January 23, 2002
Har nu spelat igenom Hitman 3 och har lite funderingar om vad IO Interactive egentligen håller på med.
Jag har gillat Hitman ända sedan första spelet och köpte trean ganska snart efter att det hade kommit ut.
Installerade det och körde igång det.
Först kommer då introvideon som man ganska snart uppfattar utspelar sig i slutet på ett uppdrag som gått lite snett eftersom man är skottskadad.
Sen inför varje uppdrag så återkommer man till en fortsättning på introvideon där man allt eftersom, med hjälp av en doktor, behandlar sin skottskada och då drömmer sig tillbaka till gamla uppdrag.
Det första uppdraget tar över där Hitman 1 slutade, nämligen efter att man dödat doktorn.
Kul idé tyckte jag, mindre kul att de har byggt om hela sjukhuset medan du var i källaren och dödade doktorn. Varför har de gjort så?
Men ok, jag köper det för det var en kul idé att man skulle fortsätta där ändå.
Vidare i spelet så återkommer man till introvideons handling innan varje uppdrag och man drömmer sig tillbaka till gamla uppdrag.
En kul idé tycker jag och jag saknar inte möjligheten att välja vapen innan uppdragen eftersom jag ändå inte vill röja mig igenom dem.
Spelar igenom de första uppdragen och tycker det är precis lika kul som förrut.
Men sen efter några uppdrag så kommer uppdrag som är bekanta.
Ja, de har plockat uppdrag direkt ifrån Hitman 1, vissa av dem har de gjort om själva banan mycket på men vissa av dem har inte ändrats nånting nästan.
Även sätten att klara uppdragen på är sig lika sånär som på vissa undantag, men överlag kan du göra precis likadant.
Detta förstör ju spelet en hel del enligt mig eftersom det inte ligger någon som helst utmaning i det när du redan kan uppdragen. 😕
Så här håller det på fram till sista uppdraget, då har man piggnat till såpass att man är tillbaka vid fullt medvetande i situationen där introvideon utspelar sig, man fortsätter alltså på de små klippen som kommit mellan uppdragen.
I briefingen till uppdraget får man reda på vad det har gått ut på, uppdraget som gick illa alltså. Man har dödat de primära målen redan men har fått nya, döda en polis som är dig på spåren samt ta dig ut ur staden du är i. Huset du är i är omringat av SWAT och polischefen som är dig på spåren finns utanför vid en bil.
Ok, spelar på och tar mig ut men undrar en sak hela tiden, vad är det för polischef egentligen, när kom han in i bilden. Han har inte nämnts eller varit med i någonstans innan i spelet vad jag kan komma på, inte heller i Hitman 1 eller 2.
Sen när man klarar uppdraget så får man se ett litet klipp från ett flygplan där man åker ifrån staden, då träffar man faktiskt Diana från ”the agency”, hon sitter i sättet bakom men man får aldrig se henne. 🙂
Av henne får man information om de som ligger bakom mycket skumma saker som hänt och som är dig på spåren, de som tipsat polischefen å så.
Men vad händer sen, jo eftertexten börjar rulla och spelet är slut. 😮
Hur fasen kan de sluta spelet så, är ju massa frågor som inte har lösts, så när kommer nästa Hitman.
De kan ju inte vänta ett till två år med att släppa nästa när de gör så här, nästa måste ju komma inom ett år.
Har jag missat något eller är det verkligen så här?
När kommer nästa Hitman?
För övrigt tyckte jag ändå att spelet var bra, det kändes väldig kort men det beror nog dels på att bra spel som är upplagda efter en bra story oftast känns korta, t.ex. Max Payne och Delta Force: Black Hawk Down är likadana, även Blueshift till Half-Life tyckte jag i viss mån kändes lite kort.
Sen är det ju klart så att det faktum att jag i princip hade spelat en stor del av uppdragen i Hitman 1 vilket inte gjorde dem så svåra bidrar till att göra spelets upplevelse kort.
Ja detta var vad jag ville skriva/säga, var tvungen att skriva av mig lite kände jag. 😀
Ha de gött allihopa.
//Steel
January 4, 2003
Jag har själv spelat igenom både 1 och 2an, tycker de bland dem bästa och mest underhållade spel som finns, dock varar dem bara en gång.
Sen fixa jag 3an, såg direkt att IO värkade ha brotom med att få ut spelet känns det som, gubben ser helt buggig ut, man kan göra satt han går framot utan att han ens rör på bennen (ser nästan ut som när Magneto svävar fram på X-Men), detta bugg upptäckte jag endast efter 5 min speltid.
Tips till alla Hitman fans, 3an är inte värt att lägga ner tid och spela igenom. Ser ut som om de ett helt annan utvecklings-team som gjort detta spel.
November 4, 2001
Altså att 3an har ett plagiat från 1an och 2an är inget nytt... är väll en 4 banor eller så som är direkta kopior.
Angpende doktorn i början:
vet inte om du minns sista bossen i 1an? man ska möta alla sina kloner osv för att till slut komma fram till doktorn (sin pappa) och döda honom.
Det verkar som att 3an tar vid där 1an slutade. om man bara tänker 1an och 3an passar det ganska bra ihop men vad hände med 2an?
Hitman contracts var kul som alla andra HM spel men det levde absolut INTE upp till mina förväntningar...
*En sak jag noterade var att om man klarade ett uppdrag som silent assasin fick man ett vapen.. det stod "you have been aearded with the ____ because you made it as silent assasin" men inte fan fick jag något vapen eller annat i inventoryn. Mycket mysko..
January 23, 2002
SuperNova wrote: Altså att 3an har ett plagiat från 1an och 2an är inget nytt... är väll en 4 banor eller så som är direkta kopior.
Angpende doktorn i början:
vet inte om du minns sista bossen i 1an? man ska möta alla sina kloner osv för att till slut komma fram till doktorn (sin pappa) och döda honom.
Det verkar som att 3an tar vid där 1an slutade. om man bara tänker 1an och 3an passar det ganska bra ihop men vad hände med 2an?Hitman contracts var kul som alla andra HM spel men det levde absolut INTE upp till mina förväntningar...
*En sak jag noterade var att om man klarade ett uppdrag som silent assasin fick man ett vapen.. det stod "you have been aearded with the ____ because you made it as silent assasin" men inte fan fick jag något vapen eller annat i inventoryn. Mycket mysko..
Steel wrote: Det första uppdraget tar över där Hitman 1 slutade, nämligen efter att man dödat doktorn.
Kul idé tyckte jag, mindre kul att de har byggt om hela sjukhuset medan du var i källaren och dödade doktorn. Varför har de gjort så?
Men ok, jag köper det för det var en kul idé att man skulle fortsätta där ändå.
Noga du verkar läsa. 🙄
Angående vapnen som du får så har du tillgång till dem sen när du tränar samt när du spelat igenom spelet så kan du gå in och spela vilket uppdrag du vill och då får man välja vapen.
1 Guest(s)