Kan Blizzard skapa en ny legend?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kan Blizzard skapa en ny legend?
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
818083
January 9, 2005 - 2:46 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: av vad jag känt på betan ser jag ingen anledning till varför det inte ska bli det 🙂

Jag tror inte du läste igenom tråden riktigt.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
818159
January 9, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa spel som någonsin gjorts är total annihilation.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
818181
January 9, 2005 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Det ända jag har gillat som Blizzard har glort är starcraft och warcraft (ej trean.)

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
818208
January 9, 2005 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

har dem inte redan gjort en ny iom WoW, goty innan det släppts helt liksom

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
818217
January 9, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hoppas att det kommer ett Diablo 3, tycker ettan var skitkul att spela via modem så räkningarna landade på 4-5 000 när man var 11-13 år 😛 sen 2'an var kul att spela i typ en månad i streck sen ta en paus på 2 eller 3 för att sen spela igen typ 😛

cHeNg_Ho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1122
818447
January 9, 2005 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Både Diablo och Warcraft var dåliga tycker jag..
Fast starcraft har man spelat några år nu. 😀

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
818875
January 9, 2005 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

World of Warcraft kommer att sitta i, länge länge.
För vissa kommer spelet att helgonförklaras. Så de har nog redan släppt en ny "legend"

Det är vad jag tror.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
818887
January 9, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Diablo 1 hadde en underbart skrämmande och kuslig atmosfär när det kom och man spenderade många tim framför det liret, dock förstördes online spelandet rätt snabbt med allt fuskande, 2an kom lite senare och jag hack´n slash och team work en ny mening, dock enormt enformigt och den stämmning och miljö som var i 1an var helt borta.
Warcraft 3 var jag aldrig så förtjust i eftersom de försökte få in lite RPG i spelet.

Starcraft spelet jag än i dag och tycker det är lika rolgit nu som när det kom.

Tror blizzard säkerligen kommer släppa något stort igen vet dock inte bär.

Och ni som säger att WoW skulle vara en ny legend måste ju fått det hela väldigt fel, WoW är en hopsättning av en del andra mmorpg, inget nytt alls har de att komma med. Har inte träffat på något i WoW som inte finns i andra mmorpg så någon legen lär det inte bli av det spelet, snarere en klon av andra. Trodde att när blizzard skulle göra ett mmorpg så skulle de våga sätta nya standarder inom mmorpg genren men icke då. Blev grymt besviken på det men man får trösta sig med starcraft ghost och hoppas att det kommer snart.

Dimension Zero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 362
818938
January 9, 2005 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Warcraft o Starcraft...det är grejjer det!
Diablo är trist.

Ska det inte komma nått nytt starcraft? eller det kanske bara var till tv-spelskonsollerna?

aja, mm man kan ju hoppas på att blizzard släpper nått ultra nice spel som både barnen och vi kan älska (om man nu fortf. har tid eller ork att spela spel då)

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
818960
January 9, 2005 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: Hoppas att det kommer ett Diablo 3, tycker ettan var skitkul att spela via modem så räkningarna landade på 4-5 000 när man var 11-13 år 😛 sen 2'an var kul att spela i typ en månad i streck sen ta en paus på 2 eller 3 för att sen spela igen typ 😛

Jäklars, trodde det bara var jag på denna planet som hade räkningar där =), hade det de första 4 månaderna närd LoD kom ut. Tycker iofs Warcraft 3 blir lite trist efter ett tag men Storyn till den är fan den bästa jag någonsin kört, (har lirat 1,2,3 + alla expansioner, + har Warcraft böckerna) =).

Sluta klaga på Diablo ffs :), klaga på ett extremt jäkla kasst spel.. troligen väcker jag mångas uppmärksamhet men iaf... "trumvirvel" COUNTER-STRIKE, det är nog absolut det tråkigaste spelet som gjorts.
Kass grafik, bara pang pang död, pang pang död.

Neverwinter Nights tar ett tag att fatta ibörjan men sen när man kommit en bit flyter det bara på...(hade en grym fighter tyckte jag tills chapter 4 då de riktigt svåra kom, till slut insåg jag att min Henchmen var ungefär 4 ggr bättre än mig själv och då restartade jag och körde med en Wizard)

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
818977
January 9, 2005 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas på Diablo 3, men det ska inte vara som förgånarna på ett sett.

