December 31, 2001
I min tidigare tråd skrev jag att jag börjat spela anarchy online men tröttnade rätt snabbt på det eftersom det endast gick ut på att expa expa expa, vill ha något att göra förutom att expa.
Så nu har jag tänkt att testa Lineage II eftersom man kan ladda ner det för en mindre summa pengar och får 30 dagar spelande på det så kanske det är värt det. Har tittat på några videos och det verkar fränt.
Är det någon som har erfarenhet av detta spel som ni skulle vilja dela med mig ?
alla saker som kan få spelet verka dåligt /bra är välkommna
May 19, 2003
Jag vart vald till den stängda betan, vilket jag då tyckte var skit kul. Spelade ca 2 timmar sen tröttnade jag. Om du spelade Biosfear tidigare, så har du spelat Lineage II. Är likdant förutom en aning snyggare. Men det du gör är att gå till ställe 1, levlar till lvl 5, sen köper du nya grejer, går till ställe 2, levlar till lvl10, köper nya grejer osv.... Inte ett dugg kul enligt mig. Det ända man gör är att springa runt och döda fula djur.
Fast om man gillar det så är ju detta spel jättre bra .
November 14, 2003
Lineage II handlar bara om PK (Player versus Player) strider.
Jag spelade Lineage II betan ett tag och det var bara en massa folk som spelade för att PK andra eller köra en macro 24/7 för att sedan sälja grejerna på Ebay.
Köp inte Lineage II om du inte gillar PK eller någonting annat än att bara "slåss".
Om du inte vet vad en PK är så är det en Player Killer.
Anarchy Online har inte något speciellt crafting system, guild system eller någonting annat som utmärker det.
Till skillnad från Anarchy Online så finns det många andra mer unika MMORPG spel.
Enligt min åsikt tröttnar man snabbt på Anarchy Online.
Ultima Online kan ta månader att komma in i och jag vet inte hur spelet ser ut idag då det snart ska komma en uppföljare.
Det har i alla fall varit mycket PK i Ultima Online också.
Du minar stenar i några månader i Ultima Online för att sedan kunna samla på dig andra skills.
All tid man lägger ner på Ultima Online är inte värt det enligt mig.
Eve Online har jag ännu inte hunnit testa.
Jag har hört att det är ett kul spel om man gillar spel som Privateer och Freelancer.
För den som inte har något intresse av rymd spel eller att vara en rymd pirat, tror jag inte kommer att gilla spelet.
Dark Age of Camelot är ett RVR (Realm verus Realm) MMORPG.
RVR är som PK bara i större skala.
Daoc känns långsamt och påminner väldigt mycket om Everquest i sättet som man samlar på och samlar på sig XP
Star Wars Galaxies har jag hört ska vara ganska uselt just nu.
Sony lovade en spelar styrd ekonomi och spelar styrda städer, och skepp vid releasen.
Inget av sakerna som Sony lovade skulle finnas vid "releasen" finns tillgängliga ännu.
Vissa av sakerna som Sony har pratat om ska komma i form av expansioner istället (gud vet när).
Jag och många andra köpte inte spelet när det kom på grund av detta.
Final Fantasy XI kostar 600 kr så jag har inte hunnit testa det ännu.
Jag har hört att Final Fantasy XI ska vara helt okej, i alla fall.
City of Heroes är riktigt trevligt just nu.
Man vet inte vad som kommer att hända i framtiden på City of Heroes för att hålla kvar spelarna, men just nu är det riktigt roligt.
City of Heroes är inte ett spel som man spelar om man vill ha avancerade guild system, PK, och allting annat som ett vanligt MMORPG brukar innehålla.
City of Heroes är inte ett spel på blodigt allvar som vissa andra MMORPG spel.
Horizons och Shadowbane är två spel jag blev riktigt besviken på.
Dessa två spel skulle vara så mycket mer, speciellt Horizons.
Det finns ett spel jag verkligen kan tipsa dig om.
Spelet heter Asherons Call, det är verkligen en guldklimp.
Asherons Call har allting man kan tänka sig.
Guild systemet är att klaner kan ha sina egna slott som dom inreder hur dom vill med möbler, vapen o.s.v.
I klan slottet så kan man ha "vänskapliga" strider med varandra, möten och allting annat som man kan tänkas vilja ha med sin klan.
Man kan ha en patron som är som ens mentor, du kallas vassal då.
Din patron hjälper dig om du är ny med spelet för att komma igång och ger dig tips och råd.
En bra patron kan även hjälpa dig i form av gratis vapen och rustningar, kort sagt är det som en mentor.
Det finns ett stort crafting system i Asherons Call där man kan skapa saker och sälja det till folk för stora pengar.
Man kan skapa speciella nycklar, quest items, vapen, rustningar, pilar.. ja praktiskt taget allting som har med spelet att göra.
Vissa personer spelar för XP, medans andra som jag är mer intresserade av att hitta dyrbara varor för att sälja på spelets marknad.
Asherons Call uppdateras varje månad med en liten expansion som är helt gratis.
Expansionen kan innehålla nya uppdrag, monster, områden, vapen o.s.v.
Uppdateringen för ofta spelets story vidare.
Ekonomin är spelar baserad.
Beroende på vilka varor som är aktuella så varierar värdet mycket på olika varor varje månad.
Det finns mycket PK i Asherons Call också.
Du kan bara bli PK om du själv vill, inte som i Lineage II där man alltid är PK.
Oftast när du är PK så frågar folk om du vill ingå i en vänskaplig strid, det händer inte så ofta att någon attackerar dig utan vidare.
Bråkiga människor som bara attackerar folk utan vidare för att förstöra spelet brukar hanteras av dom stora klanerna vilket gör det nästan omöjligt för dom att fortsätta vara PK.
