April 29, 2004
http://www.steampowered.com/v/.....#038;cc=SE
ja köppt det i dag , var mycket trevligt erbjudand , alla gamla spel . även de nyare
även de först 3d shooter andra värskriget är med doom gamla även de nyare spel doom 3 quake 3 så vidare
hoppas komer snart fixar i hopp multiplayer ,
trevligt äga , ha dem , slipper ha på skiva ,
masa godis för ca 522 kr , beror på vad du får rabbat max 10 %
fick 7 % efter hur mycket man hars spelat på steam
är värt alla pengar om gillar såna här gamla saker ,
allt funger i win xp ,
men alvist var det pås steam forum lite strul med visa spel
August 16, 2003
padda, + Moms!
jag köpte ochså det där paketet idag (igår?)
det lustiga är att jag igår (förrgår?) sa att det är synd att jag inte har Quake 3 för att det är så kul att spela, och så kom det där erbjudandet 😀
Gabor, vaddå hur få rabatt? efter hur mycket man har spelat på Steam?
du menar inte att dom har "limited time discount" på 10% och på 70$ så blir det 7$ ?
edit: jag får inte Wolfenstein 3D att fungera 🙁
April 29, 2004
Product Cost
-----------------------------------------------
$69.95
Limited time discount - $7.00
Super ID Software Pack $ 62.95
Tax (Sweden) $ 15.74
-----------------------------------------------
Total $ 78.69
id Welcome Celebration
Legendary PC games from id are now available via Steam. To celebrate, select id packages are available for a 10% limited time discount.
Select packages are 10% off until August 10.,
fick bara 7 %
---------------------------------
det var där för ja fattade osm ja fick 7 efter , hur mö man hade speat på steam , , kanske lite fel fär-
Vet inte om ja fattade lite fel , trod mena fick någon rabbat ,
ja betala 534,35 kr fr nordea banken , nog avgifterna
editerat
April 29, 2004
Jo fungera gör egen server , i quake 3
steam swe min serv om ni ser den , steam csga@hotmail också som serv namn
men inte doom 3 ännu , hoppas fixar patch löser det multplayer
Quake 3 fungera spela multiplayer jona servar ,
--------------------------------------
här har jag även skrivit om steam ,
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20927
Många fler som skriver i fz om steam
id packet ,
------------------------------------
en intressant länk läsa om
http://www.fz.se/bloggar/nj/p=1881
id Software/Valve bryter mot GPL-licensen?
2007-08-06 10:28 | Av André Norman | I kategorin Spel
Som det skrevs om häromdagen så har de flesta av id Softwares spel börjat säljas via Valves nedladdningstjänst Steam, vilket i mitt tycke helt klart är trevligt då man kan få tag på äldre spel som slutat säljas igen.
Dock så verkar det ha uppstått lite problem med distributionen av främst de äldre DOS-spelen då dessa distribueras med DOSBox för att de ska fungera på nyare Windows-datorer.
I ett inlägg på Halflife2.net:s forum så rapporteras det om att de nödvändiga licensfilerna för DOSBox inte medföljer (dessa verkar dock ha lagts till i en uppdatering) då det är släppt under GPL-licensen, samt att i en tråd i DOSBox forum så meddelar utvecklarna att de var helt omedvetna om användandet av DOSBox i Steam.
Dock så var avsaknaden av licensfiler inte det enda problemet, utan även DOSBox verkar ha modifierats då filen inte matchar orginalet vilket luskats fram i DOSBox forum (se Qbix andra inlägg här), och eftersom källkoden måste göras tillgänglig om denna distrubieras med förändringar så är det helt klart ett licensbrott.
En tråd om de saknade licensfilerna startades även i Steams forum, dock så blev denna ihopslagen med alla andra trådar som handlade om id Softwares spel på Steam, vilket gör det lite svårt att hitta inlägg som enbart rör licensstrulet.
August 16, 2003
Gabor wrote: ja betala 534,35 kr fr nordea banken
kan du logga in på nordea och kolla hur mycket du betalade? jag fixade så att jag hade 0.00 kr på mitt personkonto efter köpet, nu upptäckte jag att jag hade -1,32 och det står att jag har betalat 535,67 kr istället :S
hoppas att dom inte ger mig någon straffavgift för att det blev - :S men dåligt av dom.
btw. klarade Quake idag, sämst slut på ett spel, det var liksom inget slut :S
November 22, 2001
Gabor wrote: ring fråga banken höjningen kanske har svenska skatten , räkna fel , man har betalat för mycket skatt
Tänk om det inte är rätt skatte avgifter lägger på
man ska nog inte lita för mycket på system , även online beräkningar på skatt vid handel av kort kan bli fel
Dollarn rör sig mot svenska kronan, betalar du ett pris i dollar blir det nästan aldrig samma vid två olika tidpunkter.
November 22, 2001
Poontus wrote: Json_81, ja men om det står att vi har betalat en summa, hur kan dom då några dagar senare bara ändra till att vi har betalat mer?
om dom ger mig någon straffavgift för att jag fick - då ska jag tjafsa med dom. jag kan docka acceptera en dags ränta på 1.32kr
Jag tror du måste gå över 100:- minus för att bankerna ska ge avgift.
Och nu gissar jag lite, men när du gör köpet reserveras pengarna bara, med dåvarande dollarkurs. Och senare när det väl genomförs drar summan med kursen som är då.
April 29, 2004
hittar bara på nodrea nya kurser som gäler för i dag
skulle kunna titta hur kursen har varit sen tankade ner spelen på steam , se om hur den gamla kursen har röst sig
det har aldrig hänt förut när ja handlat spel på steam med dollar kursen
När handlat på kvällen i sverige . man ändra priset2 dagar efter ,
på grund av valuta kursen
Så har det alltid vari för mig tidigare
Ovsätt om kursen ändra dagen efter om pengar är resverad
så ska väl gälla den kurs vid den tid tillfälle kunden använder sig .
Då har usa öppet kl 18 00 då är det kl 9 i usa.
2 Guest(s)