January 17, 2002
Nu har de flesta här så gott som växt upp med Warcraft och Diablo som legender innom spelvärlden, men nu då? Tror ni att Blizzard kan skapa en helt ny spelserie som våra barn kan växa upp med och se på samma sätt som vi gör?
Isåfall, vad? Vad ska det handla om? Framtid, Fantasy eller nått helt annat?
RTS, RPG eller kanske (mot all förmodan) FPS?
Kanske singelplayerspel i samma anda som WoW?
Vad tror ni? :bok:
March 16, 2001
skiroy wrote: [quote=CoLiC][quote=denstore]En sak jag har undrat över, är varför folk gillade Diablo så mycket? Jag tyckte det var megatråkigt. Och jag gillar fantasyspel normalt.
Diablo var guld! Hädelse!
Nej...Diablo var bara tråkigt.
nä, inte 2:an iaf! speciellt när LoD kom! mmmm. megamys. Jag gillade iaf. inte sacred.. tog en år att ta sig förbi titanerna uppe hos sarapinerna.. så jag gav upp..
March 11, 2003
Diablo saknade handling. Ett rollspel utan handling är ju totalt meningslöst.(IMHO)
När det kommer till RPG, så kommer nog inget att knäcka Baldurs Gate-serien. Inte ens Neverwinter Nights är i närheten. Diablo är bara sorgligt i jämförelse.Jag skulle kunna ge min ena testikel för ytterligare en uppföljare.
February 25, 2003
denstore wrote: Diablo saknade handling. Ett rollspel utan handling är ju totalt meningslöst.(IMHO)
När det kommer till RPG, så kommer nog inget att knäcka Baldurs Gate-serien. Inte ens Neverwinter Nights är i närheten. Diablo är bara sorgligt i jämförelse.Jag skulle kunna ge min ena testikel för ytterligare en uppföljare.
så sant så sant 🙂 kom ihåg när jag för första gången klarade baldurs gate 2 när jag var åtta år.. åhh vilken känsla. Använder fortfarande alltid samma nickname i rpgs och andra spel som min huvudkaraktär hade .....
September 16, 2002
Jozzo wrote: [quote=denstore]Diablo saknade handling. Ett rollspel utan handling är ju totalt meningslöst.(IMHO)
så sant så sant 🙂 kom ihåg när jag för första gången klarade baldurs gate 2 när jag var åtta år.. åhh vilken känsla. Använder fortfarande alltid samma nickname i rpgs och andra spel som min huvudkaraktär hade .....
Är du bara 12-13 år? 😛
I vilket fall. Jag gillar inte D&D reglerna. 🙁
September 12, 2001
denstore wrote: Diablo saknade handling. Ett rollspel utan handling är ju totalt meningslöst.(IMHO)
Hehe...Baldurs gate har jag inte lirat . 😮
Men en kusin till mig är en total nörd på Baldurs Gate och givetvis har han försök få mig att börja lira.
Men det har inte gått alls. 🙂
September 16, 2002
skiroy wrote: [quote=denstore]Diablo saknade handling. Ett rollspel utan handling är ju totalt meningslöst.(IMHO)
Hehe...Baldurs gate har jag inte lirat . 😮
Men en kusin till mig är en total nörd på Baldurs Gate och givetvis har han försök få mig att börja lira.
Men det har inte gått alls. 🙂
Stå på dig! Vik inte in för din kusin!
2 Guest(s)