Asherons Call är en riktigt stor värld med en riktigt stor ö och många små öar.
Det skulle förmodligen ta en hel dag att springa igenom bara den stora ön.
Asherons Call är ungefär lika gammalt som Everquest men grafiken har uppdaterats många gånger sen spelet släpptes.
Eftersom Asherons Call har funnits ett bra tag så kan du ladda ner spelet och sedan bara betala 80 kr eller 90 kr tror jag att det är i månaden för att spela.
Prova Asherons Call jag tror inte att du kommer att ångra dig.
Hos Fileplanet för att nämna ett ställe kan man ladda ner Asherons Call gratis.
Jag slutade spela Asherons Call för ett tag sedan efter att ha varit med sen spelet kom ut.
Ännu har jag inte hittat något MMORPG som är lika kul som Asherons Call, så jag kanske tar och kommer tillbaka.
January 23, 2003
Prövade ett antal gratis MMORPG's och betas för en tid sen, Lineage II var bland de bästa, synd att betan tog slut å att dom ska ha betalt nu :/
Fin grafik å så, dock för lite cut-scenes, uppdrag å guidelines typ.
Knight Online spelade jag också rätt mycket, har det fortfarande installerat, samma stuk som Lineage II men fulare... Testade även PristonTale, tyckte inte alls om det.
Final Fantasy X eller XI - Online är nog det du letar efter ifall du vill ha annat än hack'n'slash, FF serien har tagit steget till Internet nu, faaaan vad jag skulle spela det om det inte skulle ha månadsavgift... tycker att månadsavgifter är för mycket, först ska man köpa spelet, sen ska man betala i månaden för att man spelar det också, blir nog lite dyrt.
Å såklart World of Warcraft, men det är ju inte ute än.
åh btw kan tipsa om ett nytt MMORPG som ska testköras i beta nu:
The Matrix - Online
November 14, 2003
Jo,
Att beta testa spel är ju alltid kul.
Jag signar alltid upp mig som beta testare och är medlem hos Fileplanet för att ta del av dom excklusiva betorna som dom brukar köra.
Men jag beta testar spel för att se om dom är någonting som man vill investera sin tid i.
På dig låter det som om du beta testar spel för att spela ett MMORPG spel gratis tillfälligt, vilket jag tycker låter tråkigt.
Final Fantasy XI är ett väldigt grupp orienterat spel, det handlar mest om strider det med.
November 14, 2003
Jag vet inte om Star Wars Galaxies är ett dåligt MMORPG.
Det fattades en massa saker som Sony påstod skulle finnas med vid releasen.
Releasen var extremt buggig och servern instabil.
Dessa faktorer gjorde att jag bestämde mig för att inte köpa spelet.
Om spelet får en trial eller blir billigare så ska jag nog prova det, då MMORPG spel brukar bli bättre med tiden.
December 31, 2001
Jag testar enbart de spel som man kan ladda ner för jag tänker inte spendera 500 kr på ett spel som även kostar mig per mån.
Alla online spel borde ha en test på 7 dagar eller så.
Fast det är ju bra för företagen att man chansar på att ett mmorpg är bra men det blir billigare för oss konsumenter om vi kan ladda ner spelen.
November 14, 2003
Här är dom mest kända spelen som just nu finns för att ladda ner eller i form av en gratis trial:
Eve Online
Dark age of Camelot
Horizons
Neocron
Shadowbane
Asherons Call
Asherons Call II
Anarchy Online
A Tale in the Desert
Open beta:
Ryzom
Knight Online
Planeshift (gratis MMORPG i beta)
Guild Wars E3 test (fungerar bara under E3)
Prova någon av spelen jag har listat. 🙂
May 19, 2003
Jag spelar Eve Online och är mycket nöjd, gillar rymdspel. Du kan köpa det på webhallen för ca 90:- så får du 30dagar gratis, så det kanske är värt att köpa det nu och testa när det är så billigt.
Eve Online är ett, som jag tycker, största MMORPG´s jag spelat. Det har rekordet i antal spelare samtidigt på 1 server, 10,000 spelare. 5000 solsystem, tror ingen har vart i precis alla.
Det bästa träningssystemet som finns. Man har inga levlar, utan skills bara. Tex under rubriken Combat finns det massa skills som kan vara mellan lvl1-lvl5. När du nu ska träna dessa skills så sätter du bara igång, säg en skill från lvl2-lvl3, så tar det 5 timmar. Nu behöver inte du vara inloggad, vara uppkopplad överhuvudtaget. Det tränar oavbrutet.
Det tycker jag är mycket bra, så inte bara de som tillbringar sin tid framför datorn 24/7 ska bli bättre bara för det, utan de som inte spelar så mycket kan bli lika bra.
Det är snyggt. 1 skepp, kan ha 1000 olika "configs", dvs i en 1 on 1 match, så kan det bli mycket olika slut, då det finns massor med moduler att sätta på ditt skepp. Communityn i Eve är helt klart underbar. Medelåldern är väl, tja, 25 kanske 30. Det känns skönt då man slipper alla omogna små spelare. Alla som jag har träffat har vart jättesnälla, och första gången jag började så fick jag all hjälp jag behövde.
Företag är det som Eve i stort sett handlar om. En spelare kan skapa ett företag, som sedan andra joinar. Nu finns det väldigt många företag, som gör sitt. VIssa är pirater, andra är Anti-pirater och skyddar den säkra rymden. VIssa företag åker runt och minar ore, så man kan bygga/sälja och få pengar.
Orkar inte skriva mer, men det finns mycket att göra i eve. Om du nu ska köpa Eve och testa de 30 dagarna, kör egenom de HELA 30 dagarna, då det är segt i början, men blir roligare sen.
1 Guest(s)