March 17, 2006
Jag har en rätt kass dator. Eller ja den har några år på nacken. Men jag har kunnat spela "vanilla" och BC utan problem. Dock så köpte jag Lich King idag och nu börjar jag lagga som f-n!
Min hårdvara är:
CPU: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2400 MHz (12 x 200) 4600+
RAM: 3GB DDR2-667 DDR2 SDRAM
GPU: 2x NVIDIA GeForce 7900 GTX (512 MB)
Kan jag tweaka WoW på något vis så jag slipper köra på LOW på graphic? Det ser ju rent för jävligt ut på LOW så. Och har inte råd att köpa ny dator i dagsläget
Tips mottages tacksamt!
March 10, 2003
Varje ny version av WoW har krävt med än föregångaren. De har hela tiden uppdaterat saker i spelet med mer detaljer och dylikt.
De har även klistrat på extra funktioner på motorn som gör den mindre lämplig på svagare datorer.
Börja med att stänga av alla grafikfunktioner (skuggor, aniso.. etc) sedan ställ in upplösningen.
Efter det får du testa en funktion efter den andra för att se vad som är flaskhals. Kör du mycket saker i bakgrunden så kanske det är så att du
har för dåligt med minne och det börjar swappa mot hårddisken.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 17, 2006
Jo men samtidigt så är ju detta vad Blizzard rekommenderar (inte minimum-krav då) och det har jag ju betydligt bättre än:
Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)
Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
Har dratt den där baren till LOW så allt står på LOW skuggor osv då... Ändrar jag den till FAIR så börjar det lagga :S
1 Guest(s)