April 29, 2004
Har funderat på att köpa Far Cry ett tag nu men har hört att det ska kräva så ofantligt mycket.
Vad jag undrar är om min datorn har en chans att kunna spela Far Cry i någolunda hög upplösning utan att det hackar sönder?
(spec om datorn i sign.)
Måste också passa på att säga att jag tycker systemkraven för nya spel är löjligt höga. Far Cry tillexempel kräver ju en värstingburk för att kunna köra med dom allra hösta upplösningarna.
Jag menar, vem vill lägga ut 10000~ kr om året för att kunna köra alla nya spel flytande? Inte jag i alla fall.
October 22, 2002
tror knappast du kommer kunna spela farcry utan mager lagg =)
varför skulle systemkraven vara höga? Detta är framtiden..... då ska saker och ting se snygga ut.... vill du fortfarande spela spel med HL motorn så gör du de =)
Jag menar, vem vill lägga ut 10000~ kr om året för att kunna köra alla nya spel flytande?
många fler än vad du tror =), även du kommer tvingas att göra de inom en snar framtid =)
April 29, 2004
CasO wrote: tror knappast du kommer kunna spela farcry utan mager lagg =)
varför skulle systemkraven vara höga? Detta är framtiden..... då ska saker och ting se snygga ut.... vill du fortfarande spela spel med HL motorn så gör du de =)
Jag menar, vem vill lägga ut 10000~ kr om året för att kunna köra alla nya spel flytande?
många fler än vad du tror =), även du kommer tvingas att göra de inom en snar framtid =)
Tacka vet jag TV - spel i så fall :bgrin:
October 22, 2002
slafs_ wrote: Ja du, 2.4mhz är lite lite i dagens läge...
Hörru, ska testa Far Cry demo på min spelburk, den är ju lite bättre, jaja får se om det funkar
det har knappast med cpun att göra (eller jo till en viss del)...
men det mesta som jobbar är ju grafikkortet och minnen....
April 29, 2004
CasO wrote: [quote=slafs_]Ja du, 2.4mhz är lite lite i dagens läge...
Hörru, ska testa Far Cry demo på min spelburk, den är ju lite bättre, jaja får se om det funkar
tror nog han syftade mer på att jag hade råkat skriva 2.4 MHZ iställer för GHZ, fast nu är det ändrat 🙂
March 14, 2004
CasO wrote: [quote=slafs_]Ja du, 2.4mhz är lite lite i dagens läge...
Får se om det är för lite med 512 mb ram. Annars slänger jag i ett 512 till, fast det är lite segt det minnet
February 20, 2003
FloRic wrote: Till frågan alltså:
Kan jag spela Far Cry på min dator utan att behöva köra på allt för låga inställningar?
nja det funkar nog fint med allt i medium i 1024*768 med din dator
till o med min amd 1800+ o 512ddr med ett GeForce3ti200 flytter på någerlunda med medium grafik i 800*600, med bara något lagg lite längre in i spelet, och ja kör alltid på 8AF
Så du kommer klara dig fint i medium grafik iaf
January 11, 2003
Sitter just nu på LAN... och spela just detta spel. Min dator ser du nedan, och jag kör med max på detail, medium AA och då i 1024x768... ser grymt snyggt ut och laggar inte precis... det enda lagget jag har är precis i början då hddn tuggar, men det är pga RAM minnet... 1GB RAM är varmt att rekomendera till detta spel, men det går med 512 också.
Kan också tillägga att det är andra här som inte har "värsting datorer"... Bla 1GHz Atlon eller PIII 1Ghz, med Radeon 9600NP och TI4200 kort resp. De kör i 1024x768 @ med (nått på low) och kan spela.
Skulle tro att din flaskhals ändå är grafikkortet... din 2,4Ghz är det inte nått fel på, jag har kört med samma inställningar tidigare med en 2400+ så...
Skaffa ett bättra grafikkort för ca 2000kr (typ ett 9800Pro eller motsvarande) så ska du klara det finnemang... ev. kan du behöva lite mer RAM.. men 768 är bättre än 512 så...
April 29, 2004
paddanx wrote:
Skaffa ett bättra grafikkort för ca 2000kr (typ ett 9800Pro eller motsvarande) så ska du klara det finnemang... ev. kan du behöva lite mer RAM.. men 768 är bättre än 512 så...
Hehe, köpte nyss Geforce 4 Ti 4200 så jag väntar nog ett tag med att köpa nytt 🙂
Får snart ett till 512mb minne så jag kan sälja dom båda 256 orna så då har jag minne så det räcker och blir över åtminstonde.
April 29, 2004
paddanx wrote:
Hehe, köpte nyss Geforce 4 Ti 4200 så jag väntar nog ett tag med att köpa nytt 🙂
Får snart ett till 512mb minne så jag kan sälja dom båda 256 orna så då har jag minne så det räcker och blir över åtminstonde.
2 Guest(s)