul, how influential it was in the realm of gaming and just plain how much fun we had playing the damn things.
Så det är inte så konstigt. Jag vill inte ha med det alls. 🙁
You and me. Det är inte ett bra spel. Inte tillräckligt för top100 oavsett hur många som spelar det.
Kizo wrote: Anyhow;
Delph1: Angående NHL. Jag tycker ändå att serien i sig har bidragit ganska mycket till att sätta nya standarder etc. inom hockey-spel. Så jag tror därför de kommer ta ett, därav [XX] på listan. Jag är dock inte säker.
Sant, men då ska det vara något av dom tidiga som sagt, typ '96.
//Andreas
September 16, 2002
Delph1 wrote: [quote=Kizo]Anyhow;
Sant, men då ska det vara något av dom tidiga som sagt, typ '96.
Nja, det roligaste enligt mig är '97 till Snes. (Visst var det det med Panthers Goalie på omslaget?)
Men jag tror faktiskt på '94 (tror det var det), för det introducerade fyra spelare samtidigt till Genesis. Om det nu inte var '94 som gjorde det, så tror jag på vilket det nu var. 😛
Hoppas även på Conker's Bad Fur Day. Hårdare attityd i något spel får man leta efter! Har dock inte direkt ändrat spelhistorien så jag törs inte hoppa på för mycket.
November 27, 2003
Kizo wrote: Har listat spelen på första posten nu. Tog inte med dina Bubblare Delph1. Bör jag det?
Lika bra. De håller ändå klass 😉
EDIT: Halo är jag lite tveksam till dock. Kort, inte speciellt bra, men det tillförde ju lite, även om det var mycket lite, till en ganska mättad genre.
//Andreas
3 Guest(s)