D2 var skitkul, tills det ögonblick man klarat Act 5, och har inget mer att göra. Visst, man kan göra saker om och om igen för att senare bli bättre. Men hur kul är det egenligen att springa runt på endast 5 banor? Blä!

Gillar dock spelstilen. Dvs det mesta förutom banorna. Det är kul med febrilt klickande, och massa "slafsljud". Bra menyer, inverntory och ja allt. Så om dom kunde göra D3, med en mycketstor värld, men samma spelstil, så skulle det vara guld.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
818983
January 9, 2005 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Diablo 1 hadde en underbart skrämmande och kuslig atmosfär när det kom och man spenderade många tim framför det liret, dock förstördes online spelandet rätt snabbt med allt fuskande, 2an kom lite senare och jag hack´n slash och team work en ny mening, dock enormt enformigt och den stämmning och miljö som var i 1an var helt borta.
Warcraft 3 var jag aldrig så förtjust i eftersom de försökte få in lite RPG i spelet.

Och ni som säger att WoW skulle vara en ny legend måste ju fått det hela väldigt fel, WoW är en hopsättning av en del andra mmorpg, inget nytt alls har de att komma med. Har inte träffat på något i WoW som inte finns i andra mmorpg så någon legen lär det inte bli av det spelet, snarere en klon av andra. Trodde att när blizzard skulle göra ett mmorpg så skulle de våga sätta nya standarder inom mmorpg genren men icke då. Blev grymt besviken på det men man får trösta sig med starcraft ghost och hoppas att det kommer snart.

WORD!!!!! hittar inget MMORPG som är sämre än WoW...suger Ju F E T T. Spela lineage2 Chronicle 2:age of splendor så fattar ni vad jag menar. WoW kan slänga sig i väggen. Och ni som aldrig spelat La2 behöver inte ens kommentera detta inlägget för ni har inget att komma med. La2 är emellertid det Största Mmorpg:et och förstörs rätt mycket av såkallade "farmers" (dom samlar pengar och säljer på t.e.x ebay) vilket förstör en del. det ger en hel del minus men det finns i ALLA mmorpg som är värda att nämnas.

säger bara det alltså. ni stollar som nöjer er med den skabbiga WoW story och Skabbiga WoW grafiken. Kika på La2 innan ni gör nåt Dumt och förhastat(fruktar att dylikt redan hänt. tar på mig del av skulden eftersom jag borde varnat er innan för detta hyckleri mot MMORPG)

nåja ontopic : Starcraft är helt klockrent(!) lirar jag fortfarande

Diablo föll jag aldrig för riktigt. men Diablo 2 LOD multiplayer var rejält skoj. (inte så mycket för singleplayer ens på den tiden) lirade jag intensivt som fan i sisådär 4 år eller nåt. sen bytte jag Till la2 för några månader sen 🙂

http://www.lineage2.com för dom intresserade. finns tyvärr ingen demo för intresserade 🙁 men för dom som är verkligt intresserade kan kolla i forumen på lineage.warcry.com efter Gameplay filmer för att få se lite hur det är. 🙂

och ge mig ingen skit för att jag inte faller för WoW ifall ni inte har lirat la2. Om du har lirat la2 och faller ändå för WoW så kan du ju skriva varför så kan vi jämföra skillnader.

justeja: WoW världen är äckligt begränsat om du tänker På la2's Öppna Fält där du kan springa fritt och leka o hoppa runt o dansa o döda folk ifall du får lust=)

Death on Wings. om du tycker dom Sumpa WoW titta in lineage2. dom har snott en hel del från la2. vilket iof dom flesta mmorpg har med tanke på att lineage1 blev det största mmorpget hur snabbt som helst med tanke på sina koreanska fans 🙂

nåja ifall ni har nåt som verkligen inte lämpas skriva i tråden att säga till mig PM:a mig det. vad nu det kan vara :bgrin:

nåja..ni lurade stackars själar... det kanske fortfarande finns tid för räddning!! in på http://www.lineage2.com o köp ett o börja spela inom en MINUT!
hähäh 🙂

Tyrfing
Member
Medlem
819155
January 10, 2005 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Death On Wings]Diablo 1 hadde en underbart skrämmande och kuslig atmosfär när det kom och man spenderade många tim framför det liret, dock förstördes online spelandet rätt snabbt med allt fuskande, 2an kom lite senare och jag hack´n slash och team work en ny mening, dock enormt enformigt och den stämmning och miljö som var i 1an var helt borta.

