July 14, 2004
smurfen- wrote: [quote=Nomic]WORD!!!!! hittar inget MMORPG som är sämre än WoW...suger Ju F E T T. Spela lineage2 Chronicle 2:age of splendor så fattar ni vad jag menar. WoW kan slänga sig i väggen. Och ni som aldrig spelat La2 behöver inte ens kommentera detta inlägget för ni har inget att komma med. La2 är emellertid det Största Mmorpg:et och förstörs rätt mycket av såkallade "farmers" (dom samlar pengar och säljer på t.e.x ebay) vilket förstör en del. det ger en hel del minus men det finns i ALLA mmorpg som är värda att nämnas.
säger bara det alltså. ni stollar som nöjer er med den skabbiga WoW story och Skabbiga WoW grafiken. Kika på La2 innan ni gör nåt Dumt och förhastat(fruktar att dylikt redan hänt. tar på mig del av skulden eftersom jag borde varnat er innan för detta hyckleri mot MMORPG)
nåja ontopic : Starcraft är helt klockrent(!) lirar jag fortfarande
Diablo föll jag aldrig för riktigt. men Diablo 2 LOD multiplayer var rejält skoj. (inte så mycket för singleplayer ens på den tiden) lirade jag intensivt som fan i sisådär 4 år eller nåt. sen bytte jag Till la2 för några månader sen 🙂
http://www.lineage2.com för dom intresserade. finns tyvärr ingen demo för intresserade 🙁 men för dom som är verkligt intresserade kan kolla i forumen på lineage.warcry.com efter Gameplay filmer för att få se lite hur det är. 🙂
och ge mig ingen skit för att jag inte faller för WoW ifall ni inte har lirat la2. Om du har lirat la2 och faller ändå för WoW så kan du ju skriva varför så kan vi jämföra skillnader.
justeja: WoW världen är äckligt begränsat om du tänker På la2's Öppna Fält där du kan springa fritt och leka o hoppa runt o dansa o döda folk ifall du får lust=)
Death on Wings. om du tycker dom Sumpa WoW titta in lineage2. dom har snott en hel del från la2. vilket iof dom flesta mmorpg har med tanke på att lineage1 blev det största mmorpget hur snabbt som helst med tanke på sina koreanska fans 🙂
nåja ifall ni har nåt som verkligen inte lämpas skriva i tråden att säga till mig PM:a mig det. vad nu det kan vara :bgrin:
nåja..ni lurade stackars själar... det kanske fortfarande finns tid för räddning!! in på http://www.lineage2.com o köp ett o börja spela inom en MINUT!
hähäh 🙂
Jag har lirat betan av både wow och l2. Mina första intryck av wow var ungefär som dina. Men efter ett tag har jag insett att wow är mycket bättre än l2. Du snackar om att det inte finns någon story i wow. Då antar jag att du inte lirat warcraft?
Den största nackdelen med l2 gentomot wow, många andra mmorpg med för den delen, är avsaknaden av quests och ett bra guild-system. I L2 så går det i princip ut på att antingen sola mobs eller vara i en grupp och döda mobs. Vilket blir oehört långtråkigt i längden. Visst finns det quests du kan göra men det är ändå huvudsakligen via dödandet av mobs som man levlar. I wow däremot går det utmärkt att antingen döda mobs eller göra quests, som finns i nästintill oändligt antal. Det är även ett hyffsat bra system för guilder och pvp.
Pvp kan man ju också ta upp. Det existerar knappt i l2, visst det finns pvp-arenor och man kan utmana varandra. Men det finns ingen renodlat pvp-server som det gör hos wow och andra mmorpg.
