December 28, 2003
Nu kommer en lång och säkert tråkig tråd men jag behöver verkligen hjälp!
Min dator är följande:
Dell DImension 8200
P4 2.0 ghz 256kb cache
Geforce4 ti4600
512mb RDram pc800
Och problemet är att i CS (säg inte att jag ska sluta spela det) så får jag såna enorma jävla FPS drops..
Jag har försökt fixa detta i 1.5 år nu utan resultat, FPS kommandon osv..
Jag har en teori, innan Gf4 kortet så satt det ett gf3 i..Kan en formatering göra susen tro? Låter tveksamt men..
Och det som gör mig ännu surare är att min brorsa fick ny dator för ett tag sen:
Athlon Xp2500+ @ 1883 mhz
Gf3 64 mb
256mb pc3200
Och den är mycket sämre i 3dmark01, Ut2004, 03, och alla andra spel utom just CS..
Där har han jämt 100 fps osv..Blir riktigt sur!
Vad i min dator är det är så dåligt så inte ens CS kan rulla fint?
Ja menar, om du lirar en bana med 10+ spelare så har jag genast en fps på stadigt 60-70 och det hackar äckligt mycket.
Visst, 60 fps flyter som smör i Farcry men i CS gör det inte det..
Mjukheten kommer först vid 100 fps, så därför är det en mindre nödvändighet tycker jag iaf.
Är min processor dålig?
P4 williamette 2.0 ghz med 256 kb cache.
Det måste fan vara den som gör det så oerhört hackigt ..
Som i CS, jag fixa botar till 1.6, la in dom.
Lirade sen banan "Aim_aztec" och då va det runt 15-20 botar inne. Till min förvåning så har jag 30 ibland mindre.. (!!!!!!) fps och det hackar utav ****..
Jag tycker då inte att min dator SKA hacka sådär, det funkar att lira Farcry i 1024x768 med allt på medium och då får jag ca 28 fps hela tiden..Och det är Farcry!!! Sen även ut2004 går perfekt i 1024x768 med lite Fsaa. runt 50 fps..
Så vad är fel på datorn? Har jagat lösning på detta problem i ett och ett halvt år nu, nu är det värre än någonsin.
Skulle vara jättechysst om någon kunde förklara vad som är fel..
/Tack på förhand!!
November 18, 2003
ja skyndar o svara nu innan någon moderator kommer med hänglåset, stängt av vsync?
finns ju massa grejer man ska ställa om i consolen också vet itne riktigt vad men leta lite så kanske du hittar nåt, ja hade samma problem jag också med 1.6 fast de löste jag geno matt sluta spela det 🙂
September 28, 2003
badbolll wrote: Asså, jag är typ skitkräsen med FPS, och utan vsync blir det ospelbart..
Men dock bara i CS, sen adaware rullar regelbundet, har brandvägg, Norton Antivirus som uppdateras dagligen..
Så inget sådant..
Nej jag formaterade inte..
Men Nvida som Nvidia?Fler tips?
formatera om, man ska alltid göra det efter byte av graffe!
December 28, 2003
Jo det går säkert för er men jag VILL verkligen lira det...Så det är ingen lösning..
Men jag kan säga så här, det brukar funka någålunda på typ Dust2 och vissa andra..
Men för det mesta får jag jättedropps så fort det händer lite mycket..
Men datorn ska ju klara av CS! :rolleyes:
November 22, 2001
Jag lirade cs på min celeron 550 mhz med gf2 grafikkort utan några problem så det låter otroligt att det skulle vara hårdvaran. Så mycket kan de väl inte patchat upp cs sen hm...ja, några år sedan?
Om det inte är alltför mycket besvär så ta och formatera.
Ta en koll på bios-inställningar oxå.
December 28, 2003
Martinski wrote: Problemet är att du har en Dell dator. 😉
Säger som jag sagt ett antal gånger innan, det spelar fan ingen roll att det är dell, det är ett chassi med komponenter precis som din dator!
Åh...
Tack för alla tips..
Kommer nog att posta en till sån här sen för problemet är inte löst.:/
December 15, 2002
badbolll wrote: Okej, har en fråga liggandes på cs.nu men där verkar ingen vilja svara så jag håller mig hit..
Som sagt, JÄTTEtacksam för hjälp!
oj, lade du in en tråd som krävde kunskap på cs.nu? Du kunde fan lika gärna gått till ett dagis, där hade du fått bättre hjälp
December 28, 2003
Extatic wrote: [quote=badbolll]Okej, har en fråga liggandes på cs.nu men där verkar ingen vilja svara så jag håller mig hit..
Som sagt, JÄTTEtacksam för hjälp!
oj, lade du in en tråd som krävde kunskap på cs.nu? Du kunde fan lika gärna gått till ett dagis, där hade du fått bättre hjälp
Ja, då NH "kräver" det så gjorde jag det..Inte mycket till svar där vill jag lova..Och inte är om trevliga heller.. :bgrin:
March 27, 2004
Hmm joo men en Dell dator är så mkt dyrare än om man skulle sätta ihop samma delar själv. O så får man inte nöjet att bygga ihop den själv. Problemet är nog att du har en Willamette P4 dom är nästan helt värdelösa. Northwood har 512 sekundär cache och Willamette 256. Willamette kan nästan jämföras med en Celeron;-)
EDIT: Det borde gå bättre i FarCry också iom att jag har 40-50 fps på utomhus miljöer och 80-100 fps inomhus. Vi har samma grafikkort så det är nog Processorn/ moderkortchipset som är flaskhals eller så gör nog en virusscan eller Spyware scan lr formatering susen.
1 Guest(s)