February 12, 2002
Tror iofs nintendos rev kommer spöa allt när det gäller själva spelandet. 😉
Visst, det når en viss gräns efter man spelat en stund när man slutar imponeras av spelats grafik och ser vad som är bakom. När man kommer till den gränsen så åker iaf som det ser ut idag större delen av xbox och ps2s urval i sopkorgen än nintendos.
November 22, 2001
Det tror jag oxå.
En revolution är nästan given att köpa när den kommer för min del.
PS3 blir troligen köpt oxå, men inte direkt när den kommer.
Xboxen återstår att se.
Jag hoppas på att det kommer fler mmorpg's till konsollerna oxå.
FFXI kommer ju till 360, men det hade varit trevligt med fler.
August 13, 2004
Gilgamesh wrote: vilka idioter MS va som först sammarbetar me Nvidia och sedan går till ATi??? hur tänkte dom??
Det blev ett "bråk" mellan microsoft och Nvidia eller hur det var...
Det sägs ju att de bästsäljande titlarna kommer vara kompatibla med 360, och att det senare släpps config-filer som du tas ner från internet till hårddisken så fler och fler spel går att spela. Om du köper Core-versionen (utan hårddisk) kommer inga Xbox"1"-spel gå att spela, eftersom Xbox hade hårddisk och alla spel var programmerade för/med/eller_nåt hårddisk. :bok:
November 27, 2003
"Bråket" bestod av att nVidia inte ville ge upp äganderätten till chipset. ATi var villiga att göra det.
Och Xbox 360 kommer att kunna spela i stort sett alla spel. PS3 kommer nog inte vara mer kompitabel iaf vad det verkar. Det är frågetecken hos båda faktiskt.
//Andreas
November 22, 2001
Guufi wrote: Hur stort behov för bakåtkompabilitet finns det egentligen?
Om man nu verkligen måste lira gamla Xbox-lir så köper man en begagnad Xbox för ett par hundringar 😛
Skönt att slippa en extra låda.
Jag tror att de flesta som köpt massa xboxspel uppskattar bakåtkompabilitet.
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Guufi]Hur stort behov för bakåtkompabilitet finns det egentligen?
Om man nu verkligen måste lira gamla Xbox-lir så köper man en begagnad Xbox för ett par hundringar 😛
Och med tanke på hur förjävlig Xbox ser ut vill man nog gärna slippa se den mer.
//Andreas
February 12, 2002
Json_81 wrote: [quote=Guufi]Hur stort behov för bakåtkompabilitet finns det egentligen?
Exakt.. Ska man ha ett antal konsoler plus dvd, vhs, förstärkare så börjar de blir ganska rörigt där brevid tv'n.
Hatar att trassla ut alla kablar som tjorvat.. Förstår det inte, man kan lägga ner dem hur fint som helst men nästa gång man skall använda dem så sitter ändå varrenda kontroller ihop. (iofs kommer ju 360, ps3 och NR att ha trådlösa kontroller men ändå skönare att slippa kablarna om de är bakåtkompelatibla. Slipper man ju de kablarna helt iaf. :))
Förresten så ska ju Nintendo Rev bli totalt bakåtkompelatibel. Ända från 8 bitars och fram skall gå spela på den. 🙂
November 22, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Förresten så ska ju Nintendo Rev bli totalt bakåtkompelatibel. Ända från 8 bitars och fram skall gå spela på den. 🙂
Synd bara att spelen inte går att trycka in i den.
Iofs skulle de väl vara gratis att ladda hem?
Förresten vet jag inte om bakåtkompatibel e rätt ord.
Alla nuvarande konsoller kan ju emulera 8-64bits.
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Förresten så ska ju Nintendo Rev bli totalt bakåtkompelatibel. Ända från 8 bitars och fram skall gå spela på den. 🙂
Synd bara att spelen inte går att trycka in i den.
Iofs skulle de väl vara gratis att ladda hem?
Förresten vet jag inte om bakåtkompatibel e rätt ord.
Alla nuvarande konsoller kan ju emulera 8-64bits.
Men det kommer ju handla om emulering för de andra två med. 😉
//Andreas
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Delph1] Men det kommer ju handla om emulering för de andra två med. 😉
//Andreas
Säker?
Jag har för mig att ps2'an hade någon form av hårdvara för att köra ps1-spel.
I PS3s kan fall kan jag tänka mig att det kan finnas någon hardvarutweak då nVidia står för grafiken i båda. I övrigt vet jag inte hur lika dom är men både PS2 och Ps3 är ju så komplext byggda att man blir vilse, men om det är något de har poängterat hela tiden så är det att det finnas fullständig kompabilitet, tills nyligen då. Så det kan mycket väl röra sig om hårdvarustöd, även om jag mycket väl kan tänka mig att det blir en emulering då det finns mer än väl kraft för det 😉
Xbox 360 har ju ny processorarkitektur och ny grafikkretstillverkare, och vi ska inte heller glömma att bakåtkompabiliteten kom upp relativt sent i utvecklingen här, så att det skulle vara något annat än en emulering ser jag som högst otroligt.
//Andreas
2 Guest(s)