January 30, 2004
Har haft samma problem i både spel och windows med samma kort men jag löste det med att stänga av DCC på ATI menyn "Bildskärmar" och valde min egen max frekvens.
Kör även powerstrip men du måste konfigurera programmet... funkade för mig... (var även tvungen i vissa fall att klicka på "display defaults") i powerstrip menyn för att den verkligen skulle gå upp i max hz men detta har jag löst nu)
Och i kotor.. hade samma problem där men jag fixade det med power strip plus att jag nöjde mig inte med 85hz eftersom min skärm klarar mer... gick in i ini filen och ändrade till vad min skärm klarar... (100hz)
Ändra bara "refreshrate=xx" till vad du vill ha och vet att skärmen klarar...
Har sedan dess spelat kotor i 100hz....
February 20, 2003
Micke79 wrote: Har haft samma problem i både spel och windows med samma kort men jag löste det med att stänga av DCC på ATI menyn "Bildskärmar" och valde min egen max frekvens.
Kör även powerstrip men du måste konfigurera programmet... funkade för mig... (var även tvungen i vissa fall att klicka på "display defaults") i powerstrip menyn för att den verkligen skulle gå upp i max hz men detta har jag löst nu)
Och i kotor.. hade samma problem där men jag fixade det med power strip plus att jag nöjde mig inte med 85hz eftersom min skärm klarar mer... gick in i ini filen och ändrade till vad min skärm klarar... (100hz)
Ändra bara "refreshrate=xx" till vad du vill ha och vet att skärmen klarar...
Har sedan dess spelat kotor i 100hz....
Ok tackar för hjälpen........
1 Guest(s)