December 25, 2000
http://nintendo.about.com/libr.....lSony1.htm
Ger en intressant syn på hur det kunde gå, troligtvis kommer det inte att bli som han förutspår men det är roligt att läsa andra vinklingar än att Sony kommer dominera nästa generation som de gjorde denna.
November 27, 2003
N1ko wrote: läste det nu.. och om ja fattar rätt så tänker microsoft släppa konsolen mycket snart med hyffsat högt pris, när ps3 släpps släpps halo 3 och de sänker priset på xbox 360 så att folk hellre kommer vilja ha xboxen med tanke på ps3:ans pris.. har ja rätt?
Nej, allt han skriver är hypotetiskt och rena gissningar, men just det verkar ganska troligt.
//Andreas
September 16, 2002
Intressant, sure.
Dock så fick jag bilden av att Sony är ett svagt och fattigt företag som inte klarar sig länge till. Microsoft har pengar, ja men man ska inte för en sekund tro att det är synd om Sony.
Angående Halo 3 vid PS3 release så är det nog drömmen för M$ men det kan komma bli på flera sätt som t.ex:
• Halo 3 blir klart, bra och säljer enormt bra vilket förstör för Sony.
• M$ måste få ut Halo 3 och stressar fram det vilket ledwe till ett katastrofalt dåligt spel som inte kommer sätta de käppar i hjulen som M$ hoppas.
• Halo 3 hinner inte bli klart.
Man får heller inte bara tänka på tiden runt PS3's release. Även om det inte börjar på topp så kan det ändras med tiden och Sony kan få större fotfäste allt eftersom att folk märker att PS3 är långt bättre. Konsoler varar trots allt ganska länge.
Själv tror jag faktiskt att Nintendo kommer att lyckas placera sig utanför tävlingen och köra ett eget race, det är dessutom vad jag hoppas.
September 16, 2002
skiroy wrote: [quote=Kizo] Själv tror jag faktiskt att Nintendo kommer att lyckas placera sig utanför tävlingen och köra ett eget race, det är dessutom vad jag hoppas.
Är ju något Nintendo redan gör anser jag.
Hoppas du syftar på DS och inte GCN då.
Men på sätt och vis så stämmer det till en viss del på så sätt att ingen blandar ihop Nintendo med "resten".
1 Guest(s)