WORD!!!!! hittar inget MMORPG som är sämre än WoW...suger Ju F E T T. Spela lineage2 Chronicle 2:age of splendor så fattar ni vad jag menar. WoW kan slänga sig i väggen. Och ni som aldrig spelat La2 behöver inte ens kommentera detta inlägget för ni har inget att komma med. La2 är emellertid det Största Mmorpg:et och förstörs rätt mycket av såkallade "farmers" (dom samlar pengar och säljer på t.e.x ebay) vilket förstör en del. det ger en hel del minus men det finns i ALLA mmorpg som är värda att nämnas.

säger bara det alltså. ni stollar som nöjer er med den skabbiga WoW story och Skabbiga WoW grafiken. Kika på La2 innan ni gör nåt Dumt och förhastat(fruktar att dylikt redan hänt. tar på mig del av skulden eftersom jag borde varnat er innan för detta hyckleri mot MMORPG)

Diablo föll jag aldrig för riktigt. men Diablo 2 LOD multiplayer var rejält skoj. (inte så mycket för singleplayer ens på den tiden) lirade jag intensivt som fan i sisådär 4 år eller nåt. sen bytte jag Till la2 för några månader sen 🙂

http://www.lineage2.com för dom intresserade. finns tyvärr ingen demo för intresserade 🙁 men för dom som är verkligt intresserade kan kolla i forumen på lineage.warcry.com efter Gameplay filmer för att få se lite hur det är. 🙂

och ge mig ingen skit för att jag inte faller för WoW ifall ni inte har lirat la2. Om du har lirat la2 och faller ändå för WoW så kan du ju skriva varför så kan vi jämföra skillnader.

justeja: WoW världen är äckligt begränsat om du tänker På la2's Öppna Fält där du kan springa fritt och leka o hoppa runt o dansa o döda folk ifall du får lust=)

Death on Wings. om du tycker dom Sumpa WoW titta in lineage2. dom har snott en hel del från la2. vilket iof dom flesta mmorpg har med tanke på att lineage1 blev det största mmorpget hur snabbt som helst med tanke på sina koreanska fans 🙂

nåja ifall ni har nåt som verkligen inte lämpas skriva i tråden att säga till mig PM:a mig det. vad nu det kan vara :bgrin:

nåja..ni lurade stackars själar... det kanske fortfarande finns tid för räddning!! in på http://www.lineage2.com o köp ett o börja spela inom en MINUT!
hähäh 🙂

Nä jag väntar nog på Dark and Light i stället. 😀

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
819164
January 10, 2005 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: WORD!!!!! hittar inget MMORPG som är sämre än WoW...suger Ju F E T T. Spela lineage2 Chronicle 2:age of splendor så fattar ni vad jag menar. WoW kan slänga sig i väggen. Och ni som aldrig spelat La2 behöver inte ens kommentera detta inlägget för ni har inget att komma med. La2 är emellertid det Största Mmorpg:et och förstörs rätt mycket av såkallade "farmers" (dom samlar pengar och säljer på t.e.x ebay) vilket förstör en del. det ger en hel del minus men det finns i ALLA mmorpg som är värda att nämnas.

hähäh 🙂

Jag har lirat betan av både wow och l2. Mina första intryck av wow var ungefär som dina. Men efter ett tag har jag insett att wow är mycket bättre än l2. Du snackar om att det inte finns någon story i wow. Då antar jag att du inte lirat warcraft?
Den största nackdelen med l2 gentomot wow, många andra mmorpg med för den delen, är avsaknaden av quests och ett bra guild-system. I L2 så går det i princip ut på att antingen sola mobs eller vara i en grupp och döda mobs. Vilket blir oehört långtråkigt i längden. Visst finns det quests du kan göra men det är ändå huvudsakligen via dödandet av mobs som man levlar. I wow däremot går det utmärkt att antingen döda mobs eller göra quests, som finns i nästintill oändligt antal. Det är även ett hyffsat bra system för guilder och pvp.
Pvp kan man ju också ta upp. Det existerar knappt i l2, visst det finns pvp-arenor och man kan utmana varandra. Men det finns ingen renodlat pvp-server som det gör hos wow och andra mmorpg.
Så visst vill man spela L2 så ska jag ju inte hindra nån. Men då kan man likväl lira ett vanlig rpg, eftersom kontakten med andra människor inte är stor. Sen har även l2 mer eller mindre icke existerande GMs, i wow har jag inte hört något sånt. Kan ju iofs bero på att wow är så pass nytt. Men av det jag hört, sett och läst så är servicen mycket bättre i wow.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
819169
January 10, 2005 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det bästa spel som någonsin gjorts är total annihilation.

näe, det bästa spelet som gjorts är Command & Conquer

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
819176
January 10, 2005 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Speltillverkare och förläggare tenderar idag att mer och mer satsa på säkra kort. Det vill säga uppföljare till spelvärldar, titlar och genre:ar som redan sålt bra och uppskattas. En nackdel med detta är ju att innovationerna kommer att bli extremt sällsynta då ingen spelförläggare vågar satsa på idéer som inte redan testats. Det kommer bli inavel och total brist på innovation och fantasi. 🙁

Jag tror inte det kommer komma någon ny spelgenre (såsom Wolf3D/Doom "uppfann" förstapersonsskjutare, och C&C "uppfann" RTS), bara hybrider av befintliga. Spelvärldar hoppas jag däremot att det kommer nya. Jag vill se ett slut på mjölkningen av de befintliga. Eventuellt skulle man kunna utveckla StarCraft, vilket även är på gång med SC: Ghost.
Men det var länge sedan man kände något nytt lika fräscht som när Warcraft och C&C-världen presenterades. :arg:

Dessutom har jag svårare att engagera mig i spel nuförtiden, det var mycket lättare att göra när man var yngre. Det har väl med åldern och ens värderingar att göra. Spel var otroligt mycket roligare förut, det var mer än den tidsdödare (om man nu får kalla det så) som det var idag.

Ja, idag är jag pessimistisk.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
819231
January 10, 2005 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: [quote=Nomic]WORD!!!!! hittar inget MMORPG som är sämre än WoW...suger Ju F E T T. Spela lineage2 Chronicle 2:age of splendor så fattar ni vad jag menar. WoW kan slänga sig i väggen. Och ni som aldrig spelat La2 behöver inte ens kommentera detta inlägget för ni har inget att komma med. La2 är emellertid det Största Mmorpg:et och förstörs rätt mycket av såkallade "farmers" (dom samlar pengar och säljer på t.e.x ebay) vilket förstör en del. det ger en hel del minus men det finns i ALLA mmorpg som är värda att nämnas.

hähäh 🙂

Jag har lirat betan av både wow och l2. Mina första intryck av wow var ungefär som dina. Men efter ett tag har jag insett att wow är mycket bättre än l2. Du snackar om att det inte finns någon story i wow. Då antar jag att du inte lirat warcraft?
Den största nackdelen med l2 gentomot wow, många andra mmorpg med för den delen, är avsaknaden av quests och ett bra guild-system. I L2 så går det i princip ut på att antingen sola mobs eller vara i en grupp och döda mobs. Vilket blir oehört långtråkigt i längden. Visst finns det quests du kan göra men det är ändå huvudsakligen via dödandet av mobs som man levlar. I wow däremot går det utmärkt att antingen döda mobs eller göra quests, som finns i nästintill oändligt antal. Det är även ett hyffsat bra system för guilder och pvp.
Pvp kan man ju också ta upp. Det existerar knappt i l2, visst det finns pvp-arenor och man kan utmana varandra. Men det finns ingen renodlat pvp-server som det gör hos wow och andra mmorpg.
Så visst vill man spela L2 så ska jag ju inte hindra nån. Men då kan man likväl lira ett vanlig rpg, eftersom kontakten med andra människor inte är stor. Sen har även l2 mer eller mindre icke existerande GMs, i wow har jag inte hört något sånt. Kan ju iofs bero på att wow är så pass nytt. Men av det jag hört, sett och läst så är servicen mycket bättre i wow.

