August 21, 2001
Zom rubriken säger e jag sugen på ett riktigt bra flygsimulator spel. E det nån som har någon favorit? vill ha någpt hyfsat avancerat, men jag vill helst kunna få upp skiten i luften inom en timme efter det att jag installerat det. Så .. kom nu med bra tips...
Ps.. jag vill skjuta ner saker..
January 9, 2001
Yes! Flygsims, min specialitet!
Det finns EN sim som gäller, Falcon4!
Den tveklöst bästa, verkligaste, roligaste, grymmaste flygsimulatorn. Den har några år på nacken, men den uppdateras fortfarande. Och med senaste Efalcon patcharna så blir det nästintill en riktig F16 du får flyga!
Går givetvis att välja svårighet, så du kan lätt få upp planet i luften, men om du ska få ut max ur spelet så har du cirka 900 sidor att plugga in. 600 i orginal manualen, samt sen en massa om de nya uppdateringarna. Det är värt det, utan tvekan. Kan du lite om moderna vapensystem så kan du skippa några sidor. Och campaignen i Falcon4 är den klart bästa i spelhistorien hittils.
På WWII sidan så är det IL2 Sturmovik som kommer regera de närmsta åren. Det släpps om några veckor tror jag. Finns demo ute.
Grymt bra, bästa flygkänslan nånsin.
Annars så är Janes F18 ganska bra. Ganska realistiskt, inte lika hardcore som Falcon4, men ändå kul. Dock så har det vissa missar som gör att jag inte spelar det längre.
Jag kommer själv att klara mig med bara 2 spel de närmsta åren. Falcon4 och IL2.
Testa dom!
August 9, 2001
September 2, 2001
January 9, 2001
Men han ville ju skjuta ner saker.
MS Flightsim duger ju inte då.
Falcon4 säger jag.
Finns inget fetare än att spana med radarn i GMT läge, hitta en grupp tanks, armera en CBU, ställa in Burstaltidude till 300 fot, acca upp till Mach 0.9 och dra ner på 200 fots höjd, ställa in CCRP mode. Strax innan DLZ mätaren visar in range så drar man upp planet till 1000 fot och bomberna släpps automatiskt. Fullträff.
Rotekompisen skriker "Archer inbound!"
Du stänger av EBK'n, kör en Emergency jettison på vapenbalkarna och drar en 9G sväng och lyfter rakt upp. Men planet stallar och motorn orkar inte så den stängs ner. EPU'n kickar igång så du kan styra men instrumenten funkar inte. Du lägger planet i en bra glidepath och kämpar för att komma ihåg hur man nödstartar motorn i luften.
Sen är full gas hem och begära landningstillstånd och sen följa ILS'en till en perfekt landning. Taxa in på plattan och stäng av motorn och kolla debriefingen.
Inget spel klår det.
September 18, 2001
On 2001-11-12 22:08, chrippaz wrote:
Flightsim 2000 är skitbra men har en gammal grafikmotor som kräver höga sysemkrav snart kommer ju Flightsim 2002! Professional edition kostar 800:- men har bätter motor och lägre systemkrav fast skitbra grafik! 😛
MS FS2K <-- SUGER!!! As real as it gets? my ass =D ATC? "vad är det" hehehe . ändå kan väl FS2k vara lite kul att lira .
vadå preflight? vad är det?? vi placerar ut planet direkt på startbanan oxå. vad hände med dom äldre MS FS ? där man fick göra allt själv 🙂
Fråga: såg någon skriva nått om 2002 . har det släppts ännu?? 🙂 måste fixa det A.S.A.P isåfall
*obotlig flightsim fanatiker*
civilflyg, action, helikopter (finns dock inga bra helikopter sims imho), osv. är dom bästa.
på tal om flightsimulators . nån som lirat Eltie 2: Frontier ??? en av top 10 spelen nånsinn till pc 😉
January 9, 2001
Yes, Go for Falcon!
För mer info så kolla in:
http://www.frugalsworld.com/
http://www.f4community.com/
January 9, 2001
Tänkte passa på och se om det finns någon hyffsad helikopter sim? Som Jastor säger så är det ont om bra helisims.
Min favorit hittils är väl Enemy Engaged - Apache havoc. Jag räknar inte med Comanche3 nu. Longbow2 har jag inte testat heller.
Comanche4 lär ju suga, iaf om det kommer bli som demot.
Gunship! suger tyvärr också. Kass flygfysik.
Ja....känns väl som jag får hålla mig till min kära F16.
1 Guest(s)