Installera på annan enhet än c:|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Installera på annan enhet än c:
MinuteMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 26, 2004 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag lästa i en HL2-tråd att flera installerat HL2 på d:.

Dum fråga kanske, men kan man installera program och spel på anda enheter än c:?

Jag installerar allt på c: disken och den bara växer och växer... Trodde inte man kunde göra annat.
Om man nu kan göra detta, hur fungerar det om man vill formatera om c: och göra en clean installation av operativsystemet. Fungerar de spel och program som är installerade på d:? Låter som det skulle kunna bli en hel del problem.

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
782477
November 26, 2004 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

Windows bör alltid istalleras på C. Installerar du windows på en annan partition så kommer ändå vissa filer att skrivas på C. Program däremot går det bra att installera på annan disk/partition. Men gör du en clean installation av windows kommer dessa inte att fungera utan måste avinstalleras och ominstalleras. Smidigast, tycker jag, är att installera alla program på C och bevara sina filer så som filmer, bilder, dokument ( dvs sån't som inte installeras) på annan disk.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
782524
November 26, 2004 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har alltid haft alla mina spel på D: och Windows på C:, otroligt smidigt eftersom man sedan kan formatera C: utan att förlora spelen på D:, och de flesta spel fungerar utan att behöva installeras om efter att man formaterat.

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
782561
November 26, 2004 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Enligt min åsikt (och många andras) ska man hålla c: så liten som möjligt (4-10 GB räcker).

https://www.nordichardware.se/.....highlight=

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
782562
November 26, 2004 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kör windows på h: Progs på i: eller f:

Så som svar på frågan. du kan installera program och spel vart du vill så länge du har plats för det.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
782571
November 26, 2004 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Jag har alltid haft alla mina spel på D: och Windows på C:, otroligt smidigt eftersom man sedan kan formatera C: utan att förlora spelen på D:, och de flesta spel fungerar utan att behöva installeras om efter att man formaterat.

Japp. Kör likadant. En C. på 12gig med Windows + program. Sen en D: med alla spel, filmer mm. Fungerar så smidigt så.

Hade långt tillbaka mer partitioner, tex en för film, en för spel osv men jag tyckerinte det funkar så bra. Tex ska dra över något på Film, och har bara 1mb ledigt på film, men därimot 10gb ledigt på Spel, så måste man dryga sig för att få det "rätt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 245
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL