March 6, 2005
Hej jag har ett litet problem ibland när jag gör något lite mer ansträngande för datorn i World Of Warcarft typ dra till en stor stad så Rasslar hårddisken och datorn laggar (tänker/laddar staden ca 2-3 min)och detta är välldigt iriterande för att jag tycker att min dator ska räcka for WoW.
Har Iget Induviduellt problem med datorn t.e.x inget virus.
Kan det vara för lite cacge på hårddisken?
Amd 64 3000+
2*256 mb dual channel
Hightech Radeon 9600 XT 256 mb
K8 Neo 2
och Maxtor 6Y120L0 , "3.5" IDE , ATA 133 , 2 MB Cache , 7200 rpm
MvH Josef 🙄
January 17, 2002
512 är absolut inget att ha då man lirar WoW, 1024 minst, eftersom processen tar upp ~450 mb RAM i sig.
"IF lagg" som man kallar det kommer alltid att uppstå i större eller mindre former på stora servrar, spelar ingen roll om du har 4 gig eller 1 gig RAM, det är ett mycket krävande spel då man spelar på en högbefolkad server.
December 5, 2001
jonor084 wrote: Hej jag har ett litet problem ibland när jag gör något lite mer ansträngande för datorn i World Of Warcarft typ dra till en stor stad så Rasslar hårddisken och datorn laggar (tänker/laddar staden ca 2-3 min)och detta är välldigt iriterande för att jag tycker att min dator ska räcka for WoW.
Har Iget Induviduellt problem med datorn t.e.x inget virus.
Kan det vara för lite cacge på hårddisken?Amd 64 3000+
2*256 mb dual channel
Hightech Radeon 9600 XT 256 mb
K8 Neo 2
och Maxtor 6Y120L0 , "3.5" IDE , ATA 133 , 2 MB Cache , 7200 rpm
MvH Josef 🙄
Typiskt för-lite-RAM-problem.
För mig eliminerades sådana problem i Battefield 2 när jag uppgraderade från 1024 till 2048MB.
March 6, 2005
March 6, 2005
December 5, 2001
Hårddisken laggar inte (lagg uppstår genom brister på din uppkoppling mot servern). Om hårdvaran inte räcker till så "hackar" det.
Att hårddisken jobbar så hårt beror på att minnet är fullt och den måste använda virtuellt minne på hårddisken istället. Som du kanske vet så jobbar RAM-minnet väldigt mycket snabbare än hårddisken. Så om du köper mer minne så slipper datorn använda hårddisken så mycket.
När du kolla i aktivitetshanteraren så ser du inte hur mycket minne spelet egentligen kräver. Det är när den laddar nya banor, ritar upp ny grafik osv som den börjar äta minne. Om du hade kunnat kolla på aktivitetshanteraren samtidigt som du spelar så skulle det se annorlunda ut 🙂
March 6, 2005
April 20, 2002
Ja det kan nog säkerligen stämma.
När mitt grafikkort dog så fick jag köra i ett gammalt gf4 mx440 för att inte missa för mycket speltid och visst var grafiken mycket sämre men IF'lagget' nästan försvann och det flöt på väldigt bra även i stora raids.
Så ju mer grafik ditt kort klarar av desto mer kommer det ta på prestandan. Har du komponenter som klarar kraven på grafikkortet är allt bra men om grafikkortet är bättre än resten så kommer det att märkas då tex. minnena får jobba mer för att bearbeta all extra data.
Detta är ju självklart bara mitt antagande och inte några fakta men jag spelade en del med det gamla kortet och har provat lite fram och tillbaks efteråt och sett samma resultat.
Sen ser jag att du har väldigt lite ram med, det är nog lika stor bov som grafikkortet. Hade 512mb i början då Wow släpptes och när jag köpte 512mb till blev det aningen bättre.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 31, 2005
Kan ni kanske hjälpa mig med ett annat problem i WoW?!
När jag spelar så hänger sig datorn ganska frekvent. Ibland kan jag spela i ca 1 timme ibland 5 min innan det total hänger sig, bilden fryser och ljudet bara "hackar".
Jag har gjort det mesta i hårdvaru väg för att förhindra detta.
Jag kör med en Amd 64 3200+, Msi K8N Neo4, Gainward GeForce 4 PCIe 128 Mb, 1024 Mb 400 Mhz ram dual channel, 500W nät agg som levererar 12v 25 amp. (läste på Wow:s forum att det kunde vara nödvändigt...)
GRYMT tacksam om någon kunde komma med något bra förslag till åtgärd...... 😀
March 6, 2005
August 31, 2005
japp!! alla nya drivrutiner och directX 9.0c.
Provade först med de drivrutiner som var med på installations skivorna, men samma problem så jag bytte till de nyaste drivrutinerna. Efter det har jag t.o.m köpt ny hårddisk och ENBART installerat windows xp pro, WoW och de senaste drivrutinerna men fortfarande samma problem...... så där lagom kul......:)
1 Guest(s)