Så visst vill man spela L2 så ska jag ju inte hindra nån. Men då kan man likväl lira ett vanlig rpg, eftersom kontakten med andra människor inte är stor. Sen har även l2 mer eller mindre icke existerande GMs, i wow har jag inte hört något sånt. Kan ju iofs bero på att wow är så pass nytt. Men av det jag hört, sett och läst så är servicen mycket bättre i wow.
ursäkta mig men det där är tvär och skär lögn. Jag dör 5 till 10 gånger om dagen på min karaktär i PvP. och det finns ett ofantligt långt nummer med quests här också :). dessutom betan är inte ens i närheten av C2 och vad jag snacakde om var C2. så du ska nog ta tillbaka 98,9% av vad du sagt....lol inget pvp hahahahaha jag antar att du inte hört talas om castle siege? möjligheten att äga en del av landet? Bestämma hur taxningen ska införas på området osv? du kanske borda undersöka lite innan du snackar grabben. kan LUGNT säga att Lineage2 innehåller rått mycket mer pvp än WoW. en castle siege kräver planering in i minsta detalj vilka bataljoner som ska rycka in var. vilka claner som ska hålla av vilka allianser, hur det ska se ut i försvaret av flaggorna (respawnpoint vid dödsfall när du rushar slottet) du är ju antingen vrickad eller ENORMT felinformerad. Finns nåt helt otroligt mycket mer PvP in La2 än i WoW...lol 🙄
edit 1 : GM är "customer-service" personer vilket har väldigt lite in-game experience den första GM du träffar på är bara en sån stolle ! . Om du förklarar tydligt ditt problem så vidarebefordrar han det till annan GM avdelning. så nej GM är det inget fel på. förutom att man kan bli rejält jävla irriterad på dom jävla iditoerna som inte har ett piss aninng om spelet o man måste förklara 5 gånger med samma Mening..... 🙂
May 19, 2003
Hmm, angående Nomacs inlägg, snabbläste lite.
L2 är ju 10gånger sämre än WoW. Inte lika snyggt i min mening, och inte heller något nytt där.
Det som WoW har, är just World of Warcraft. Tänk alla som spelat WC3 eller annat från denna värld. Det var det som gjorde att jag spelade hela Open Beta. Det var skitkul att få springa runt i denna värld, och utforska den.
November 22, 2001
rock599 wrote: [quote=Json_81]Diablo är faktiskt ganska tråkigt. Ni som gillar diablo, testa sacred om ni inte gjort det.
Starcraft och warcraft är ju dock bra.
Vem vet de kanske gör ett nutidsspel?
d2:LoD äger sacred med hästlängder
Hur då?
Genom att sakna handling?
Genom att man bara går i likadana grottor neråt?
February 25, 2003
Lineage 2 är troligen ett av de sämsta och tråkigaste spelet jag någonsin spelat. Jag köpte det och spelade i 6 månader i hopp om att det skulle bli roligt nån gång men det hände aldrig..... hur jävla kul är det att grinda typ 10 timmar på exakt samma fiender på samma ställe för att få lite xp? jo visst en gång i månaden så kan man köpa nytt vapen typ det är ju bra 😛
Jaja tebax till ämnet: Jag tror nog att blizzard kommer göra ett Diablo 3 för de skulle kunna tjäna så mycket pengar på det. Om dom gör det så hoppas jag att de inte gör det som det gamla med hjärndöd hack n slash hela tiden 😀
January 14, 2002
Ibland hjälper det att skriva att det är ens personliga åsikt om spelet, då brukar man oftast slippa folk som försöker intala en motsattsen för att han eller hon tycker så.
Jag har aldrig ägnat så mycket tid åt ett spel som diablo 1, diablo 2 samt LOD, tycker det är precis ett sånt spel jag tycker om, det enda jag saknar är fler uppdrag av folken i byarna.
January 4, 2003
Json_81 wrote: [quote=rock599][quote=Json_81]Diablo är faktiskt ganska tråkigt. Ni som gillar diablo, testa sacred om ni inte gjort det.
Starcraft och warcraft är ju dock bra.
Vem vet de kanske gör ett nutidsspel?
d2:LoD äger sacred med hästlängder
Hur då?
Genom att sakna handling?
Genom att man bara går i likadana grottor neråt?
att inte ha en miljon buggar, bättre "andra" svårighetsgrad
3 Guest(s)