Det enda positiva jag finner i WoW är deras PvP system som dock redan finns i Dark age of camelot.
Själv har jag just börjar lira Everquest 2 och ska man gämföra dessa 2 spel så vinner självklart wow på pvp delen men när det kommer till just rollspels delen så slår EQ2 wow på fingrarna ganska hårt. Städerna i EQ2 är så mycket mer levande än de i WoW, ni som spelat Baldurs gate spelen vet vad jag snackar om, det pratas och folk pratar med en när man går förbi dem, man känner sig liksom som en del av världen.

Att sen säga att det är lika bra att spela ett vanligt rpg bara för att man inte kan köra PvP är ju helt befengt, man väljer spel efter spelstil, personligen tycker jag inte det finns något rolgiare än att slänga ihop ett party och vandra omkring och ta quests och hjälpa folk i städerna. Däremot detta förbannade level grinande som kommer att ske i WoW bara för att man ska kunna köra PvP så bra som möjlgit är ju helt värdelöst, de kommer bli som diablo 2 så att det kommer finnas några kombinationer som är bra för pvp och endel som är bra mot pvm.
Sen att det bara finns ett fåtal karaktärer och klasser gör ju inte spelandet roligare heller, man vill ju vara uniq inte ha 2-3 st till dvärg fighters eller hunters i partyt man håller på med som nästintill ser likadana ut till utseendet.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
819307
January 10, 2005 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Callister]Det bästa spel som någonsin gjorts är total annihilation.

näe, det bästa spelet som gjorts är Command & Conquer

Nej.
Fallout 2 (Om vi snackar PC)

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
819329
January 10, 2005 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote:
Jag tror inte det kommer komma någon ny spelgenre (såsom Wolf3D/Doom "uppfann" förstapersonsskjutare, och C&C "uppfann" RTS), bara hybrider av befintliga. Spelvärldar hoppas jag däremot att det kommer nya. Jag vill se ett slut på mjölkningen av de befintliga. Eventuellt skulle man kunna utveckla StarCraft, vilket även är på gång med SC: Ghost.
Men det var länge sedan man kände något nytt lika fräscht som när Warcraft och C&C-världen presenterades. :arg:

Jag håller med dig utom på en punkt och det är att C&C uppfann rts:en. 😛 Nej det var Dune2 Battle fo Arrakis wink

Tyrfing
Member
Medlem
819389
January 10, 2005 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:
Det enda positiva jag finner i WoW är deras PvP system som dock redan finns i Dark age of camelot.
Själv har jag just börjar lira Everquest 2 och ska man gämföra dessa 2 spel så vinner självklart wow på pvp delen men när det kommer till just rollspels delen så slår EQ2 wow på fingrarna ganska hårt. Städerna i EQ2 är så mycket mer levande än de i WoW, ni som spelat Baldurs gate spelen vet vad jag snackar om, det pratas och folk pratar med en när man går förbi dem, man känner sig liksom som en del av världen.

Att sen säga att det är lika bra att spela ett vanligt rpg bara för att man inte kan köra PvP är ju helt befengt, man väljer spel efter spelstil, personligen tycker jag inte det finns något rolgiare än att slänga ihop ett party och vandra omkring och ta quests och hjälpa folk i städerna. Däremot detta förbannade level grinande som kommer att ske i WoW bara för att man ska kunna köra PvP så bra som möjlgit är ju helt värdelöst, de kommer bli som diablo 2 så att det kommer finnas några kombinationer som är bra för pvp och endel som är bra mot pvm.
Sen att det bara finns ett fåtal karaktärer och klasser gör ju inte spelandet roligare heller, man vill ju vara uniq inte ha 2-3 st till dvärg fighters eller hunters i partyt man håller på med som nästintill ser likadana ut till utseendet.

Har du kollat in Dark and light något DoW? annars kan du alltid titta upp det på http://www.darkandlight.net

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 329
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL