March 31, 2002
Jag lästa i en HL2-tråd att flera installerat HL2 på d:.
Dum fråga kanske, men kan man installera program och spel på anda enheter än c:?
Jag installerar allt på c: disken och den bara växer och växer... Trodde inte man kunde göra annat.
Om man nu kan göra detta, hur fungerar det om man vill formatera om c: och göra en clean installation av operativsystemet. Fungerar de spel och program som är installerade på d:? Låter som det skulle kunna bli en hel del problem.
November 26, 2002
Windows bör alltid istalleras på C. Installerar du windows på en annan partition så kommer ändå vissa filer att skrivas på C. Program däremot går det bra att installera på annan disk/partition. Men gör du en clean installation av windows kommer dessa inte att fungera utan måste avinstalleras och ominstalleras. Smidigast, tycker jag, är att installera alla program på C och bevara sina filer så som filmer, bilder, dokument ( dvs sån't som inte installeras) på annan disk.
August 7, 2003
Enligt min åsikt (och många andras) ska man hålla c: så liten som möjligt (4-10 GB räcker).
May 19, 2003
ViU wrote: Jag har alltid haft alla mina spel på D: och Windows på C:, otroligt smidigt eftersom man sedan kan formatera C: utan att förlora spelen på D:, och de flesta spel fungerar utan att behöva installeras om efter att man formaterat.
Japp. Kör likadant. En C. på 12gig med Windows + program. Sen en D: med alla spel, filmer mm. Fungerar så smidigt så.
Hade långt tillbaka mer partitioner, tex en för film, en för spel osv men jag tyckerinte det funkar så bra. Tex ska dra över något på Film, och har bara 1mb ledigt på film, men därimot 10gb ledigt på Spel, så måste man dryga sig för att få det "rätt.
3 Guest(s)