October 13, 2003
Hej!
Införskaffade Grandia 2 häromdagen. När jag stoppar in installskivan så kommer autorun-rutan upp men när jag klickar på install så händer inget förutom att skivan spinnar upp lite. Testade att köra setup.exe direkt från skivan men då dök det här meddelandet upp: "setup.exe är inte ett giltigt win32 program".
Access tiden på installskivan verkar dessutom vara åt helvete, går skitslött att "browsa" runt på den.
Stoppade in play-disc för att se hur den uppförde, inga problem med den inte, "browsade" runt lite på den och öppnade lite filmer. Normal accesstid.
Då skulle alltså problemet vara att det är nåt fel på installskivan men jag kan bara inte förstå vad. Det är inte en enda repa på den, väldigt ren och fin. Duplikeringsfel i cd-pressarna kanske?
October 13, 2003
xp pro sp1 (plus massa andra uppdateringar), senaste drivers för allt, tro mig; chipset, bios, DX, ljudkort och grafikkort.
Använder en pioneer cd/dvd slot-in. Letade runt efter firmware och drivers men det fanns inget på pioneers hemsida.
Testade skivan på en annan cd-spelare, samma problem.
October 13, 2003
Det kan väl inte bero på att jag har deamon tools installerat (inte igång, endast installerat)?
Personligen tror jag det är fel på skivan ifall du kan köra det. I och med att jag testade skivan på en annan dator med samma resultat.
Tror inte butiken har kvar några exemplar av spelet. Jag hoppas att Ubisoft fattar att spelet funkar under xp och skickar en ny skiva till mig!
March 10, 2003
Mitt fungerar fint under XP och har gjort det länge. Kör daemon-tools med så det är inte det.
Fungerade fint på alla mina andra datorer i sign. nedan.
Var bara tvungen och testa ifall det var något speciellt det berodde på.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 13, 2003
Hmmm, enligt system requirments-texten på baksidan så är det 95/98/me som gäller men enligt dig (och många andra) så funkar det fint under xp. Alltså kan jag bara tänka mig att det är nåt fel på install skivan (med tanke på dess beteende)!!!
Vad gör jag om ubisoft inte går med på en RMA? Beroende på att jag kör XP.
Letade efter det här spelet länge och nu kan jag inte köra det, snacka om att få spader....
1 Guest(s)